Wedstrijdshirts 2015/16

Fabian

Active member
Citroenen en azijn in de aanbieding? De laatste dagen zijn je reacties wel erg zuur!

Dat was toch ook domme marketingpietpraat? 'Gebaseerd op de kleur van de kuipstoelen en het water van de Maas'.

Vervolgens blijkt het niet meer dan een shirt bruikbaar voor meerdere doeleinden voor meerdere clubs. Het is gewoon hetzelfde shirt... een trainingsshirtje aan de andere kant van de Noordzee. Ze hebben maar iets uit de rekken getrokken van: "iene miene mutte, leuk trainingsshirtje... what the hell, we missen nog een shirt voor Feyenoord. Ach, niemand zal het merken... kom op! Kost ons ook niets aan extra ontwerpkosten. Dit shirt ook voor Feyenoord. Dat ook opgelost. Dan lullen we iets over kuipstoeltjes en dat stukje water dat door de stad stroomt. Anders verwijzen we wel naar het blauwe water in een fontein. Zijn ze dol op daar. Die gekke havenarbeiders met hersens als eencelligen trappen daar wel in. Dat komt helemaal voor de bakker".
 

Fabian

Active member
Is het trainingsshirt van Manchester ??? Dat is wel heel knullig dan.

Feyenoord voetbalt in kopie van trainingsshirt Manchester United

Feyenoord presenteerde in april het nieuwe uitshirt en voetbalde ermee in de laatste weken van het seizoen. Opvallend genoeg traint Manchester United komend seizoen in een nagenoeg identiek shirt, ook van kledingsponsor Adidas.

Deze maand lekte het trainingsshirt uit en dat heeft bijzonder veel weg van het nieuwe truitje van Feyenoord. De kleuren zijn nagenoeg identiek, de plaatsing van het logo van de hoofdsponsor is vergelijkbaar en de oranje banen zijn op beide shirts zichtbaar. Twitter-account Feyenoordpings.nl maakte een veelzeggende vergelijking.

www.soccernews.nl
 

Fabian

Active member
Ik denk dat Jozsef wel cynisch mag zijn in deze. Ben ik ook, en ik ben geen liefhebber van citroen of azijn.
 

JMD

Well-known member
PSV zou zomaar het mooiste shirt van dit seizoen kunnen hebben... Thuis en van de Eredivisie dan.

Vind dat altijd moeilijk om te bepalen. Smaak is persoonlijk. Maar het Umbrologo misstaat niet op het thuisshirt inderdaad. Is er een mooi onderdeel van, valt niet zo op.

Ik vind het er inderdaad niet slecht uitzien, maar vraag me wel altijd af waarom een thuisshirt elk jaar veranderd moet worden (dat dat dit jaar gebeurt snap ik wel, andere kledingsponsor). Bv Ajax en Feyenoord doen dat niet. Maar goed, als het zelfs mogelijk is dat Barcelona met horizontale strepen gaat spelen moet ik niet klagen zolang PSV gewoon verticaal roodwit blijft spelen. :)
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Dat was toch ook domme marketingpietpraat? 'Gebaseerd op de kleur van de kuipstoelen en het water van de Maas'.

Vervolgens blijkt het niet meer dan een shirt bruikbaar voor meerdere doeleinden voor meerdere clubs. Het is gewoon hetzelfde shirt... een trainingsshirtje aan de andere kant van de Noordzee. Ze hebben maar iets uit de rekken getrokken van: "iene miene mutte, leuk trainingsshirtje... what the hell, we missen nog een shirt voor Feyenoord. Ach, niemand zal het merken... kom op! Kost ons ook niets aan extra ontwerpkosten. Dit shirt ook voor Feyenoord. Dat ook opgelost. Dan lullen we iets over kuipstoeltjes en dat stukje water dat door de stad stroomt. Anders verwijzen we wel naar het blauwe water in een fontein. Zijn ze dol op daar. Die gekke havenarbeiders met hersens als eencelligen trappen daar wel in. Dat komt helemaal voor de bakker".

Dat is dan ook het nadeel van een 'grote' kledingsponsor hebben, daar heb je als NL club niet zoveel meer te kiezen. De afzetmarkt van Feyenoord en Ajax in NL is veruit de grootste, maar is natuurlijk peanuts vergeleken met het geld dat te verdienen is in de grote landen.
 

JMD

Well-known member
stqxsHL.png


Z8GhiY2.jpg

Wat is de bron trouwens??
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind het er inderdaad niet slecht uitzien, maar vraag me wel altijd af waarom een thuisshirt elk jaar veranderd moet worden (dat dat dit jaar gebeurt snap ik wel, andere kledingsponsor). Bv Ajax en Feyenoord doen dat niet. Maar goed, als het zelfs mogelijk is dat Barcelona met horizontale strepen gaat spelen moet ik niet klagen zolang PSV gewoon verticaal roodwit blijft spelen. :)
Gewoon pure marketing, om extra shirts te verkopen. Mensen willen toch in het nieuwste blijven lopen, dus verkoop je een zooi van die shirts.

Maar de nieuwe shirts van PSV zien zo op het eerste oog prima uit.
 

Shayman

New member

Ziet er wel goed uit maar je kan het beter zien als iemand hem aan heeft. Lijkt wel alsof het deel onder de knoop wat open kan bij het thuisshirt langer is dan bij het uitshirt. Thuis loopt het door tot onder het logo en bij uit eindigt het halverwege het logo.
 

vakx2.0

Banned
Beetje braaf kraagje, dat ronde. Maar verder een prima, degelijk, thuisshirt voor PSV.
Uitshirt... goede kleuren. Jammer van die diagonaal. Overbodig.
 
Bovenaan