Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

de waan

Well-known member
Die hebben volgens mij nog niks gewonnen dit jaar, dus dat zal wel een flesje champagne worden vanavond.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik dacht al zondagavond, waarom kom ik die grote bus van Saxo Tinkoff tegen.... Bleken ze hier in de buurt te fietsen. Kwam bij Leeuwarden ook al een ploegje trainende Movistar renners tegen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zit nu 3 dagen die Eneco tour te kijken, maar op basis waarvan wordt die Moreno Hofland genoemd als talentvol sprinter. Zelfs in dit veld komt hij in 3 etappes niet verder dan een 8e plek en voor de rest niet in de top 10. Laat staan dat hij in beeld is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
3x top-10 in de Giro, 3x 7e in Parijs - Nice, dat is niet slecht. En dat is misschien ook een verklaring voor zijn mindere vorm van nu, hij heeft veel in het voorjaar gereden en is hij nu bezig met een opwarming richting Vuelta (?)
 

fortuna1987

Well-known member
Van Emden boekt het grootste succes van het seizoen (na de 6e plaats van Gesink) voor Lotto-Jumbo. Wint de tijdrit in de Eneco Tour en pakt de leiderstrui. Kelderman mooi op 2, Boom op 4. Genoeg kansen voor een Nederlandse eindoverwinning.
 

A345

New member
Van Emden boekt het grootste succes van het seizoen (na de 6e plaats van Gesink) voor Lotto-Jumbo. Wint de tijdrit in de Eneco Tour en pakt de leiderstrui. Kelderman mooi op 2, Boom op 4. Genoeg kansen voor een Nederlandse eindoverwinning.

Denk dat ze het toch gaan afleggen tegen de Belgische enclave de komende dagen (Gilbert, van Avermaet, Wellens)
 

Pascallovic

Well-known member
Eerste world-tourzege dat is mooi. Dubbelslag door ook de trui te pakken is natuurlijk goed. Hopelijk kan van Emden of Kelderman de trui naar huis rijden.
 

de waan

Well-known member
Dat zie ik Van Emden niet doen. Kelderman zou toch mee moeten kunnen doen voor de eindzege. Jammer dat Terpstra technische malheur had.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat zou toch fantastisch zijn als je de Eneco tour op je palmares bij kunt schrijven.
Ik neem aan dat Lotto en Jumbo het contract open hebben gebroken en met 4 jaar hebben verlengd?
 

fortuna1987

Well-known member
Mooi om het wielerspektakel weer eens in levende lijve te ondergaan, maar wat een weer. Nat tot op de onderbroek. Mooi dat op het lokale parcours het peloton toch uiteen is gevallen. Kelderman nu in pole-position om de ronde te winnen, zeker nu van Avermaet en Gilbert enkele seconden hebben verspeeld.
 

Pascallovic

Well-known member
Lotto-Jumbo met zes Nederlanders en zonder kopman naar Vuelta

Lotto-Jumbo heeft zes Nederlanders opgenomen in de selectie voor de Vuelta a Espa?a, die zaterdag begint.

Martijn Keizer, Bert Jan Lindeman, Timo Roosen, Mike Teunissen, Maarten Tjallingii en Dennis van Winden maken deel uit van de negenkoppige ploeg.

De Nederlandse formatie wordt gecompleteerd door de Belgen Tom Van Asbroeck en Maarten Wynants en de Nieuw-Zeelander George Bennett.

Door de afwezigheid van Laurens ten Dam, die bij een val op de training een rugwervel brak, heeft Lotto-Jumbo geen echte kopman. Sprintsucces met Van Asbroeck is de belangrijkste doelstelling.
Uitdagingen

Ploegleider Merijn Zeeman ziet ondanks het gemis van een klassementsrenner kansen voor zijn renners. "Door de afwezigheid van Ten Dam reizen we zonder klassementsambities af naar Spanje, wat niet wegneemt dat er nog voldoende uitdagingen overblijven."

"We gaan binnen onze mogelijkheden op zoek naar kansen. Op de dagen dat de klassementsmannen aan zet zijn, wordt het voor ons lastig, maar met bijvoorbeeld Van Asbroeck hebben we iemand waar we in een sprintetappe als ploeg voor kunnen werken."

"Ook gaan we de aanval zoeken in jacht op succes. Alle negen renners krijgen de mogelijkheid om kansen voor zichzelf af te dwingen."

Voor Van Asbroeck, Roosen en Teunissen wordt het de eerste deelname aan een grote ronde. "Het wordt een belangrijk moment in hun carri?res. We verwachten in de toekomst veel van hen en in het kader van talentontwikkeling is dit een prachtige kans om sterker en beter te worden."

De Vuelta begint zaterdag in Puerto Banus met een ploegentijdrit en eindigt op zondag 13 september in Madrid.

Bron: nu.nl

Als je dit naar de Vuelta stuurt, vraag ik mij af waarom je meedoet. Er zit echt helemaal niks tussen. Tuurlijk is Ten Dam geblesseerd, maar dan nog stuur je een kopman naar ronde zonder dat je een acceptabele ploeg mee stuurt. Kelderman had in de Enecotour ook al een matige ploeg mee, wat hem wellicht nog een plek had kunnen opleveren in het eindklassement(Die Wellens was wel heel goed).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan