Wat wil je nou eigenlijk?dat hele weekend voetbal hangt mij al langer de keel uit. In die zin dat het weel heel eenzijdig is ingestoken. de verzuiling is al 40 jaar ten einde maar zaterdagclubs blijven principieel en hoeveel spelers zullen dat er zijn?
Grappig dat je kritisch bent naar andere berichten hierover die niet precies in je straatje passen. Ik zie je zelf namelijk nog steeds denigrerend praten over weekendvoetbal. Terwijl al nu een jaar of 3 blijkt (in de Derde Divisies in ieder geval) dat het prima werkt.Wat wil je nou eigenlijk?
Alle zaterdagclubs moeten ook maar op zondag gaan voetballen?
Of helemaal geen weekendvoetbal?
Je leest soms sommige teksten en denkt bij jezelf van. Worden sommige posters nooit eens moe van hunzelf.Daar gaan we weer.........
Én alle zaterdagverenigingen maar op zondag voetballen......Wat mij betreft is het simpel. Thuisclub bepaalt wanneer er gevoetbald wordt.
Mooi dat jij dat niet bentGrappig dat je kritisch bent naar andere berichten over weekendvoetbal die niet precies in je straatje passen.
Hou toch op, hoeveel teams gaan er 'last' van hebben dan? Ik neem even Noord 4A als voorbeeld, als daar de thuisclub bepaald op welke dag er gespeeld wordt, dan is de kans 75% dat het zaterdag blijft. Ik gooi VWC, De Blesse en Renado even van zondag naar zaterdag. Dan speelt Delfstrahuizen, zat 4A, dus 3x op zondag. Nou, nou, nou, het is me wat. Buurman VWC bellen en lekker op een zomerse zaterdagavond spelenÉn alle zaterdagverenigingen maar op zondag voetballen......
Én alle zaterdagverenigingen maar op zondag voetballen......
Ik weet nog dat er bij Buitenpost, Rijvogels en Scherpenzeel moord en brand werd geschreeuwd een paar jaar terug, omdat zij soms ook op zondag moeten spelen. Niets meer over gehoord sindsdien.Euh ja, als de thuisclub bepaalt dat er op zondag gevoetbald wordt, wel ja.
Het zal ff wennen zijn, maar over een paar jaar is het de normaalste zaak van de wereld.
En Winsum. Zij werden door de KNVB niet gezien als principiële zaterdagverenigingen. De KNVB bleef bij het besluit hen tegen hun zin op zondag te laten voetballen. Gold ook voor meerdere andere niet genoemde, zgn niet principiële zaterdagteams. Een besluit dat ondanks hun bezwaren en protesten niet terug gedraaid kon worden. Verder hebben andere verenigingen zich ook niet met hen solidair verklaard. Daarom hebben ze zich er maar bij neer moeten leggen.Ik weet nog dat er bij Buitenpost, Rijvogels en Scherpenzeel moord en brand werd geschreeuwd een paar jaar terug, omdat zij soms ook op zondag moeten spelen. Niets meer over gehoord sindsdien.
Dan ken je met name de zgn principiële zaterdagverenigingen niet.Het zal ff wennen zijn, maar over een paar jaar is het de normaalste zaak van de wereld.
Nee: het ZIJN geen principiële zaterdagverenigingen.Zij werden door de KNVB niet gezien als principiële zaterdagverenigingen.
Lijkt me een goed idee voor verenigingen die er geen bezwaar tegen hebben om teams op zondag te laten spelen.maar ik blijf het een probleem vinden dat sportparken ongebruikt liggen op de zondag terwijk dat op de zaterdag overvolle parken oplevert.
dan maar een deel van de jeugd naar de zondagen?
Kritisch mag uiteraard wel.Mooi dat jij dat niet bent