Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mommiej

Well-known member
winnaar gaat normaal gesproken in peloton zitten. Fedrigo alleen op kop, Van Bilsen er tussen, peloton op 4 minuten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jammer, ik had op een wat spectaculairdere kopgroep gehoopt. Nu is het de hele dag wachten op de laatste klim, waar Sky dusdanig hard naar boven gaat rijden dat er niemand demarreren. En pas in de laatste paar honderd meter een jump van Rodriguez of Quintana, die de etappe wint.
 

Friesland

Well-known member
Van Bilsen er toch nog bij. Ze hebben bijna kwartier voorsprong.

Ik kijk zelf altijd liever naar de voorsprong aan de hand van het aantal te rijden kilometers. Het geeft een beter inzicht wat betreft de marge van de kopgroep, als het peloton inloopt: loopt het peloton voldoende in? Of juist niet?

De voorsprong is nu 14:28 met nog 95,4km te gaan: 9,1 s/km, dus.
 

JFK

Well-known member
Jammer, ik had op een wat spectaculairdere kopgroep gehoopt. Nu is het de hele dag wachten op de laatste klim, waar Sky dusdanig hard naar boven gaat rijden dat er niemand demarreren. En pas in de laatste paar honderd meter een jump van Rodriguez of Quintana, die de etappe wint.

Dat is toch eigenlijk de laatste 10 jaar zo?
Voor spektakel moet je echt bij de Giro en Vuelta zijn wat betreft de bergetappes.
 

Maasveld

Well-known member
Jammer, ik had op een wat spectaculairdere kopgroep gehoopt. Nu is het de hele dag wachten op de laatste klim, waar Sky dusdanig hard naar boven gaat rijden dat er niemand demarreren. En pas in de laatste paar honderd meter een jump van Rodriguez of Quintana, die de etappe wint.
Neuh, Froome gaat op 5k zelf demarreren. Dan is het zien wie er meekan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is toch eigenlijk de laatste 10 jaar zo?
Voor spektakel moet je echt bij de Giro en Vuelta zijn wat betreft de bergetappes.

In de Giro en Vuelta rijden ze toch met veel kleinere teams en rijden ze zwaardere etappes?
 

Maasveld

Well-known member
Dat is toch eigenlijk de laatste 10 jaar zo?
Voor spektakel moet je echt bij de Giro en Vuelta zijn wat betreft de bergetappes.
Mwaoh, buiten SKY 2012 en Astana 2009 is er nooit een ploeg geweest die zo gecontroleerd heeft gereden. 10 jaar geleden is het juist weer wat opener geworden na de 7-jaar lange heerschappij van US Postal.
 

SanMark.

Well-known member
In de Giro en Vuelta rijden ze toch met veel kleinere teams en rijden ze zwaardere etappes?

Teams bestaan daar ook uit 9 renners. Zwaardere etappes zegt niet altijd zoveel. Want als het te zwaar is begint de angst te reageren en durven de renners pas laat in actie te komen.
 

Fabian

Active member
Jammer, ik had op een wat spectaculairdere kopgroep gehoopt. Nu is het de hele dag wachten op de laatste klim, waar Sky dusdanig hard naar boven gaat rijden dat er niemand demarreren. En pas in de laatste paar honderd meter een jump van Rodriguez of Quintana, die de etappe wint.

Het zou wat zijn als het opeens Froome is die moet passen. Dat zou de Tour leuker maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan