Voetbal op de schop/Super League

Pascallovic

Well-known member
Zullen die wellicht paar honderdduizend televisiekijkers uit Nederland nu echt een dermate verschil maken in de inkomsten, dat die Bundesligaclubs op basis van dat verschil Ajax willen toelaten?
 

ElSimao

Active member
Zullen die wellicht paar honderdduizend televisiekijkers uit Nederland nu echt een dermate verschil maken in de inkomsten, dat die Bundesligaclubs op basis van dat verschil Ajax willen toelaten?

Daarbuiten heeft Ajax nog steeds een goede naam in Duitsland:

Bondspreses neemt Ajax als voorbeeld voor Bundesliga

Het Duitse voetbal levert voor de eerste keer in twaalf jaar geen enkele club aan de halve finales van de Europese clubtoernooien. Gezien de achtergrondsituatie niet direct verontrustend, maar bondsvoorzitter Christian Seifert vindt dat een grondige evaluatie nodig is.

"Om maar even wat aan te geven: Ajax krijgt net zoveel tv-geld als bijvoorbeeld Karlsruher SC dit jaar, zo'n acht miljoen euro", zo laat Seifert weten aan Riviersport. "En dat was genoeg om door te gaan ten koste van Schalke. Onze prestaties staan niet altijd gelijk met de financi?le mogelijkheden."

"De clubs uit de Bundesliga moeten terug naar de basis, naar wat het Duitse voetbal groot heeft gemaakt", aldus de bestuurder van de DFB. "Wanneer je veel geld hebt, komt het voor dat je de scouting wat links laat liggen. En: middelmaat wordt overbetaald."

Seifert besluit met een vinger naar Ajax. "Ik bedoel: de omzet op het tweede niveau in Duitsland is 600 miljoen euro, dat is 150 miljoen euro meer dan in de Eredivisie. Wat de conclusie is? Dat dit de reden is dat de basis naar de achtergrond is geduwd. Een goede en sterke opleiding is hier een voorbeeld van."
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanwege het niet behalen van de halve finale met een Duitse club voor het eerst in twaalf jaar, neem de voorzitter een club die voor het eerst in twaalf jaar (of nog langer) wel zich bij de laatste vier speelt. Notabene een Duitse ploeg heeft verslagen in bepaald niet hun beste seizoen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Oh, Elsje denkt dat de 400.000 Ajaxfans die nu naar Ajax op FOX kijken, van invloed zijn op de kijkcijfers voor de Bundesliga? Dat er dan ineens 500.000 Nederlandse kijkers zijn, omdat Ajax tegen HSV speelt ipv Twente? Dat moet het zijn. Denk ik.
 

ElSimao

Active member
Los van zaken als kijkcijfers en marktaandelen enzo kan ik het me ook wel voorstellen dat veel Duitsers het ook best een leuk idee vinden, Ajax erbij in de Bundesliga. Zelf zou ik bijvoorbeeld ook graag pak m beet Roda JC inwisselen voor Anderlecht (ok slecht voorbeeld, ik zou Roda JC ook inwisselen voor een longontsteking), dus waarom de Duitsers er allemaal pertinent op tegen zouden zijn is mij niet bekend.

De echte Duitsers zijn een stuk meer open minded dan de wannabe Duitsers op dvk.
 

Maasveld

Well-known member
Los van zaken als kijkcijfers en marktaandelen enzo kan ik het me ook wel voorstellen dat veel Duitsers het ook best een leuk idee vinden, Ajax erbij in de Bundesliga. Zelf zou ik bijvoorbeeld ook graag pak m beet Roda JC inwisselen voor Anderlecht (ok slecht voorbeeld, ik zou Roda JC ook inwisselen voor een longontsteking), dus waarom de Duitsers er allemaal pertinent op tegen zouden zijn is mij niet bekend.

De echte Duitsers zijn een stuk meer open minded dan de wannabe Duitsers op dvk.
Nergens zul je een volk tegenkomen dat feller tegen het moderne voetbal is dan in Duitsland. Ajax in de Bundesliga zou wat dat betreft de overtreffende trap zijn.
 

gevegt

Well-known member
Nergens zul je een volk tegenkomen dat feller tegen het moderne voetbal is dan in Duitsland. Ajax in de Bundesliga zou wat dat betreft de overtreffende trap zijn.
Vandaag heb ik er een paar gesproken en ze zijn allemaal tegen. Voor mij een reden te meer om voor te zijn. Liever vandaag dan morgen.
 

erka

Well-known member
Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker uit moet leggen. Je krijgt meer interesse / kijkcijfers etc in de Bundesliga. Meer interesse leidt tot meer .....

Sorry, maar ik ga met Zwammy koffie drinken en staak de behandeling. Uitzichtloos.
 

Batigoal

Well-known member
Ik denk dat ze in Duitsland buiten Leipzig maar wat graag de plaatselijke RB inruilen tegen Ajax. Of Hoffenheim inruilen. Of Ingolstadt. Of Wolfsburg.
 

Ska P 187

Well-known member
Als de BeNeliga al een stap te ver lijkt, tussen twee redelijk gelijkwaardige landen met dezelfde problemen, dan zie ik Ajax in de Bundesliga er al helemaal niet van komen, daar er nog minder win win voor beide partijen is. Duitsland staat al aan de top, op Spanje na dankzij de twee/drie giganten, dus waarom zouden ze.
Het is aan Nederland en bijvoorbeeld Belgie om voorruitgang te boeken als dat is wat men wil.
 
Bovenaan