gevegt
Well-known member
U riep?
Jij bent een Feyenoorder, geen mod.
U riep?
Jij bent een Feyenoorder, geen mod.
Voor hetzelfde geld wint hij over 8 jaar de Vuelta.
Nog wel.Dit is ook het Feyenoord-forum.
Voor hetzelfde geld wint hij over 8 jaar de Vuelta.
Het rittenschema van de Tour is uitgelekt. In de 5de etappe Centraal Massief, vervolgens Pyrenee?n. In etappe 13 Mont Ventoux, een dag later de enige tijdrit. Vervolgens een drieluik in de Alpen. De ontknoping is in de Vogezen.
De Galibier zou oorspronkelijk dit jaar verreden worden, maar werd ongeveer een week voor de start uit het programma gehaald. Het lijkt mij, daarom, dat in ieder geval de Galibier in de route opgenomen zal zijn.
Wellicht ontstonden de problemen vier weken voor de start, maar de Galibier werd er pas 9 dagen voor de start uitgehaald. Dat er zoveel tijd tussen zat, zal er wel mee te maken hebben, dat ze lang de hoop hebben gehouden dat de Galibier weer begaanbaar zou zijn, als het zover was.
Mont Ventoux eindelijk weer eens.
Bij aankomsten bergop wordt er vaak pas vanaf de laatste berg gekoerst. Prima parcours.Mwah, was in 2013 voor het laatst. Dus dat valt wel mee. Daarvoor 2009, 2002, 2000, 1994...
Dus dit is eigenlijk best snel wel weer.
Wat me verder opvalt is dat de 'standaardbeklimmingen' in de Alpen er niet zijn, de Joux Plane is misschien wel de bekendste, en die wordt ook niet vaak beklommen. In de Pyren?een is het wel het standaardwerk (Aspin, Tourmalet, Peyresourde), maar daar zijn volgens mij ook wat minder keuzes. Arcalis is het dak van de Tour, en in totaal slechts 4x bergop finishen (1x Massif Central, 1x Pyrene?en, 1x Ventoux, 1x Alpen). Dat had wel meer gemogen van mij.
Bij aankomsten bergop wordt er vaak pas vanaf de laatste berg gekoerst. Prima parcours.