Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maasveld

Well-known member
Ja. Tom had wederom geen beste benen vandaag en dat belooft weinig goeds voor morgen.

Afgaande op het tijdsverschil waren de benen van Tom goed vandaag. We moeten niet gaan doen alsof het normaal is dat ie mannen als Quintana, Nibali en Pinot kan volgen bergop.
 

Friesland

Well-known member
Dumoulin 4e nu.
Moet het podium wel kunnen halen morgen, maar 1e wordt heel moeilijk. De tijdrit is maar 31 km.

Maar 31km? De tijdrit in Apeldoorn was maar 9,8km (Giro 2016), daar pakte hij al 19 seconden op Nibali. De tijdrit in Utrecht was maar 13,8km (Tour 2015), daar pakte hij 33 seconden op Pinot, 35 seconden op Nibali en 53 seconden op Quintana.

Op basis van de pure tijdritcapaciteiten zou Dumoulin dit makkelijk gaan winnen. Wat wel zorgen baart, is dat Dumoulin er doorheen lijkt te zitten, dat kan ook in de tijdrit doorwerken. Verder zouden een of meerdere concurrenten (met name Quintana) ook opeens boven henzelf uit kunnen stijgen, maar het grootste gevaar lijkt 'm op voorhand vooral te zitten in een slechte dag voor Dumoulin of gewoon pech.


Hij zegt nu dat hij vandaag betere benen had, dat is hoopgevend voor morgen.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Quintana ineens een superdag heeft. Maar die rottige Nibali en die linke Pinot, die vertrouw ik niet.
 

Jozsef

New member
Ik zet m'n geld op Pinot. Oogt als enige nog erg fris, heeft een voorsprong op Tom en kan sterk tijdrijden.
 

JMD

Well-known member
Maar 31km? De tijdrit in Apeldoorn was maar 9,8km (Giro 2016), daar pakte hij al 19 seconden op Nibali. De tijdrit in Utrecht was maar 13,8km (Tour 2015), daar pakte hij 33 seconden op Pinot, 35 seconden op Nibali en 53 seconden op Quintana.

Tijdritten in de laatste dagen van een grote ronde zijn totaal niet te vergelijken met die eerder in de ronde. Die gaan vaak ook over wie de 3 weken het beste verteerd heeft.

Vergeleken met die openingstijdritten is het idd aan de lange kant, maar er zijn ook wel eens tijdritten van 45 km ofzo. En aangezien Tom niet meer zo goed is (zo te zien) dan bij de eerste tijdrit had het beter een iets langere tijdrit kunnen zijn, dan heeft hij meer tijd/kilometers om tijd goed te maken.
 

JMD

Well-known member
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Quintana ineens een superdag heeft. Maar die rottige Nibali en die linke Pinot, die vertrouw ik niet.
Nibali krijgt een helikopter achter zich. Die gaat het winnen.

Dumoulin zal het podium wel halen.
 

de waan

Well-known member
Ben ik de enige die dit geen verkeerde uitslag vind?
Nee. Ik heb er niks van kunnen zien vandaag, maar ben erg verbaasd over het negativisme hier.

Een tijdrit na drie weken koers is onmogelijk te voorspellen, maar hij is echt nog niet kansloos lijkt me.
 

Jozsef

New member
Wielrennen

Zeker niet kansloos nee, maar toch geen uitgesproken favoriet meer?
Als Tom superbenen heeft gaat ie winnen, maar ik zag net beelden en hij zit er h?lemaal doorheen.
Tijdsverschil is groter geworden en dat was nou net waar ik niet op hoopte vandaag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan