Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Zo lang duurt het toch niet om tot zes te tellen.
Op zo?n moment is het een en al chaos, dan hebben ze doorgaans niet zo snel door wat er allemaal aan de hand is. Een Ten Dam hadden ze ze ook al een "abandon" gegeven, wat ook niet bleek te kloppen. Dus wat dat betreft is het niet zo gek om te denken dat ze niet precies wisten waar alle 6 ambulances of dokterwagens mee bezig waren.
 

de waan

Well-known member
Ik vind de uitleg van Preud'homme wel plausibel. Dat er snel daarna nog een valpartij was is mij ook ontgaan.
 

vakx2.0

Banned
Dus wat dat betreft is het niet zo gek om te denken dat ze niet precies wisten waar alle 6 ambulances of dokterwagens mee bezig waren.

Ze wisten misschien niet precies WAARMEE ze bezig waren. Ze wisten wel DAT ze bezig waren. Kom op man, met al die radio's is dat echt niet zo heel moeilijk vast te stellen. Zelfs niet in een chaos.

En zoals De Waan ook stelt... is de uitleg van Prudhomme (nee, geen Preud'homme) heel plausibel, zeker in het licht bezien van de tweede valpartij vlak erna.
 

Friesland

Well-known member
Hmm, Froome krijgt dezelfde tijd als Purito, waardoor Martin dus geel misloopt. Maar Froome zat er toch duidelijk achter.

Maar het verschil was duidelijk minder dan een seconde, dus krijgt hij dezelfde tijd.
Misschien moeten ze bij aankomsten bergop ook maar in honderdsten van seconden gaan werken... :D
 

Pascallovic

Well-known member
Ze wisten misschien niet precies WAARMEE ze bezig waren. Ze wisten wel DAT ze bezig waren. Kom op man, met al die radio's is dat echt niet zo heel moeilijk vast te stellen. Zelfs niet in een chaos.

En zoals De Waan ook stelt... is de uitleg van Prudhomme (nee, geen Preud'homme) heel plausibel, zeker in het licht bezien van de tweede valpartij vlak erna.
Denk om je hart met dat schreeuwerige toontje van je.

Ervaring leert juist dat met het vele radioverkeer er onduidelijkheid kan ontstaan. Juist die 2e valpartij die wij als kijkers niet echt hebben meegekregen is een bewijs van chaos. Ik stel alleen dat er een mogelijkheid is dat ook de Tour-organisatie geen precies overzicht had van de situatie en dus niet kon vaststellen of er nog een ambulance beschikbaar was. Kan gebeuren met 2 grote valpartijen vlak na elkaar.

Het zit hem wat mij betreft niet zo zeer in het neutraliseren van de koers, maar meer de mogelijke willekeur die ontstaat. Het verhaal over ambulances klinkt plausibel, maar het kan ook een gezochte verklaring zijn, omdat er in het verleden ook vaak genoeg grote valpartijen zijn geweest waarbij ik het mij kan voorstellen dat alle ambulances bezigwaren en er geen neutralisatie was.
 

vakx2.0

Banned
Denk om je hart met dat schreeuwerige toontje van je.

Ervaring leert juist dat met het vele radioverkeer er onduidelijkheid kan ontstaan. Juist die 2e valpartij die wij als kijkers niet echt hebben meegekregen is een bewijs van chaos. Ik stel alleen dat er een mogelijkheid is dat ook de Tour-organisatie geen precies overzicht had van de situatie en dus niet kon vaststellen of er nog een ambulance beschikbaar was. Kan gebeuren met 2 grote valpartijen vlak na elkaar.

Het zit hem wat mij betreft niet zo zeer in het neutraliseren van de koers, maar meer de mogelijke willekeur die ontstaat. Het verhaal over ambulances klinkt plausibel, maar het kan ook een gezochte verklaring zijn, omdat er in het verleden ook vaak genoeg grote valpartijen zijn geweest waarbij ik het mij kan voorstellen dat alle ambulances bezigwaren en er geen neutralisatie was.

Ik denk aan m'n hart. Maar vind het nogal onnozel te stellen dat een Tour vol journalisten niet in staat zou zijn om binnen een paar momenten vast te stellen dat er zes medische wagens zijn achtergebleven. Da's kul.
 

vakx2.0

Banned
Btw... ik sta trouwens op de foto met die Prudhomme. Kwam 'm in Utrecht tegen donderdagavond. Volgens mij hield die man echt van Utrecht. Las later dat hij op een terras zo'n beetje alle soorten koffie heeft besteld en gedronken (Irish Coffee, French Coffee, etc.). Relaxte man.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die wielrenners zijn echt bikkels. Ten Dam die zijn schouder effe terug laat zetten en de etappe uitrijdt. Impey die de Muur op fietst met een gebroken sleutelbeen. En dan zit je in de Kuip naar types als Lex Immers te kijken, die bij het minste of geringste op de grond liggen te schreeuwen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik denk aan m'n hart. Maar vind het nogal onnozel te stellen dat een Tour vol journalisten niet in staat zou zijn om binnen een paar momenten vast te stellen dat er zes medische wagens zijn achtergebleven. Da's kul.
Alsof journalisten op dat moment weten dat ze moeten uitkijken of er zes medische wagens zijn achtergebleven om dit te toetsen. Tot vandaag heb ik niemand gehoord over het aantal ambulances bij zo'n koers. Maar goed wie weet kwalificeren wij de chaos anders. Ik zie het als een chaos waar je niet zomaar even het overzicht op hebt en dat ze voor de zekerheid maar hebben stilgelegd.

Btw... ik sta trouwens op de foto met die Prudhomme. Kwam 'm in Utrecht tegen donderdagavond. Volgens mij hield die man echt van Utrecht. Las later dat hij op een terras zo'n beetje alle soorten koffie heeft besteld en gedronken (Irish Coffee, French Coffee, etc.). Relaxte man.
Van koffie wordt je niet zo relaxed doorgaans:p
 

SanMark.

Well-known member
Oh. Dat klinkt stellig.

Welke voorbeelden heb jij van valpartijen waarbij alle (zes geloof ik) ambulances werden gebruikt en toch werd doorgereden?

Metz waar Poels zo verschrikkelijk bij lag. Daar was het een nog grotere chaos dan vandaag.
Passage du Gois in 1999 zouden vast ook wel een hoop ambulances zijn geweest

Met dank aan de Wolf
 

vakx2.0

Banned
Alsof journalisten op dat moment weten dat ze moeten uitkijken of er zes medische wagens zijn achtergebleven om dit te toetsen. Tot vandaag heb ik niemand gehoord over het aantal ambulances bij zo'n koers. Maar goed wie weet kwalificeren wij de chaos anders. Ik zie het als een chaos waar je niet zomaar even het overzicht op hebt en dat ze voor de zekerheid maar hebben stilgelegd.

We kunnen er nog uren over door gaan... maar het feit is dat vrijwel direct na het neutraliseren via de radio kon worden gemeld dat dit was omdat alles medische wagens bezet waren. Het aantal van zes werd ook genoemd. Dit werd na afloop ook door Prudhomme verklaard. Kortom, de informatie was meteen na de valpartij al feitelijk juist.... ondanks de chaos .

Dus heb ik geen reden te twijfelen dat ook de reden om de koers te neutraliseren juist is.
 

vakx2.0

Banned
Respect. Twee gebroken ribben en doorgefietst.
Wielrenners: frele lijfjes, maar 't zijn de taaiste atleten van de sportwereld.
 

Lord Flash

New member
Orica nu dus al zonder Gerrans en Impey, en Matthews zou ook nog wel eens kunnen volgen. Dat wordt een leuke ploegentijdrit voor ze.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan