25 man publiek bij een competitieduel van SDC 1? Is volstrekt onmogelijk
Bedankt voor deze waardevolle toevoeging. Het is overdreven: Het hadden er ook 24 kunnen zijn. Ik. heb gegoocheld naar foto's en video's van deze wedstrrijd. Maar helaas: Ook deze mensen hebben deze wedstrijd gemist. Zoals iedereen. SDC was bekant met meer mensen tijdens onze ideale omstandigheden thuis.
Maar ik laat mij graag verrrasen
@Baggio
Mijn mening doet er niet toe: Ik vind SDC echt een toffe cl;ub met een zeer positieve voetbalopvatting. Mooi dat ze het nu zo goed doen!
Zo, dat zijn een hoop aannames en valse frames ineens...
Tsja, als je zoiets zegt ga ik graag gestrekt er in. Je moet mij geen flauwekul verkopen.
Ik heb zelf eerder hier ook al aangegeven dat ik me niet kan voorstellen wat er leuk is aan spelen op een avond om 18.00 in de wintertijd.
Maar als een club dat nou wel wil, en daarna een DJ laat komen en een feestavond houdt, dan is dat toch aan die club om dat te doen. Wie weet dat het bij die club wel werkt. VVSB heeft jarenlang altijd op zaterdag om 18.00 thuis gespeeld en doet dat nu nog steeds een keer of 6 per seizoen, waaronder o.a. al een paar jaar de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop. Dat zal men echt niet voor niks doen, of niet als er spreekwoordelijk 3 man en een paardenkop zitten.
Als een c;lub om 18 uur wil spelen moeten ze dat helemaal lekker zelf weten. Ik ben echter niet neutraal of van de thuisclub zoals jij dat kennelijk wel bent. Ik ben van de gasten. Wij vinden dat niet leuk. Ik heb niks met die DJ of die feestavond. Ik ben met de auto en ik wil graag naar onze eigen kantine. Wat ik dan daar aantref daar wordt ik niet vrolijk van. Dus je kunt het mooi proberen te verkopen, maar dit zal zeker niet voor iedereen gelden.
En dat heb je dan ook te accepteren als je sociaal bent. Dan accepteer je dat niet elke club dezelfde dingen wil. Jij bekijkt het vanuit de club die op zondagmiddag om 14.00 WIL spelen, ik bekijk het vanuit clubs die wat anders willen. Dan moet je geven en nemen. Nu is het alleen maar nemen ('ik wil niet op zaterdagavond om 18.00 langs de lijn staan, want dan is het koud, dus mag geen club om die tijd spelen'), en niet geven ('misschien wil die club om 18.00 spelen zodat zij op die manier hun sociale zaken inbouwen').
Al bijna 40 jaar lid van een principiele zaterdagclub en daar intern tegen aan schoppen. Dit is toch hilarisch! Ze gaan dit weekend met de jeugd weer op internationaal toernooi. Nu kan dat onder eigen naam, Vroeger niet. En ja: Ik ben voorvechter hiervan. Je gaat je jeugd niet onthouden op langvervlogen principes. Dat gaat bij sommigen door een hard been.
Ik heb niet echt een favoriete amateurclub (alhoewel ik wel altijd als eerste kijk wat de club uit mijn dorp gedaan heeft), maar volg voor de lokale omroep de clubs in de regio (en doe soms live verslag bij duels, ja ook om 18.00, zo zat ik 3 weken terug bij VVSB - UDI, maar heb ik ook wel eens in de winter om die tijd daar verslag gedaan, en dan is het daarna heel gezellig in de kantine). Zij spelen iets meer duels per seizoen, daar heb je gelijk in. Maar wie zegt dat je alleen op zaterdagen dat het eerste speelt iets sociaals kan organiseren? Daar komen die 48 andere zaterdagen vandaan. Tuurlijk is het mooi (en goed) dat de voetbalclub (sportclub) ook functioneert als een sociaal bindmiddel, het is tegenwoordig misschien wel het laatste bolwerk in Nederland waar alle lagen van de bevolking samenkomen, maar dat moet je dan ook alle clubs gunnen, en snappen dat niet iedereen precies op hetzelfde moment sociaal wil doen en je je daarom soms (misschien max 4x per jaar, maar het kan idd ook veel minder zijn) moet schikken naar wat 'de ander' wil.
Ik snap je wel, maar vraag me oprecht af of dat andersom ook gebeurt. Zo moet in onze gemeente de kantine om 19 uur dicht zijn om de lokale horeca niet in de weg te zitten. Wie gaat zorgen voor verruimimng? En als dat er al zo zijn: Elk team van een zaterdagclub is rond 17 uur in de kantine. Dat geeft een gezellig gevoel. En nogmaals. Dat zeggen de statuten van een zaterdaqvereiging: Op zondag geen activiteiten. Daar kan ik iets van vinden: Maar ik ben lid geworden van die club met deze statuten. Als ledenvergadering kunnen wij daar iets van vinden. Maar nog steeds is de tijd te vroeg om dat zondagelement eruit te vissen. Hoezeer ik en velen in mijn vereniging dat zouden willen.
En ik heb zelf ook al meerdere malen aangegeven dat wat mij betreft de principiële zaterdagclubs het recht hebben om op zaterdag te spelen, maar dat ze dan niet moeten klagen als de ander niet om 14.30 wil spelen omdatt 'de eigen kantine dan minder omzet draait'.
'de eigen kantine dan minder omzet draait'.
Het gaat niet zo zeer om omzet maar om fußball erlebnis. Ik mag toch hopen dat ook jij dat begrijpt?