Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Impey heeft met een gebroken sleutelbeen de Muur opgefietst. En is niet laatste geworden.

vakx2.0

Banned
+1

Ondertussen duwen ze de armen terug in de kom of rijden ze met gebroken wervels verder.

Hoe zouden voetballers hier nou naar kijken?

JMD

Well-known member
Net zoals er bij de Formule1 nooit geracet/getraind mag worden als er geen helikopter stand-by staat (of niet kan opstijgen vanwege bv mist) lijkt het me niet meer dan logisch dat je niet kan wielrennen in zo'n grote koers als er geen medische auto beschikbaar is.

Dat dat inderdaad in 1999 bij de Passage du Gois en in 2012 ook had moeten gebeuren is een ding wat zeker is, maar misschien heeft de organisatie er juist lering uit getrokken. Die regel in de Formule1 kwam er ook pas toen er een coureur lag dood te gaan en er geen snel transport naar een hospitaal voor handen was. Toen is die regel ingevoerd. Misschien dat de Tour dat nu dus ook gedaan heeft.

Vraag me af hoe een aantal hier zeker kunnen weten dat die 6 medische auto's niet allen bij die valpartij stonden. Als je de schade na afloop zag (met sowieso al 4 opgaven + een hoop 'gebutsten' (zoals de Belgen het zo fraai noemden)) lijkt het me niet onlogisch dat alle zes de medische auto's daarmee bezig waren.

De Wolf

Well-known member
Beetje pijnlijk, bovendien zitten ze niet stijf van de pijnstillers.

Wielrennen slikken nog steeds van alles. Ik geloof echt niet dat zo'n Australi?r clean een wereldrecord fietst.

vakx2.0

Banned
Elke renner die ik nu in beeld zie bij de diverse sportprogramma's op Belgie en Nederland, zijn het er achteraf gezien ook mee eens dat er werd geneutraliseerd. Het niet aanwezig zijn van een medische wagen gaf voor hen de doorslag.

Om met Prudhomme the spreken: "... laten we er geen polemiek van maken".

vakx2.0

Banned
Beetje pijnlijk, bovendien zitten ze niet stijf van de pijnstillers.

Wielrennen slikken nog steeds van alles. Ik geloof echt niet dat zo'n Australi?r clean een wereldrecord fietst.

Snap het wantrouwen. Dat is na al die decennia niet zomaar weg. Maar het is nu in elk geval verrekte moeilijk om nog 'ongesnapt' wat te slikken. Het is de meest gecontroleerde sport ter wereld... frauderen met doping is moeilijker dan ooit momenteel.

De Wolf

Well-known member
Snap het wantrouwen. Dat is na al die decennia niet zomaar weg. Maar het is nu in elk geval verrekte moeilijk om nog 'ongesnapt' wat te slikken. Het is de meest gecontroleerde sport ter wereld... frauderen met doping is moeilijker dan ooit momenteel.

Dat zou rond de eeuwwisseling ook zo zijn. Toch een Texaan die 7 keer de Tour wist te winnen en pas tegen de lamp liep toen hij zelf bekende.

vakx2.0

Banned
Ik geloof dat er sinds die tijd een en ander zeer wezenlijk is veranderd. Jij niet. Niet dat ik geloof dat het hele peloton schoon rijdt, maar ik geloof wel dat de meerderheid dit inmiddels doet.

Maasveld

Well-known member
Ja ach, in andere sporten wordt ook bij het leven geslikt en gespoten, maar daar wordt zo slecht gecontroleerd dat je dat zonder al teveel zorgen kunt doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan