Weekendvoetbal

noordooster

Well-known member
ik ben wel voor een compensatie voor clubs die aantoonbaar financiële schade leiden agv het weekendvoetbal. Op te hoesten door de principiële zaterdagclubs.
In zo'n geval is het redelijk om principiële zaterdagclubs een compensatie te schenken als ze worden buitengesloten.

Overigens valt het me op hoe alle zondagmensen zich hier destijds zo fanatiek uitspraken voor het invoeren van het zgn weekendvoetbal in de hogere amateurcompetities en hoe je diezelfde zondagmensen niet hoort nu een aantal rebelse zondagclubs zich erg verzet tegen dezelfde weekendvoetbalplannen van de KNVB voor 2e en 3e klassers.
Verder dan het onrealistische idee dat IJsselmeervogels, Quick Boys en andere principiële zaterdagclubs maar op zondag moeten voetballen komt het vaak niet.

Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Aangezien we niet meer met een bruine leren bal spelen, internet is doorgedrongen tot de Bible belt en de melkboer niet meer langs de deuren komt; hoe wil je het uitleggen dat prestatief voetbal nog steeds wordt gegijzeld door clubs die vasthouden aan een afspraak van 80 jaar geleden terwijl meer dan 90% van de spelers wel eens heeft afgeweken van die 'regel'.

JMD

Well-known member
In zo'n geval is het redelijk om principiële zaterdagclubs een compensatie te schenken als ze worden buitengesloten.

Overigens valt het me op hoe alle zondagmensen zich hier destijds zo fanatiek uitspraken voor het invoeren van het zgn weekendvoetbal in de hogere amateurcompetities en hoe je diezelfde zondagmensen niet hoort nu een aantal rebelse zondagclubs zich erg verzet tegen dezelfde weekendvoetbalplannen van de KNVB voor 2e en 3e klassers.
Simpel, omdat dit nu gewoon een achterhoedegevecht is geworden dat nooit gewonnen gaat worden.

En als een aantal 2e/3eklassers liever alleen op zondag spelen dan mogen ook zij gewoon een eigen competitie beginnen als ze hun zin niet krijgen, daar staat eenieder volgens mij precies hetzelfde in. En verder zijn er natuurlijk veel meer 2e klassen (16?) en 3e klassen (32?), dus de kans dat je daar liever-op-zondag of liever-op-zaterdag competities kan maken is gewoon groter.

Jij wil dingen zien die er niet zijn, je houdt je vast aan een waanbeeld van de jaren 50, verzuiling enz.. Elke sport in NL speelt op elke dag (idd niet altijd op zondag), niemand maakt daar problemen van, alleen een aantal zaterdag- en wat zondagclubs gijzelen het NL voetbal met hun idee dat ze altijd op zaterdag 14.30 of zondag 14.00 moeten spelen, en vergeten dat er ook nog iets bestaat als het collectieve principe.
Het zijn eigenlijk allemaal PVV-clubs: mijn mening is het belangrijkst en wie daar niet aan voldoet mag weg. (waarbij idd op zondag niet willen spelen vanwege je geloof natuurlijk wel geaccepteerd is, alleen dan moet je ook niet nog eisen dat je op een bepaalde tijd speelt)

Jef400

Well-known member
Bovendien zijn het meestal niet de voetballers zelf die er een probleem van maken, maar de besturen en sommige verstokte supporters.
Verstokte als in net zo oud als de denkbeelden van Noordooster zelf?

Ben klaar met het continue sentimentele geouwehoer op niks af.

erka

Well-known member
Het is hetzelfde soort waanbeeld als toen de trein in Nederland kwam en de boeren tegen waren omdat de koeien geen melk meer zouden geven. Maar goed dat we toen niet geluisterd hebben.

De KNVB moet gewoon een knoop doorhakken en wie het er niet mee eens is begint maar een eigen bond. Veel succes bij de rechter ook.

Bovenaan