Wetenschap

SanMark.

Well-known member
Wat is de reden dat ze er 2 zo kort achter elkaar de ruimte ingestuurd hebben? Ik kende het verhaal wel van Voyager 1 en 2, maar dacht dat er een paar jaar tussen zat.

ze hadden nog wat reserve materiaal liggen en hebben er toen nog maar eentje in elkaar geflanst.
 

gevegt

Well-known member
BV, brengt het leuker en het is niet grof genoeg.

Opnieuw graag.

Maar licht deze onwetende dan eens in.

BV is de emeritus van dit forum en mijn arrogantie gaat niet zover dat ik hem ooit zou willen overtreffen. Laat dat duidelijk zijn.

In de wetenschap gaat het niet om antwoorden, maar om vragen.
 

erka

Well-known member
Wat is de reden dat ze er 2 zo kort achter elkaar de ruimte ingestuurd hebben? Ik kende het verhaal wel van Voyager 1 en 2, maar dacht dat er een paar jaar tussen zat.

Voyager 2 werd zelfs 14 dagen ??rder gelanceerd dan Voyager 1. Voyager 1 had een directe route naar Jupiter-Saturnus en had als einddoel Titan en kon daarna niet verder naar de andere planeten. Voyager 2 was bedoeld voor Uranus en Neptunus.
 

Mario

Well-known member

Dit nummer heeft veruit de meeste clicks op mijn youtube account, hahaha. Mijn zoon van 5 is helemaal gek van de ruimte. Hij kent het woord voor woord in het Engels.

Hij heeft glow in the dark planeten aan de muur hangen en weet van alle planeten hoe ze er uit zien en waar ze uit bestaan. Z'n favoriete dwergplaneet is Ceres, want dat is de enige die geen TNO (in het Engels uitspreken...) is. Of Makemake, want die naam klinkt grappig.

Waar dat YouTube al niet goed voor is.

Ben je al met hem naar de Space Expo in Noordwijk geweest?
 

JMD

Well-known member
Voyager 2 werd zelfs 14 dagen ??rder gelanceerd dan Voyager 1. Voyager 1 had een directe route naar Jupiter-Saturnus en had als einddoel Titan en kon daarna niet verder naar de andere planeten. Voyager 2 was bedoeld voor Uranus en Neptunus.

Aha, dank. 2 routes dus.
 

erka

Well-known member
Zeer interessant want het is de eerste bemande ruimtevlucht van SpaceX. Ik volg het al jaren en ben erg enthousiast over SpaceX. Hoe zij het aanpakken en hoe succesvol het tot nu toe is, is ronduit spectaculair te noemen.
 

Batigoal

Well-known member
Zeer interessant want het is de eerste bemande ruimtevlucht van SpaceX. Ik volg het al jaren en ben erg enthousiast over SpaceX. Hoe zij het aanpakken en hoe succesvol het tot nu toe is, is ronduit spectaculair te noemen.

Dus je zit klaar vanavond?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Is allemaal nep jongens :jerry:

Eigenlijk zou je elke flat earth mafkees eens in een raket een rondje (pun intended) moeten laten maken
 
Bovenaan