Ik stel voor het komende seizoen een aantal wijzigingen voor voor de puntentelling in het Algemeen Klassement:
Eendagskoersen:
De nummer laatste bij iedere koers krijgt 1 punt, voor iedere plaats hoger krijg je er 1 punt bij. Het maximum aantal punten wordt hierdoor niet per se 10, maar hangt af van het aantal deelnemers. Gedeelde punten bij een gelijke stand blijft van kracht.
Giro- en Vueltaklassement:
Ook hier krijgt de nummer laatst 1 punt, voor iedere plaats hoger krijg je er 1 punt bij, totdat je bij de top-5 komt. De nummers 3, 4 en 5 krijgen twee punten meer dan de voorgaande. De nummer 2 krijgt drie punten meer dan de nummer 3 en de winnaar krijgt vijf punten meer dan de nummer 2.
Tourklassement:
De nummers laatste krijgt 2 punten, voor iedere plaats hoger krijg je er 1 punt bij, totdat je bij de top-10 komt. De nummers 6, 7, 8, 9 en 10 krijgen twee punten meer dan de voorgaande. De nummers 3, 4 en 5 krijgen drie punten meer dan de voorgaande. De nummer 2 krijgt vijf punten meer dan de nummer 3 en de winnaar krijgt tien punten meer dan de nummer 2.
Bonuspunten:
Voor iedere eerste plaats wordt 0,1 punt toegekend. Voor iedere tweede plaats 0,01 en voor iedere derde plaats 0,001. Deze punten worden ongedeeld toegekend.
Ploegenklassementen grote rondes:
Voor het ploegenklassement wordt op dit moment geen punten toegekend, wel weegt het mee in de scores van de grote rondes. Zo eindigde ik dankzij de tweede plaats in het ploegenklassement bij de afgelopen Vuelta net voor Andre in de eindafrekening. Ik stel voor om daarnaast ook enkele punten toe te kennen voor het Algemeen Klassement:
GdI / VaE: 3 punten voor de nummer 1, 2 punten voor de nummer 2 en 1 punt voor de nummer 3.
TdF: 5 punten voor de nummer 1, 3 punten voor de nummer 2 en 1 punten voor de nummer 3.