Welke spelers hebben de grand slam gewonnen ?

erka

Well-known member
Om het vergelijkbaar te houden zou ik zeggen w.b. EL staat gelijk aan UEFA-cup of Europacup2 . Omdat in de EL nu ook de bekerwinnaars meedoen.

erka

Well-known member
Cafu telt:

WK 1994, 2002
CA 1997, 1999
CL 2007
E2 1995

(En daarnaast ook nog 2x Copa Libertadores, 2x Super Cup en 1x Club World Cup)

Max

Administrator
Forumleiding
De Europa League gaat al een tijd naar Spaanse clubs. Zit er echt geen Spanjaard meer tussen?

erka

Well-known member
Wat ik me ook afvraag is, welke speler het meeste aantal internationale hoofdprijzen heeft gewonnen.

Joost

Well-known member
Wat ik me ook afvraag is, welke speler het meeste aantal internationale hoofdprijzen heeft gewonnen.

Dan kom je al gauw uit bij spelers die vaak de CL of Copa Libertadores gewonnen hebben.

Francisco Gento won 6x de CL, was 1x Europees Kampioen
Alle Italianen en Spanjaarden die 5x de CL wonnen, wonnen niet meer dan 1x een EK of WK.

Van de Copa Libertadores staat te weinig op Wikipedia.

De Wolf

Well-known member
Maldini heeft 5 keer de CL gewonnen, 5 keer de Europese supercup en 3 keer de wereldbeker voor clubs.

PES5

Administrator
Forumleiding
Wel leuk om dit ook per land uit te zoeken. Meest succesvolle spelers/trainers.

De Wolf

Well-known member
Voor Nederland is het Seedorf. Ook de enige speler die met drie verschillende clubs de CL heeft gewonnen

Mario

Well-known member
Voor Nederland is het Seedorf. Ook de enige speler die met drie verschillende clubs de CL heeft gewonnen

Alleen met het Nationale Elftal nooit een prijs gepakt. Uit de 88 generatie zijn er nog een aantal die vaker dan 1x een Europese beker hebben gewonnen, gekoppeld aan een prijs met Oranje:

Rijkaard (Als speler en trainer)
Gullit
van Basten
Koeman

Bovenaan