Voorbereiding 2019/2020

erka

Well-known member
Hannover 96 - FC Groningen 0-1, Sierhuis.

Mijn voorzichtige conclusie van de oefencampagne is dat Groningen er beter voorstaat dan vorig jaar om dit tijdstip (dat kan overigens al gauw...). Middenveld zit meer voetbal en techniek in, dan voetbal je toch net even makkelijker. Verdediging is net zo. Probleem blijft de aanval.
 

Unregistere

Well-known member
Sierhuis wel gescoord zie ik, maar verder nog niet overtuigend dan?

Sparta opnieuw gewonnen. Nu met 3-0 van NAC Breda, goals van Ragnar Ache (2) en Mo Rayhi.
 

Forza AZ

Well-known member
AZ-KV Oostende 0-1 (0-1)

44.Guri 0-1

Bizot, Svensson, Vlaar, Wuytens, Wijndal (46.Ouwejan), Midtsj?, Til (46.Sugawara), T. Koopmeiners, Stengs, Druijf (46.Boadu), Gu?mundsson

Gestaakt na 54 minuten vanwege onweer en later definitief gestaakt omdat er te veel water op het veld stond.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat biedt nog weinig perspectief voor komende week voor AZ.

Heerenveen speelde 1-1 tegen Skt Pauli. Aardige goal van Faik. Redelijk eerste halfuur, daarna niet best. Traag, voorspelbaar en lusteloos.

Dan hoor je de trainer na afloop dat ze keihard getraind hebben en dat dit bij het proces hoort, maar je wilt toch ook het publiek vermaken in zo'n duel?

Skt Pauli behoorlijk elftal trouwens dat ook verder is in de voorbereiding en over een week de competie start.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat biedt nog weinig perspectief voor komende week voor AZ.
Nogal wisselvallende resultaten in de voorbereiding van AZ. Eerst goede overwinningen tegen PAOK, Club Brugge en Anderlecht. Maar daarna verloren van AA Gent en Oostende.

Ik heb alleen de wedstrijd van vanmiddag helemaal gezien. AZ veruit de betere, maar het afmaken van de kansen blijft een probleem. Oostende uit ??n van de weinige counters scoort wel. Tegen H?cken verwacht ik hetzelfde soort wedstrijd. Hopelijk kan AZ de kansen dan wel afmaken.
 

Batigoal

Well-known member
Dat biedt nog weinig perspectief voor komende week voor AZ.

Zelfde verhaal bij AZ als ieder jaar toch? Gewoon vroeg uitgeschakeld en wisselvalligheid troef en dan vanaf februari in vorm raken en in de laatste maanden van het seizoen geweldig goed voetbal.
 

Pascallovic

Well-known member
Zelfde verhaal bij AZ als ieder jaar toch? Gewoon vroeg uitgeschakeld en wisselvalligheid troef en dan vanaf februari in vorm raken en in de laatste maanden van het seizoen geweldig goed voetbal.
Ik vind AZ net als vorig seizoen ook weer erg matig op de transfermarkt. Huiberts wordt gezien als een goede TD. Echter een fatsoenlijke aankoop deed ie vorig seizoen niet en ook dit seizoen haalt ie helemaal niks behalve een Japanner op huurbasis. Natuurlijk hoef je niet te kopen om te kopen, maar deze selectie heeft ook wat zwakke plekken waarvoor ze geen jeugdspeler hebben klaar staan. Als je dan het geld hebt, zou ik bijvoorbeeld achterin wat halen in plaats van nog een jaar met Hatzikideekos aan te modderen.
 

Joost

Well-known member
Dan hoor je de trainer na afloop dat ze keihard getraind hebben en dat dit bij het proces hoort, maar je wilt toch ook het publiek vermaken in zo'n duel?

Dat hoor ik vaker maar dat is toch een hele rare gedachte? Het is de voorbereidingn, dan wil je als trainer wat dingen uitproberen en het team moet in vorm komen.
Publiek vermaken is echt de allerlaatste prioriteit in de voorbereiding.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het eerste duel in eigen stadion? Dan wil je ook aan klantenbinding doen lijkt mij. Natuurlijk is 4 augustus belangrijker, maar als uitgeknepen citroenen in het veld staan bij je eerste kennismaking in eigen stadion, is niet heel lekker.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik vind AZ net als vorig seizoen ook weer erg matig op de transfermarkt. Huiberts wordt gezien als een goede TD. Echter een fatsoenlijke aankoop deed ie vorig seizoen niet en ook dit seizoen haalt ie helemaal niks behalve een Japanner op huurbasis. Natuurlijk hoef je niet te kopen om te kopen, maar deze selectie heeft ook wat zwakke plekken waarvoor ze geen jeugdspeler hebben klaar staan. Als je dan het geld hebt, zou ik bijvoorbeeld achterin wat halen in plaats van nog een jaar met Hatzikideekos aan te modderen.

Ja, dat vragen de AZ-supporters zich ook af. De basis die er nu staat is best van goed niveau. Alleen zijn de wissels van een veel minder niveau. Daarmee red je het niet als er uit de basis een paar weg vallen.
 

zwammy

Well-known member
Skt Pauli behoorlijk elftal trouwens dat ook verder is in de voorbereiding en over een week de competie start.

Pauli heeft echt een hele waardeloze voorbereiding gehad, benieuwd hoe het gaat lopen dit jaar. Was weer bal bij de De Skoffel. Iets van meegekregen?
 

De Groene Scout

Well-known member
Twente speelde gisteren met 0-0 gelijk tegen Leuven (2e niveau Belgi?).
De laatste nieuwelingen deden nog niet mee en dat zorgde er vooral voor dat het nog niet creatief en dreigend genoeg is.
Staat wel redelijk, maar op nieuweling Selahi na is het nog wel te plichtmatig wat er op het veld gebeurd.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Standard Luik was er wel.

Skt Pauli was fysiek sterk vooral. Veel pressie ook en ruimtes klein. Voetballend vond ik ze niet denderend. Wel een goede linksbuiten en centrale duo ook prima. Erg sterk in de duels.

Spits was matig en rechterflank ook weinig gevaar.
 
Bovenaan