Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

A345

New member
Hoezo dat? Gewoon slim gekoerst.

Ik heb een enorme hekel aan alles wat Astana is, maar dit is inderdaad gewoon slim. Mannetjes vooruit sturen (Luis Leon, Vorganov voor Katusha), Landa die het gat in z'n eentje nog dichtreed naar Aru om die bij te staan in de afdaling en Dumoulin die totaal geen ploeg om zich heen heeft. Dan is dit gewoon een optelsom.
 

Ivanhoe

Active member
Goede tactiek, maar die werkte alleen in combinatie met een slechte dag van Dumoulin. Hij wordt op minuten gereden, waar hij in de echt moeilijke bergetappes niet meer dan 30 sec prijs gaf. Slechte dag om een slechte dag te hebben
 

A345

New member
Als het niet Astana was geweest, had ik gezegd prachtig. Maar het is wel Astana. Daar kan ik geen waardering of enthousiasme voor opbrengen.

Als je dat blok ziet. En dan is Nibali nog weggevallen.
Astana heeft deze Vuelta toch juist genoeg momenten van zwakte laten zien? Dumoulin is niet ervaren in koersen van drie weken waarin hij enorm veel kilometers moet klimmen. Hij moet ook 10 kilo meer meezeulen bergop dan andere klassementsmannen. En dan valt het vandaag inderdaad allemaal tegen.
 

Fabian

Active member
Astana heeft deze Vuelta toch juist genoeg momenten van zwakte laten zien?

Daarom des te opmerkelijker dat ze nu zo sterk zijn. Aru kon je gisteren bijna opvegen.

Ik wantrouw alles aan die ploeg. Van ploegleider tot aan de opleidingsploeg en alles daartussen.
 

Ivanhoe

Active member
Quintana en Majka rijden anders vrij makkelijk weg, zo super sterk was Astana niet, iedereen kon eigenlijk volgen behalve Valverde en Dumoulin.
 

de waan

Well-known member
De rest van de top kan wel gewoon mee, behalve Valverde. Dan is dus niet Astana zo sterk, maar is het vooral dat Dumoulin vandaag slecht is.
 

Ivanhoe

Active member
Hij greep wel heel veel naar z'n bidon en z'n gelletjes op die voorlaatste klim en de daarop volgende afdaling. Misschien weer een beetje van hersteld, al schijnt dat eigenlijk niet te kunnen van een echte hongerklop. Sowieso een slechte dag, in normale doen was dit echt geen probleem geweest, doodzonde.
 

Eef de Kip

Well-known member
Zullen we gewoon afspreken dat we de troll even naast ons neer leggen?


Edit, jammer, Jamel kon zich niet meer inhouden. Begrijpelijk, dat wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan