Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Well-known member
Ontzettend zonde. Ik dacht nog even dat hij erbij ging komen op die afdaling maar het liep alleen maar meer op. Dit had hij op de laatste klim ook niet meer gered.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Duurt gewoon een rit te lang, geen schande hoor, rijdt een fantastische Vuelta maar komt in dit soort ritten en helemaal na een zware ronde gewoon net even te kort.
Klopt, hij heeft een fantastische Vuelta gereden. Om als niet-klimmer zonder een sterke ploeg 2 etappes te winnen, 3 weken met de beste klimmers mee naar boven te rijden, 6 dagen de leiderstrui te hebben en pas op de voorlaatste berg van de Vuelta te moeten passen is een zeer goede prestatie, waar iedereen voor getekend zou hebben voorafgaand aan de ronde. Natuurlijk is het jammer dat hij het net niet redt, maar alles wat hij heeft gepresteerd is fantastisch.

De verkiezing van sportman van het jaar lijkt dit jaar in ieder geval een gelopen koers te zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met duursport heb je gewoon goede benen of slechte benen. Neemt niet weg dat het mentale aspect een heel hoop invloed heeft. Op het moment dat je het zwaar hebt, dan heb je behoefte aan de mentale opsteker en die mentale opsteker daar moet het team voor zorgen. Met goede benen had hij waarschijnlijk alles kunnen parreren zonder hulp.
 

SanMark.

Well-known member

Ach gut zit je nu op je zielige zolderkamertje lekker je gelijk te halen.

Je had zomaar op eens echt wat geld om handen kunnen hebben hopelijk heb je er voldoening uit gehaald.

Ik vind het eeuwig zonde voor T.D. maar ik heb me mede dank zij hem een geweldige 3 weken Vuelta te zien gekregen.

Wat een topper en wat een moed getoond de afgelopen weken.
 

JMD

Well-known member
Maar wat een ronde dat het klassement zo vaak op zijn kop ging.

Leek wel een beetje op de Tour van 1989 toen LeMond en Fignon er ook een secondespel van maakten en de trui ook vaak tussen beide heren heen en weer ging.

Ik ben wel wielerliefhebber, maar de Vuelta trekt mij eigenlijk nooit zo, ik hou het vaak bij de uitslagen. Door Dumoulin ben ik toch een paar keer gaan kijken. Knap gedaan van Tom.
 

Makanaky

Well-known member
Focusen op tijdritten, heuvelklassiekers en mooie etappezeges in grote rondes. Klassementambities kunnen je in no-time tot de grond afbreken. Hier zal Dumoulin al een beste klap van gehad hebben.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Klopt, hij heeft een fantastische Vuelta gereden. Om als niet-klimmer zonder een sterke ploeg 2 etappes te winnen, 3 weken met de beste klimmers mee naar boven te rijden, 6 dagen de leiderstrui te hebben en pas op de voorlaatste berg van de Vuelta te moeten passen is een zeer goede prestatie, waar iedereen voor getekend zou hebben voorafgaand aan de ronde. Natuurlijk is het jammer dat hij het net niet redt, maar alles wat hij heeft gepresteerd is fantastisch.

De verkiezing van sportman van het jaar lijkt dit jaar in ieder geval een gelopen koers te zijn.
Klopt, maar dat was in Maart al duidelijk dat Sjinkie Knegt dat gaat winnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Twee etappezeges, een zesde plaats in het klassement en een dag of zes in de rode trui. Alleen een beetje zuur dat je de rode trui op de voorlaatste dag verliest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In hoeverre kun je een goed team rond Dumoulin bouwen en tegelijkertijd een sprintteam blijven?
 

SanMark.

Well-known member
In hoeverre kun je een goed team rond Dumoulin bouwen en tegelijkertijd een sprintteam blijven?

Dat hoeft nog niet zo'n probleem te zijn.

Stel je hebt Dumoulin en Barguil als klassements kopmannen, daar neem je drie knechten voor mee die hun echt in de bergen kunnen ondersteunen.

Daarnaast neem je dan Kittel mee plus een lead out , dan heb je nog twee man over die de laatste 2 kilometer voor de lead out en Kittel moeten zitten om die in een goede positie te krijgen.

Dat zouden ook mannen kunnen zijn die in het middengebergte nog wat voor de klassementsrijders kunnen betekenen. Wat dan niet meer kan is om een volle dag in de achtervolging te zijn om de kopgroep in te rekenen. Dat moet dan het team van Greipel en Cavendish gaan doen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De vraag is wie ze kunnen/willen halen. Er is officieel geen transfersysteem in het wielrennen, dus je moet renners zonder contract of aflopende verbintenis halen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan