Wie moeten er in oranje

Max

Administrator
Forumleiding
Natuurlijk, een van de grootste Spaanse talenten kiest voor Nederland...

Nederland staat tegenover Spanje niet ongunstiger dan Marokko ten opzichte van Nederland. Het verschil is dat Nederland geen dominante cultuur heeft en dat die jongen geen Nederlands zal spreken en Ziyech wel Marokkaans en die jongen vermoedelijk helemaal niets heeft met Nederland. Sportief gezien is Nederland geen gekke keuze. Tuurlijk kan het een van de grootste talenten zijn, maar als je kijkt wat de afgelopen jaren bij Spanje op het bankje mocht zitten die bij Nederland er hoogstwaarschijnlijk wel in hadden gestaan...

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zat er overigens naast. Hij spreekt wel Nederlands en heeft wel een band met Nederland:

VI.nl zei:
De nieuwste Gal?ctico spreekt bovendien Nederlands en bezoekt nog regelmatig zijn oma in Rotterdam, de stad waar zijn moeder ook vandaan komt. Overigens overleed Marijke Willemsen in 2011, Asensio draagt ieder doelpunt aan haar op door bij het juichen richting de hemel te kijken.

Verder lijkt mij een procedure voor Nederlanderschap redelijk ingewikkeld.

Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Als dat het geval is zou ik hem tegen Wales en Duitsland maar oproepen als het echt zo'n groot talent is.

G

Gast

Guest
Dacht ik ook altijd. Bij Ziyech telde het wel. Reden was geloof ik dat hij al een offici?le wedstrijd had gespeeld voor Jong Oranje.

Het is mij niet duidelijk of die Nederlandse Spanjaard al een offici?le wedstrijd voor Jong Spanje heeft gespeeld:

https://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Asensio

Ik vermoed van wel.

Optredens in jeugdelftallen tellen voor de FIFA niet mee.

Als je van voetbalnationaliteit wilt veranderen, moet jij, of een van je ouders of grootouders, op het grondgebied van dat land geboren zijn. Anders kun je na 5 jaar achtereen wonen (na je 18de) in dat land van nationaliteit veranderen. Mits je nog geen offici?le interland hebt gespeeld voor een ander land.

Er zijn zat spelers die voor jeugdelftallen van verschillende landen uit zijn gekomen, dit telt echter niet mee als keuze.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik snap je uitleg, maar bij Ziyech was het spelen van oefeninterlands voor Marokko voldoende. Schijnbaar vanwege het spelen van een offici?le wedstrijd voor Jong Oranje. Ik snap de redenatie ook niet helemaal. Schijnbaar zou Bilal van Feyenoord volgens die redenatie niet meer voor Turkije mogen uitkomen als hij een oefeninterland speelt voor Nederland, omdat hij al offici?le interlands voor Jong Turkije heeft gespeeld. Het leek altijd heel simpel, maar kennelijk is het ingewikkelder of ingewikkelder geworden.

G

Gast

Guest
Ik lees net het artikel in de Telegraaf over zijn keuze. Een aparte regel. Ik kom hem nergens anders tegen in ieder geval.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Je mag maar 1 keer van "voetbalnationaliteit" veranderen. Dat moet bovendien voor je 21e verjaardag. Dus als je alleen jeugd- en oefeninterlands hebt gespeeld, maar wel voor 2 verschillende landen, dan kan je daarna alleen voor het laatste land waar je voor gespeeld hebt nog uitkomen. Speel je na je 21e verjaardag een oefeninterland, dan mag je ook niet meer wisselen. Beide situaties zijn op Ziyech van toepassing.

Max

Administrator
Forumleiding
Blind schijnt inmiddels een mislukte poging te hebben gedaan om de Nederlandse Spanjaard te overtuigen om voor Nederland te spelen.

Pascallovic

Well-known member
Op zich niet vreemd om het te doen met het oog op 2018, maar ben wel benieuwd of er nog meer zullen afvallen van de oude garde. Een Huntelaar kun je ook wel laten afzwaaien om dezelfde redenen. Dan blijven Dost en de Jong over als spitsen. Ben ook benieuwd naar de overige aanvallers, want de spoeling is erg dun. Een Lens, Promes of Elia gaan het tenslotte ook niet worden.

Mario

Well-known member
Ook Robben, Huntelaar en Sneijder zie ik niet meer acteren op het WK van 2018, als we ons mochten kwalificeren. Maar voorlopig wordt er dus alleen afscheid genomen van v. Persie?

Batigoal

Well-known member
Je hebt nu een hele stomme situatie vanwege die zinloze interlands die er nu alweer aankomen. Normaal gesproken zou er tussen de laatste kwalificatiewedstrijd en het eerstvolgende zinvolle duel een poos tussen moeten zitten in mijn ogen. Dan begin je weer vers aan een nieuwe periode. Nu zit je amper een maand na de uitschakeling waarin Van Persie basisspeler was en is diezelfde Van Persie met het oog op te toekomst geen optie meer. Er valt wat voor te zeggen, maar het komt nu zo raar over.

Mario

Well-known member
Ik snap sowieso niet dat je oefenwedstrijden gaat plannen als de kwalificatie nog niet klaar is (play-offs) Op het moment dat de wedstrijd tegen Duitsland gepland werd was het nog helemaal niet zeker dat Oranje het EK zou halen. Ik zit niet echt te wachten op een dubbele oefenwedstrijd zo vlak na de uitschakeling.

Fabian

Active member
Ook Robben, Huntelaar en Sneijder zie ik niet meer acteren op het WK van 2018, als we ons mochten kwalificeren. Maar voorlopig wordt er dus alleen afscheid genomen van v. Persie?

Ik vind het maar eigenaardig. Als hij zijn niveau haalt, waarom zou hij dan moeten afvallen voor Oranje?

Bij Vd Vaart ging het op een natuurlijke manier. Hier wordt eigenlijk gewoon een streep onder gezet zonder dat je kunt zeggen dat hij tekort komt voor het niveau.

Bovenaan