Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

inhethoekje

Active member
Verdikemme, ik maar hopen dat Nibali wint, zijn we tenminste af van dat jaarlijkse slappe gelul dat het een Hollandse berg zou zijn.
 

JFK

Well-known member
Verdikemme, ik maar hopen dat Nibali wint, zijn we tenminste af van dat jaarlijkse slappe gelul dat het een Hollandse berg zou zijn.

Daar krijg ik ondertussen ook een slappe van....de Hollandse berg. Al 26 jaar op rij daar niet meer gewonnen. Kap er gerust eens mee.
 

inhethoekje

Active member
Daar krijg ik ondertussen ook een slappe van....de Hollandse berg. Al 26 jaar op rij daar niet meer gewonnen. Kap er gerust eens mee.
Hebben ze ook jarenlang gedaan met de rit naar Bordeaux, daar zijn ze eindelijk mee gekapt toen er volgens mij in de loop der jaren al 30 andere winnaars over de streep waren gekomen.
 

JFK

Well-known member
Hebben ze ook jarenlang gedaan met de rit naar Bordeaux, daar zijn ze eindelijk mee gekapt toen er volgens mij in de loop der jaren al 30 andere winnaars over de streep waren gekomen.

Ja inderdaad Bordeaux. Daar wonnen overigens meer Belgen dan Nederlanders. Dan is het goed sneu, droevig, g?nant en teleurstellend dat je dat een HolkNdse stad gaat noemen.
 

inhethoekje

Active member
Ja inderdaad Bordeaux. Daar wonnen overigens meer Belgen dan Nederlanders. Dan is het goed sneu, droevig, g?nant en teleurstellend dat je dat een HolkNdse stad gaat noemen.

Rob Harmeling heeft zijn uitnodigingen aan de Tour de France programma's te danken aan die overwinning in Bordeaux,het is dat Knaven ploegleider is anders had hij er gezeten ipv Rob.

Dat spuwen naar Froome, wat ben je dan een ongelooflijke loser.
Ben je een volwassen vent, offer je je vakantie op om op een berg naar iemand te gaan spuwen, wat een zielig leven moet je dan wel niet hebben.
Die staat volgende week ergens in een fabriek tegen zijn collega's op te scheppen dat hij naar Froome heeft gespuwd, wat een held.
 
Laatst bewerkt:

JFK

Well-known member
Dat spuwen naar Froome, wat ben je dan een ongelooflijke loser.
Ben je een volwassen vent, offer je je vakantie op om op een berg naar iemand te gaan spuwen, wat een zielig leven moet je dan wel niet hebben.
Die staat volgende week ergens in een fabriek tegen zijn collega's op te scheppen dat hij naar Froome heeft gespuwd, wat een held.

Ik hoop dat zijn baas hem herkent en hem ontslaat. Daarnaast zou ik willen zien dat zijn kinderen contact op gaan nemen met het JAC en dat zijn vrouw hem het huis uit kickt. Verder hoop ik dat ie iemand tegen komt die hem een kwartier lang regen zijn knieschijven gaat trappen, dat ie voorlopig een jaartje niet meer op zijn poten kan staan.
Wat een afschuwelijk kutjong!
 

inhethoekje

Active member
Ik hoop dat zijn baas hem herkent en hem ontslaat. Daarnaast zou ik willen zien dat zijn kinderen contact op gaan nemen met het JAC en dat zijn vrouw hem het huis uit kickt. Verder hoop ik dat ie iemand tegen komt die hem een kwartier lang regen zijn knieschijven gaat trappen, dat ie voorlopig een jaartje niet meer op zijn poten kan staan.
Wat een afschuwelijk kutjong!

Helemaal mee eens, en dat hij eindigt als zwerver verslaafd aan de crack ergens onder een brug in Amsterdam.
Kunnen wij naar hem spuwen als hij bedelt om 1 euro.
 

JMD

Well-known member
De nummer laatst heeft nu een achterstand van een kleine 5 uur.... Kan me niet herinneren dat dat ooit zoveel was, voor mijn gevoel had de nummer laatst altijd iets van 3,5 uur achterstand

Overigens zowel gisteren als vandaag niemand buiten de tijdslimiet. Kan dat fabeltje dat korte etappes altijd gevaarlijker zijn qua tijdslimiet ook weer de prullenbak in. Aangezien de tijdslimiet berekent wordt dmv een percentage heb je idd bij een korte etappe minder max verliestijd, maar de etappe is ook korter, dus verlies je minder snel veel.
 

inhethoekje

Active member
De nummer laatst heeft nu een achterstand van een kleine 5 uur.... Kan me niet herinneren dat dat ooit zoveel was, voor mijn gevoel had de nummer laatst altijd iets van 3,5 uur achterstand

Overigens zowel gisteren als vandaag niemand buiten de tijdslimiet. Kan dat fabeltje dat korte etappes altijd gevaarlijker zijn qua tijdslimiet ook weer de prullenbak in. Aangezien de tijdslimiet berekent wordt dmv een percentage heb je idd bij een korte etappe minder max verliestijd, maar de etappe is ook korter, dus verlies je minder snel veel.

JMD, jij bent toch op vakantie?

Waarom al die vragen en antwoorden in je hoofd, geniet van je vakantie kerel!
 

JMD

Well-known member
JMD, jij bent toch op vakantie?

Waarom al die vragen en antwoorden in je hoofd, geniet van je vakantie kerel!

Leeg je hoofd, straks moet je weer een jaar wiskunde geven aan irritante leerlingen.
Genieten doe ik echt wel hoor... :) No worries.

En zo irritant zijn die kinderen meestal niet hoor...
 

Shayman

New member
Dat overdreven gedoe dat Poels Froome gered heeft, hangt mijn keel ook wel uit.

Poels is in Nederland de personificatie van de beste ploeg die niet de beste renner had. In 4-5 (?) andere landen zal er een andere naam zo genoemd worden.

Ik vond hem wel sterk vandaag en vooral dat stukje toen Quintana weg ging en hij er even naast ging rijden met zo'n blik van "wat zijn de plannen?" was wel geweldig.
 

Friesland

Well-known member
De nummer laatst heeft nu een achterstand van een kleine 5 uur.... Kan me niet herinneren dat dat ooit zoveel was, voor mijn gevoel had de nummer laatst altijd iets van 3,5 uur achterstand

Overigens zowel gisteren als vandaag niemand buiten de tijdslimiet. Kan dat fabeltje dat korte etappes altijd gevaarlijker zijn qua tijdslimiet ook weer de prullenbak in. Aangezien de tijdslimiet berekent wordt dmv een percentage heb je idd bij een korte etappe minder max verliestijd, maar de etappe is ook korter, dus verlies je minder snel veel.

Korte etappe zijn wel degelijker gevaarlijker, wat betreft de tijdslimiet, daarom gelden er ook aangepaste tijdslimieten. Als de tijdslimieten alleen gebaseerd zouden zijn op basis van de moeilijkheidsgraad, dan zouden er vandaag 29 renners de tijdslimiet (21' 43") niet gehaald hebben. Gisteren zou dat aantal zelfs 102 hebben bedragen (limiet: 23" 40'). In de etappe die Froome won, zouden drie renners buiten tijd (26' 13") zijn geweest.

De tijdslimieten zijn overigens zonder meer iets minder strak gezet. Bij een tijdrit mag je tegenwoordig 30% verliezen, dat was voorheen 25%.


De laatste keer dat een renner erin slaagde zowel het algemeen klassement als het bergklassement te winnen is 45 jaar geleden: Eddy Merckx. Sindsdien is de geel-groen combinatie wel drie keer voorgekomen (2x Merckx, 1x Hinaut). De geel-wit combinatie is drie keer voorgekomen. Eddy Merckx (1969) is de enige die in een tour zowel het geel, het groen als de bolletjestrui wist te winnen. De combinatie geel-bollen is het vaakst voorgekomen: 8x (2x Merckx, 2x Coppi, 2x Bartali, 1x Bahamontes, 1x Maes).

Nadat hij in 2013 al de eerste Afrikaan werd die een grote ronde won, zal hij dit jaar de eerste Afrikaan zijn die het bergklassement in een grote ronde wint, het is alleen jammer dat hij niet meer op Keniaanse licentie rijdt, zodat alles niet echt als Afrikaanse zege telt.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
De nummer laatst heeft nu een achterstand van een kleine 5 uur.... Kan me niet herinneren dat dat ooit zoveel was, voor mijn gevoel had de nummer laatst altijd iets van 3,5 uur achterstand

Overigens zowel gisteren als vandaag niemand buiten de tijdslimiet. Kan dat fabeltje dat korte etappes altijd gevaarlijker zijn qua tijdslimiet ook weer de prullenbak in. Aangezien de tijdslimiet berekent wordt dmv een percentage heb je idd bij een korte etappe minder max verliestijd, maar de etappe is ook korter, dus verlies je minder snel veel.
Het is mij sowieso opgevallen dat er maar heel weinig rennens zijn die dit jaar een serieus klassement willen/kunnen rijden. Er zijn na vandaag in het algemeen klassement maar 15 renners die binnen een uur van Froome staan. Het is volgens mij al heel lang niet meer gebeurd dat dat er z? weinig waren.
 

Maasveld

Well-known member
Het is mij sowieso opgevallen dat er maar heel weinig rennens zijn die dit jaar een serieus klassement willen/kunnen rijden. Er zijn na vandaag in het algemeen klassement maar 15 renners die binnen een uur van Froome staan. Het is volgens mij al heel lang niet meer gebeurd dat dat er z? weinig waren.
Een zeer positieve ontwikkeling. Lang geleden dat ik zo'n leuke Tour heb gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan