Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Huh? Hij kan toch wel aardig sprinten/wegrijden.

Hij kan redelijk sprinten, maar kan zich in de sprint natuurlijk niet meten met bijvoorbeeld Valverde of Kviatkovski. Poels ook niet echt, maar toch meer dan Dumoulin. Dan zou Tom inderdaad een late uitval moeten doen, maar dat lijkt me vrijwel onmogelijk.
 

SanMark.

Well-known member
Dumoulin mist een beetje een eindschot. Daarom reken ik hem niet tot de kanshebbers.

Hoe hij in de tweede week Vuelta Froome en ?? op het laatst nog even voorbij reed op een power stuk wat aardig steil was, heb ik toch wel hoop dat hij het ??n en ander kan uitrichten. Daarnaast in het treintje Kittel gezeten dus hoge snelheid heeft hij wel.
 

Jozsef

New member
Zo heeft juist ook Mollema weer vaak gewonnen, vanuit een eindschot bergop. Ik had Gesink voor Dumoulin gedaan, kan Tom alle focus op de tijdrit houden.
 

SanMark.

Well-known member
Hij kan redelijk sprinten, maar kan zich in de sprint natuurlijk niet meten met bijvoorbeeld Valverde of Kviatkovski. Poels ook niet echt, maar toch meer dan Dumoulin. Dan zou Tom inderdaad een late uitval moeten doen, maar dat lijkt me vrijwel onmogelijk.

Weet jij het parcours?
 

Maasveld

Well-known member
Hij kan redelijk sprinten, maar kan zich in de sprint natuurlijk niet meten met bijvoorbeeld Valverde of Kviatkovski. Poels ook niet echt, maar toch meer dan Dumoulin. Dan zou Tom inderdaad een late uitval moeten doen, maar dat lijkt me vrijwel onmogelijk.

De Olympische wegwedstrijd lijkt me met de kleine ploegen juist de ideale wedstrijd voor een late uitval.
 

Maasveld

Well-known member
Zo heeft juist ook Mollema weer vaak gewonnen, vanuit een eindschot bergop. Ik had Gesink voor Dumoulin gedaan, kan Tom alle focus op de tijdrit houden.

De deelnemers aan de tijdrit moeten ook meedoen aan de wegwedstrijd. Verder heeft Mollema natuurlijk nauwelijks iets gewonnen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Weet jij het parcours?

Ja.

Drie keer een behoorlijke klim in de finale. Vlakke finish. Da's voor de rappe mannen die ook aardig berg op kunnen rijden.

profiel.png
 

SanMark.

Well-known member
Dank je.

Dus na de laatste berg een kilometer of 10 dalen en dan nog een dikke 10 kilometer vlak.

Een mooie uitdaging voor een tijdrijder.
 

SanMark.

Well-known member
Paar etappe's, ben geen kenner maar kan me die nog wel herinneren. Was overigens ook de uitleg van die KNWU gast in het sportjournaal.

Volgens mij ooit 1 etappe in de Vuelta waar hij op 'kousenvoeten' wegsloop in de laatste kilometer. Voor de rest geen enkele noemenswaardige overwinning behaald volgens mij.
 

Pascallovic

Well-known member
Op basis van iets winnen hebben zowel Gesink als Mollema geen argument in hun hele carriere. Leuk dat Mollema ooit een Vuelta etappe heeft gewonnen en Gesink iets in Noord Amerika maar dat is wel erg lang geleden.
 

gevegt

Well-known member
Niet en daarom gaat het waarschijnlijk ook een hele mooie open koers worden.

Kruijswijk en Mollema in de 'vroege' vlucht en Poels en Dumoulin op het vinkentouw.
Danny Nelissen was op LdL en vond het heel vreemd dat Kruijswijk er bij zit. Vooral omdat de voorbereiding heel anders is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan