Wedstrijdtopic : Knock-outfase

ALenstra

Well-known member
Het EK van 1980 was ook niet denderend. Wordt het nou niet tijd om de penalty's af te schaffen? Gewoon net zo lang doorgaan tot de golden goal valt.

Pascallovic

Well-known member
Het EK van 1980 was ook niet denderend. Wordt het nou niet tijd om de penalty's af te schaffen? Gewoon net zo lang doorgaan tot de golden goal valt.
Leuk idee, tot dat je een keer naar een wedstrijd zit te kijken waarin er niks gebeurd en er na 3 uur nog geen winnaar is.

JFK

Well-known member

Ja die golden goal werkte dus averechts. Alles dichtspijkeren achterin.

ALenstra

Well-known member

En waarom was dat? Omdat er alsnog penalty's kwamen als er na 30 minuten niet gescoord was. Dan is de golden goal inderdaad niet effectief. Gewoon net zo lang doorspelen tot die goal valt en daarna einde wedstrijd. Als beide teams geen risico's willen nemen dan kunnen ze voetballen tot ze ons wegen, desnoods de hele nacht door. Dus moeten ze wel risico's nemen om een beslissing af te dwingen.

Friesland

Well-known member
Leuk idee, tot dat je een keer naar een wedstrijd zit te kijken waarin er niks gebeurd en er na 3 uur nog geen winnaar is.

3 uur? Dat valt nog wel mee. Bij tennis was er ooit een wedstrijd die meer dan 11 uur duurde, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Ja. Het verschil is echter, dat er toen een tijdslimiet was. Na een half uur was je klaar. Als je de tijdslimiet eraf haalt, ga je het voelen.

Werkt matchfixing in de hand

Legale matchfixing, in dat geval, want sportief gewin.

Bij een 0-0 beide ploegen 0 punten toekennen is misschien beter. En als er met minimaal 3-0 gewonnen wordt 4 punten toekennen.

Dat lijkt een beetje op het systeem wat ze bij het WK Rugby gebruiken. Ook in de MLS hadden ze ooit een aangepast puntensysteem. Als ik mij niet vergis, was het:
- 3 punten voor een overwinning binnen 90 minuten.
- 1 punt voor een overwinning na verlenging/strafschoppen
- 0 punt voor een nederlaag, ook al was dat na verlenging/strafschoppen

Hoe dan ook, een alternatieve puntentelling heeft uiteindelijk weinig invloed in de knock-outfase, waar alleen winst/verlies telt.

De Groene Scout

Well-known member
Volgens mij heb ik gisteren niet zo veel gemist. Vandaag geen verplichtingen en dus plof ik zo maar eens op de bank voor een voetbalmarathon.

Hup goed voetbal en mooie wedstrijden!!!!!

Kielse Rat

Well-known member
Ik vond het zeer jammer dat ik niet kon kijken, maar achteraf lijkt het mee te vallen. Spijtig dat Kroati? dan geen vervolg kon brengen aan zijn groepsfase, toen het in alle wedstrijden, ook tegen Spanje, w?l met lef en durf voetbalde. Maar het gebeurt vaker dat zo'n ploegen vanaf de knock-out fase niet meer durven voetballen.

En voor zo meteen: hup Ierland!

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik kan maar niet wennen aan die ongelooflijk irritante schreeuwlelijk aan het begin van iedere wedstrijd.

Batigoal

Well-known member
Tweede keer dit toernooi onterechte penalty tegen een gastland. Zal niet vaak zijn voorgekomen.

Frankrijk kan aan de bak.

JMD

Well-known member
Ik kan maar niet wennen aan die ongelooflijk irritante schreeuwlelijk aan het begin van iedere wedstrijd.

Ik ook niet. Net zo min aan dat aftellen...

0-1, binnenkant paal. Goed voor de wedstrijd.

Topscheidsrechter die Rizzoli, durft in de openingsfase tegen het gastland een penalty te geven (was ook terecht, daar niet van). Als Itali? niet ver komt gaat hij de finale fluiten.

Bovenaan