Eef de Kip
Well-known member
Ok ok, maken we er 60% van. Wellicht nog een giro 555 actie?Moeten de zakenwaarnemers ook nog behoorlijk betaald blijven natuurlijk.
Die worden nog wel eens vergeten.
Ok ok, maken we er 60% van. Wellicht nog een giro 555 actie?Moeten de zakenwaarnemers ook nog behoorlijk betaald blijven natuurlijk.
Die worden nog wel eens vergeten.
Ik kreeg een verzoek via een tikkie.Wij hadden deze week nog een collecte voor zaakwaarnemers in het voetbal aan de deur.
geld?En zo'n toernooi, waar gaat dat dan om?
Dat klinkt mij iets te kort door de bocht. Zou het kunnen dat de clubs er simpelweg niet van overtuigt zijn dat de Beneliga een meerwaarde heeft? Niet sportief, niet financieel en al helemaal niet qua uitstraling.In de VI van vandaag staat een stuk dat de BeNeLiga naw niet doorgaat, dit door de oprichting van de NL League.
De Eredivisieclubs kunnen die extra makkelijk bij doen. Voor wat betreft de Belgische clubs: waarom zouden we ons in Nederland zorgen moeten maken over dat zij misschien of misschien niet teveel wedstrijden spelen.Wel ja joh, alsof het nog niet druk genoeg is...
De Eredivisieclubs kunnen die extra makkelijk bij doen. Voor wat betreft de Belgische clubs: waarom zouden we ons in Nederland zorgen moeten maken over dat zij misschien of misschien niet teveel wedstrijden spelen.
Dat komt doordat er bepaalde keuze zijn gemaakt over de indeling van het seizoen. In België speelt men 40 competitiewedstrijden, zelfs in het afgelopen seizoen. In de Eredivisie zijn het er slechts 34,. Ruimte genoeg voor meer wedstrijden (voor de Eredivisieclubs), dus.Makkelijk erbij doen? Het was bijvoorbeeld afgelopen seizoen al moeilijk om Ajax-Utrecht opnieuw in te plannen na 1 weekend met slecht weer in februari.
Kijk je naar de kalender van komend seizoen dan zijn er slechts 3 midweken zonder voetbal voor de topclubs (27 oktober, 1 december en 20 april). Ga je die ook nog vol plannen en de winterstop inkorten, dan houd je helemaal geen mogelijkheden meer over om wedstrijden in te halen als een club ver komt in Europa.
Ja, in principe kunnen ze er ook wel 50 spelen... Maar er bestaat ook iets als spelersbelasting...Dat komt doordat er bepaalde keuze zijn gemaakt over de indeling van het seizoen. In België speelt men 40 competitiewedstrijden, zelfs in het afgelopen seizoen. In de Eredivisie zijn het er slechts 34,. Ruimte genoeg voor meer wedstrijden (voor de Eredivisieclubs), dus.
Voor de Europese ploegen kan ik me voorstellen dat dit prettig is, om als je donderdagavond ergens in het Oostblok speelt dat je pas zondag om 20.00 hoeft te spelen ipv bv 14.30. En als Europese clubs op zondagavond spelen zal dat best publiek trekken, want dat doen Ajax, Feyenoord (en in mindere mate) PSV en AZ... Maar op NEC - RKC zullen weinig mensen afstemmen als daarnaast bv ook Real Madrid of Barcelona te zien is.![]()
Minimaal zeventien zondagavondwedstrijden in Eredivisie komend seizoen
Komend seizoen zullen zeker zeventien duels in de Eredivisie op een zondagavond worden gespeeld, met een aftrap om 20.00 uur. Dat hebben de clubs uit de Eredivisie CV besloten. De KNVB zal daar in het speelschema rekening mee houden.www.nu.nl
Het Grote Klagen kan beginnen!
Wat een onzin. Zonder fans geen recettes en minder sponsoring. Clubs zullen bij bosjes gaan omvallen.Het is Oud-Hollands zeiken. 1x of 2x op zondagavond, het is me toch verschrikkelijk. Wat de KNVB en de clubs heel goed hebben meegenomen uit de coronawedstrijden: Ook zonder fans bestaat er voetbal. Er kijken nog altijd meer mensen via de tv naar wedstrijden, dan in een stadion, dus waarom moeten die juist een zwaardere mening hebben? Ik heb het liefst alle negen duels op een ander tijdstip.
Ze zitten niet zonder fans, ook niet als er 356 man namens een gehele achterban schreeuwen dat zondag 20:00 kut is. Normaal ben je op zondagavond zonder veel problemen in een uur thuis. Dat Gerrit uut Grunn zonodig naar Feyenoord wil ipv Groningen is zijn probleem.Wat een onzin. Zonder fans geen recettes en minder sponsoring. Clubs zullen bij bosjes gaan omvallen.