Voetbal op de schop/Super League

Forza AZ

Well-known member
Precies.

En vwb zuivere speeltijd, dat kan ook gewoon tijdrekken e.d. opleveren en kan ook zorgen dat een speler alleen op de keeper afgaat en dat het dan tijd is. Je kan ook de discussie krijgen (wat nu bv bij basketbal wel eens is) of een bal in het doel ging voor de zoemer of erna. Of wat te denken van een overtreding in de 16, binnen of buiten tijd??
Je kunt de regel opnemen dat de aanval afgemaakt wordt als de tijd voorbij is.
 

Pieros

Well-known member
Vwb dat om de scheidsrechter heen staan, ja, dat zouden ze direct miv volgend seizoen moeten invoeren, en de rest allemaal geel geven (ook als dat 2e geel is), dan leert iedereen het snel af.
Klopt zeker, we zijn dit inmiddels zo gewend bij het voetbal dat we het bijna normaal zijn gaan vinden. Wanneer ik af en toe beelden zie van rugby of ijshockey verbaas ik me hoe weinig er gediscussieerd wordt met de scheidsrechter.
 

erka

Well-known member
Klopt zeker, we zijn dit inmiddels zo gewend bij het voetbal dat we het bijna normaal zijn gaan vinden. Wanneer ik af en toe beelden zie van rugby of ijshockey verbaas ik me hoe weinig er gediscussieerd wordt met de scheidsrechter.

IJshockey weet ik niet, maar bij rugby komt er direct een straf als je met de scheids discussieert.

De beste rugbyregel vind ik trouwens dat als er geen hele ernstige reden is (bv hoofdletsel) dat dan bij een blessure gewoon doorgespeeld wordt en dat de verzorger gewoon tijdens het spel het veld in mag. Je speelt er maar omheen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
De beste rugbyregel vind ik trouwens dat als er geen hele ernstige reden is (bv hoofdletsel) dat dan bij een blessure gewoon doorgespeeld wordt en dat de verzorger gewoon tijdens het spel het veld in mag. Je speelt er maar omheen.
Ja, dat is idd ook een goede regel. Wie bepaalt dan bij rugby overigens of de verzorger er in mag? De scheids bepaalt dat nu, maar dat is als het spel stilligt. Lijkt me lastig voor de scheids te doen als het spel doorgaat.
 

Joost

Well-known member
Klopt zeker, we zijn dit inmiddels zo gewend bij het voetbal dat we het bijna normaal zijn gaan vinden. Wanneer ik af en toe beelden zie van rugby of ijshockey verbaas ik me hoe weinig er gediscussieerd wordt met de scheidsrechter.
Het is ook maar net wat je ziet en welke ploeg. Zie Lukaku gisteren na zijn gele kaart, accepteerde het en liep direct weg.
 

ALenstra

Well-known member
Bij ijshockey wordt ook wel veel gediscussieerd. Maar bij wedstrijden van de IIHF worden die afgekapt door de scheidsrechters.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik zou dan wel die teams uit de Premier League weren, als ze zo graag de SL in willen
Yep, een Super League gaat er wel vroeg of laat komen. Ik zit er niet op te wachten, maar laten we realistisch zijn. Maar dan moeten die clubs ook gewoon weg uit de nationale competities. Anders worden die competities wel erg gedomineerd door een aantal clubs die absurd veel geld meer hebben. Nu heb je dat probleem al behoorlijk maar dat wordt uiteraard alleen maar veel erger.
 

erka

Well-known member
Yep, een Super League gaat er wel vroeg of laat komen. Ik zit er niet op te wachten, maar laten we realistisch zijn. Maar dan moeten die clubs ook gewoon weg uit de nationale competities. Anders worden die competities wel erg gedomineerd door een aantal clubs die absurd veel geld meer hebben. Nu heb je dat probleem al behoorlijk maar dat wordt uiteraard alleen maar veel erger.

Precies, more room for the rest of us. Dan ook weg met de Liverpools, City's en Real Madrids uit de nationale competities.

Of een volledig Europees league systeem waarbij je dus ook kunt promoveren en degraderen naar nationale leagues. Dat zou ik dan nog eerlijker vinden.
 

Batigoal

Well-known member
In principe gaf de UEFA al een eigen draai richting een soort Super League met de nieuwe opzet van de Champions League, maar toch wel jammer deze uitspraak.

Het topvoetbal wordt meer een meer verkwanseld zo. Geen verrassing en dat gebeurde de laatste jaren al, maar toch is dit weer een volgende stap daarin.
 

ALenstra

Well-known member
Prima. Het is niet meer van deze tijd dat FIFA en UEFA alles bepalen. Gewoon net als die Amerikaanse competities die geheel zelfstandig zijn.
 
Bovenaan