Friesland
Well-known member
Het prijzengeld na 2 weken Tour: Jumbo-Visma is heer en meester, rest staat niet op de foto | sporza
Jumbo-Visma ligt nog altijd op koers om de twee doelen - geel én groen - te realiseren in deze Tour. De Nederlandse equipe was na de eerste week al koploper met het prijzengeld en na de tweede week steekt het er helemaal met kop en schouders bovenuit.
sporza.be
Ik zie hier dezelfde bedragen voor de teams. Interessant hier is dat ze ook het prijzengeld voor Van Aert hebben uitgerekend en ze komen op een bedrag uit dat 3.900 hoger ligt da wat ik hier heb vermeld. Dat is natuurlijk van belang voor ons spel, hier. Ik ben er daarom ingedoken en kan iedereen geruststellen: het door mij bepaalde bedrag is het juiste.
Waar komt dit verschil dan vandaan?
Van Aert droeg vier dagen het geel, terwijl hij ook leider in het puntenklassement was. Sporza heeft het prijzengeld voor het groen waarschijnlijk meegeteld. Omgekeerd droeg Van Aert in etappe 2 het groen, terwijl hij tweede in het puntenklassement was. Sporza heeft dat prijzengeld waarschijnlijk juist niet meegeteld. Dit verklaart een verschil van 900. (Het prijzengeld is voor de renner die de trui tijdens de etappe daadwerkelijk draagt)
Op de profielpagina van Van Aert op letour.fr staat dat hij 5 tussensprints zou hebben gewonnen. Als je ze echter gaat tellen kom je op 3 uit. Op de site worden abusievelijk etappezeges meegerekend. Waarschijnlijk heeft Sporza dit ook gedaan. Dit zou het resterende verschil van 3.000 kunnen verklaren. (2 tussensprints = 2x 1.500 = 3.000).