Wetenschap

Maasveld

Well-known member
Hmm oké. Kun je daar ook een uitgebreide berekening van laten zien?
5000 × 3, 23 = 5 wortel 28 x 3 tot de macht 18 jack in the box, 7 terughalen (voor compensatie dalende R), dan zijn voldoende mensen ingeënt om terug te gaan naar een normale samenleving. Het is wel een sterk vereenvoudigde berekening, maar zo krijg je een beetje een idee.
 

Eef de Kip

Well-known member
5000 × 3, 23 = 5 wortel 28 x 3 tot de macht 18 jack in the box, 7 terughalen (voor compensatie dalende R), dan zijn voldoende mensen ingeënt om terug te gaan naar een normale samenleving. Het is wel een sterk vereenvoudigde berekening, maar zo krijg je een beetje een idee.
Dus als ik het goed begrijp heb ik ongeveer 50% kans dat ik eind volgende maand weer kan zuipen met m'n vriendjes?
 

Marinos

Well-known member
Wind Turbine Blades Can’t Be Recycled, So They’re Piling Up in Landfills - Bloomberg
Zoals al veel vaker gezegd het is één grote scam.

Biomassa, zonnepanelen en windmolens.

Maar de wetenschappers zijn zeer competitief naar elkaar toe dus dat zou zichzelf wel reguleren. Probleem is alleen als je hier als wetenschapper kritisch op bent , de kans groot is dat je gecanceld word en dat je minder werk krijgt.
Wat is er mis met zonnepanelen op je huis? Ik ben daar financieel toch wel voordelig mee uit.
 

Atreides

Well-known member
Wind Turbine Blades Can’t Be Recycled, So They’re Piling Up in Landfills - Bloomberg
Zoals al veel vaker gezegd het is één grote scam.

Biomassa, zonnepanelen en windmolens.

Maar de wetenschappers zijn zeer competitief naar elkaar toe dus dat zou zichzelf wel reguleren. Probleem is alleen als je hier als wetenschapper kritisch op bent , de kans groot is dat je gecanceld word en dat je minder werk krijgt.

Zou het zo maar kunnen dat deze auteur ook een wetenschapper is respectievelijk een wetenschappelijke opleiding heeft gevolgd?
 

SanMark.

Well-known member
Wat is er mis met zonnepanelen op je huis? Ik ben daar financieel toch wel voordelig mee uit.
Zonneweides waar giga parken worden aangelegd( en de grond eronder groeit niets meer). Krengen zijn nauwelijks te recyclen, en bij brand heb je de omgeving onder het glasvezel van de panelen.
 

Atreides

Well-known member
Dat zou zomaar kunnen, maar dat hoeft niets af te doen aan mijn stelling.

(1) dat klopt, sterker nog valt met een paar kliks te bevestigen.
(2). Je stelling is m.i. onjuist. Wetenschap maakt politieke beslissingen niet immuun voor fouten en wetenschap is zelf zeker niet onfeilbaar (maar corrigeert zichzelf wel). Als je er naar opzoekt bent dat wetenschap helpt met correctie lijkt me het door jou geplaatste artikel een prima voorbeeld.
 

SanMark.

Well-known member
Ik zie het dat een enkel persoon er nog tegenin durft te gaan, de correctie had vanuit de wetenschap veel eerder moeten komen en niet nadat we al tig biomassa centrales en windmolenparken in de polder en op zee hebben gebouwd en kilometers zonnepanelen de groene weides mee hebben bedekt. We zijn straks misschien wel 100 miljard verder en ipv dat we stappen vooruit hebben gemaakt zijn we juist eerder achteruit gegaan. En daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn omdat jaren terug al te zien aankomen.
 
Bovenaan