Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Ik vind die Froome maar een dooie. Er komen nette teksten uit, heel vriendelijk allemaal, bedeesd. Maar er staat geen persoonlijkheid. Het ziet er ook niet uit op de fiets.

Geef mij dan maar een Wiggins bijvoorbeeld. Dat straalde veel meer uit. Meer een karakter ook.
Maar wel een alcoholist.
 

Pascallovic

Well-known member
Toch nog winst voor Lotto-Jumbo en Nederland:rumcolaa:


Lotto-Jumbo 'wint' boeteklassement Tour de France

Lotto-Jumbo heeft in de Tour de France het hoogste bedrag aan boetes moeten incasseren, zo blijkt uit onderzoek van NU.nl. De Nederlandse formatie zag in totaal bijna 1.800 euro afgetrokken worden van het prijzengeld.

Team Sky kreeg ruim 1.500 euro aan straffen, maar voert desondanks de ranglijst met prijzengeld aan door de eindzege van Chris Froome.

AG2R is de nummer drie van het klassement en de enige andere ploeg die de grens van 1.000 euro heeft geslecht. De wedstrijdleiding van de UCI trok 1.030 euro af van het prijzengeld voor de Franse ploeg.

De jury deelt jaarlijks diverse boetes uit aan renners en ploegleiders, onder meer voor wildplassen, aan de auto hangen en eten aannemen op momenten dat het niet mag.

De 22 Tourploegen moesten gezamenlijk bijna 13.000 euro aan boetes betalen. Ter vergelijking: het totale prijzengeld van Orica-GreenEdge deze Tour was 10.940 euro.
Verhoeven

De eerste plaats van Lotto-Jumbo is voor een groot deel te wijten aan de boetes voor Nico Verhoeven. De ploegleider denkt dat een vete met een jurylid daar debet aan is.

"Ik heb vier dagen achter elkaar boetes van die man gehad. Mijn collega's deden vaak hetzelfde en kregen daar niks voor", klaagt Verhoeven tegenover NU.nl.

bron: nu.nl
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Geweldige jump van Danny van Poppel in Walloni?. Hij troeft Gilbert en Breschel op geweldige wijze af!

Terpstra wint het eindklassement.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Technische problemen bij de Klasikoa, met als gevolg dat winnaar Simon Yates op zijn telefoon moet lezen dat hij gewonnen heeft, hahaha

edit: Adam Yates had zijn smartphone nodig om te weten dat hij de Clasica San Sebastian wint. Comedy capers. #klasikoa #SanSebastian
 

Mommiej

Well-known member
Hij dacht dat die niet op kop reed, omdat voor hem Van Avermaet was weggesprongen en die vervolgens onderuit is gehaald door motor. Dat zijn de laatste berichten op moment.
 

Pascallovic

Well-known member
Belachelijk natuurlijk dat zelfs als er geen camerabeelden gemaakt kunnen worden, de motor alsnog dusdanig klote rijdt dat ze de koploper van de sokken rijden en wellicht zelfs hem de overwinning ontnemen(al zullen we nooit weten of hij het gehaald zou hebben).
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Belachelijk natuurlijk dat zelfs als er geen camerabeelden gemaakt kunnen worden, de motor alsnog dusdanig klote rijdt dat ze de koploper van de sokken rijden en wellicht zelfs hem de overwinning ontnemen(al zullen we nooit weten of hij het gehaald zou hebben).

Van Avermaet zat alleen op 500 meter van de top, dus dat had hij wel gehaald lijkt me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan