Friesland
Well-known member
Bij deze etappe is de uitleg niet zo moeilijk.
Iedereen krijgt er 500 bij vanwege de gele trui van Pogacar.
Jij krijgt er 470 bij vanwege de 12e plaats van Matthews.
De meeste anderen krijgen er 300 bij vanwege de 15e plaats van Van Aert.
En omdat je het dagklassement van de ploegen won krijg je er nog eens 2.800 bij.
Punten voor etappe 13:
Dusilo 3.770
SanMark. 500
overige deelnemers 800
Ik zie nu echter dat de uitleg van het ploegenklassement op pagina 1 onvolledig is, dat is niet erg handig. Maar ik kan deze quoten vanuit een eerder topic:
Iedereen krijgt er 500 bij vanwege de gele trui van Pogacar.
Jij krijgt er 470 bij vanwege de 12e plaats van Matthews.
De meeste anderen krijgen er 300 bij vanwege de 15e plaats van Van Aert.
En omdat je het dagklassement van de ploegen won krijg je er nog eens 2.800 bij.
Punten voor etappe 13:
Dusilo 3.770
SanMark. 500
overige deelnemers 800
Ik zie nu echter dat de uitleg van het ploegenklassement op pagina 1 onvolledig is, dat is niet erg handig. Maar ik kan deze quoten vanuit een eerder topic:
Hoe werkt het ploegenklassement?
Uitleg ploegenklassement:
Dagklassement:
De tijden van de drie beste renners van de dag in een ploeg worden opgeteld. De winnaar krijgt 2.800 punten.
Een gelijke stand wordt als volgt gebroken:
1. De klasseringen van de drie snelste renners per team in de etappe-uitslag worden opgeteld. Het team met de laagste som wint.
2. De klasseringen van de twee snelste renners per team in de etappe-uitslag worden opgesteld. Het team met de laagste som wint.
3. Het team met de beste renner in de etappe uitslag wint.
4. Het team met de kluns die het laagste is geëindigd wint.
5. De eerste voorspeller wint, hierbij wordt gekeken naar het tijdstip van de laatste wijziging.
Indien een team met minder dan drie renners finisht, geldt dit als "niet gefinisht" en wordt de ploeg gediskwalificeerd voor het ploegenklassement.
Kluns
Indien de kluns de wedstrijd heeft verlaten, de kluns niet is gestart of als je geen kluns hebt opgegeven geldt dat de kluns op plaats 0 is geëindigd. Dit wordt gezien als de hoogste klassering. Het kan aan de ene kant gunstig zijn om een renner te kiezen die een mindere klimmer is, maar als die renner uit de ronde wordt gezet vanwege het overschrijden van de tijdslimiet, dan heb je er voor de rest niets meer aan.
Eindklassement
Voor het eindklassement worden de tijden van de dagklassement bij elkaar opgeteld.