Voetbal op de schop/Super League

ALenstra

Well-known member
Ach Ajax schijnt afgelopen jaar in totaal 33 miljoen te hebben betaald aan zaakwaarnemers. Met hun hoeven we geen medelijden te hebben.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja dat maak jij er van, geloof mij nou maar daar dat die gasten het echt niet makkelijk hebben, ik durf te zeggen dat 98% onder het bestaansminimum zit.
 

Abubakari

Administrator
Forumleiding
ALenstra bedoelt dat we geen medelijden met Ajax hoeven te hebben.
Ik neem tenminste aan dat ALenstra ook op de hoogte is van de schrijnende situatie van zaakwaarnemers.
 

ALenstra

Well-known member
O zeker ben ik me er van bewust dat er zaakwaarnemers zijn die het niet zo breed hebben. Het zijn tenslotte niet allemaal Mino Raiola's.
 

JMD

Well-known member
In de VI van vandaag staat een stuk dat de BeNeLiga naw niet doorgaat, dit door de oprichting van de NL League.

Wel zouden de topclubs van beide landen aan het nadenken zijn over een gezamenlijk bekertoernooi 'members only', dus dan bv alleen Ajax, Feyenoord, PSV, Anderlecht, Club en Genk...

Wel ja joh, alsof het nog niet druk genoeg is... En zo'n toernooi, waar gaat dat dan om? Speel zoiets dan in de voorbereiding, maar dan moeten een aantal van die clubs Europees spelen...
 

Friesland

Well-known member
In de VI van vandaag staat een stuk dat de BeNeLiga naw niet doorgaat, dit door de oprichting van de NL League.
Dat klinkt mij iets te kort door de bocht. Zou het kunnen dat de clubs er simpelweg niet van overtuigt zijn dat de Beneliga een meerwaarde heeft? Niet sportief, niet financieel en al helemaal niet qua uitstraling.

Wel ja joh, alsof het nog niet druk genoeg is...
De Eredivisieclubs kunnen die extra makkelijk bij doen. Voor wat betreft de Belgische clubs: waarom zouden we ons in Nederland zorgen moeten maken over dat zij misschien of misschien niet teveel wedstrijden spelen.

Het grootste voordeel van een bekercompetitie tov een gezamenlijke competitie is dat als het geen succes blijkt, dit geen gevolgen heeft voor de clubs.
 

Forza AZ

Well-known member
De Eredivisieclubs kunnen die extra makkelijk bij doen. Voor wat betreft de Belgische clubs: waarom zouden we ons in Nederland zorgen moeten maken over dat zij misschien of misschien niet teveel wedstrijden spelen.

Makkelijk erbij doen? Het was bijvoorbeeld afgelopen seizoen al moeilijk om Ajax-Utrecht opnieuw in te plannen na 1 weekend met slecht weer in februari.
Kijk je naar de kalender van komend seizoen dan zijn er slechts 3 midweken zonder voetbal voor de topclubs (27 oktober, 1 december en 20 april). Ga je die ook nog vol plannen en de winterstop inkorten, dan houd je helemaal geen mogelijkheden meer over om wedstrijden in te halen als een club ver komt in Europa.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Friesland

Well-known member
Makkelijk erbij doen? Het was bijvoorbeeld afgelopen seizoen al moeilijk om Ajax-Utrecht opnieuw in te plannen na 1 weekend met slecht weer in februari.
Kijk je naar de kalender van komend seizoen dan zijn er slechts 3 midweken zonder voetbal voor de topclubs (27 oktober, 1 december en 20 april). Ga je die ook nog vol plannen en de winterstop inkorten, dan houd je helemaal geen mogelijkheden meer over om wedstrijden in te halen als een club ver komt in Europa.
Dat komt doordat er bepaalde keuze zijn gemaakt over de indeling van het seizoen. In België speelt men 40 competitiewedstrijden, zelfs in het afgelopen seizoen. In de Eredivisie zijn het er slechts 34,. Ruimte genoeg voor meer wedstrijden (voor de Eredivisieclubs), dus.
 

JMD

Well-known member
Dat komt doordat er bepaalde keuze zijn gemaakt over de indeling van het seizoen. In België speelt men 40 competitiewedstrijden, zelfs in het afgelopen seizoen. In de Eredivisie zijn het er slechts 34,. Ruimte genoeg voor meer wedstrijden (voor de Eredivisieclubs), dus.
Ja, in principe kunnen ze er ook wel 50 spelen... Maar er bestaat ook iets als spelersbelasting...
 

JMD

Well-known member

Het Grote Klagen kan beginnen!
Voor de Europese ploegen kan ik me voorstellen dat dit prettig is, om als je donderdagavond ergens in het Oostblok speelt dat je pas zondag om 20.00 hoeft te spelen ipv bv 14.30. En als Europese clubs op zondagavond spelen zal dat best publiek trekken, want dat doen Ajax, Feyenoord (en in mindere mate) PSV en AZ... Maar op NEC - RKC zullen weinig mensen afstemmen als daarnaast bv ook Real Madrid of Barcelona te zien is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is Oud-Hollands zeiken. 1x of 2x op zondagavond, het is me toch verschrikkelijk. Wat de KNVB en de clubs heel goed hebben meegenomen uit de coronawedstrijden: Ook zonder fans bestaat er voetbal. Er kijken nog altijd meer mensen via de tv naar wedstrijden, dan in een stadion, dus waarom moeten die juist een zwaardere mening hebben? Ik heb het liefst alle negen duels op een ander tijdstip.
 

Maasveld

Well-known member
Het is Oud-Hollands zeiken. 1x of 2x op zondagavond, het is me toch verschrikkelijk. Wat de KNVB en de clubs heel goed hebben meegenomen uit de coronawedstrijden: Ook zonder fans bestaat er voetbal. Er kijken nog altijd meer mensen via de tv naar wedstrijden, dan in een stadion, dus waarom moeten die juist een zwaardere mening hebben? Ik heb het liefst alle negen duels op een ander tijdstip.
Wat een onzin. Zonder fans geen recettes en minder sponsoring. Clubs zullen bij bosjes gaan omvallen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat een onzin. Zonder fans geen recettes en minder sponsoring. Clubs zullen bij bosjes gaan omvallen.
Ze zitten niet zonder fans, ook niet als er 356 man namens een gehele achterban schreeuwen dat zondag 20:00 kut is. Normaal ben je op zondagavond zonder veel problemen in een uur thuis. Dat Gerrit uut Grunn zonodig naar Feyenoord wil ipv Groningen is zijn probleem.
 
Bovenaan