Voetbal op de schop/Super League

vakx2.0

Banned
Ik ben het met zijn inhoudelijke mening eens en ik uit dat. Veel inhoudelijker wordt t niet.

Bijzondere manier van uiten (... dat nou uitgerekend jij...).

Anyway. Satyr hierboven zegt een waar woord. In grote voetballanden zitten ze niet op ons te wachten. Ook niet op Ajax, Feyenoord of zelfs PSV.

Omgekeerd zouden wij niet op Denemarken en Noorwegen moeten (willen) wachten. Te ver, te onpraktisch, te veel cultuurverschillen. Bovendien voegt het weinig toe aan hetgeen Belgie sowieso al te bieden heeft. Ik denk zelf meer aan een BENEMOCA league (Belgie, Nederland, Monaco en Catalonie). :)

Satyr

Administrator
Forumleiding
Haha, die club bungelt tussen de 2e en de 3e Bundesliga in. Als ze 3x Ajax zijn qua geld, gaan ze er echt heul slecht mee om

Dat komt omdat het niveau in Duitsland zo hoog is. Waarom zou een Duitser naar Ajax willen kijken ipv Augsburg. Ik woon op +/- 15 km van de grens met Belgie en Duitsland. Toch is er geen haar op m'n hoofd die liever Heerenveen - Lierse of Heerenveen - Koln zou willen zien, dan Heerenveen - Volendam of Heerenveen - Groningen.

ElSimao

Active member
Dat komt omdat het niveau in Duitsland zo hoog is.

Ha, dus met 3x de begroting van Ajax komt een ploeg niet verder dan de 2/3e Bundesliga. Met de begroting van Ajax zou je dan ergens in een regionalliga strugglen.

Geloof je dat nou echt zelf?

de waan

Well-known member
Nou ja, Gertjan Verbeek maar ook Huub Stevens zeggen altijd dat de mentaliteit van Duitse voetballers beter is omdat ze gewoon zonder vragen de opdrachten van de trainer uitvoeren. Nederlandse voetballers beginnen dan altijd een discussie van waarom moeten we dat doen?

Dat lijkt me eerlijk gezegd een uitstekende eigenschap en een teken dat je bezig bent met je vak.

Volgens mij is het ook eerder andersom. Nederlandse voetballers zijn vaak niet in staat om zelf oplossingen te bedenken.

zwammy

Well-known member
Wacht maar gewoon op de dag dat de DFB Ajax belt of ze alsjeblieft mee willen doen met de Bundesliga.

ElSimao

Active member
Marktwaarde Ajax: ca. 120 Miljoen
Marktwaarde Fortuna Dusseldorf (3x Ajax qua financien): ca 17,5 miljoen.

Haha.

Ska P 187

Well-known member
Enige haalbare lijkt me een liga der lage landen, voor mij logisch zelfs. Twee kleine buurlanden die het nu allebei niet zijn een tezamen misschien net wel.
Qua gemiddelde toeschouwersaantallen zou je al behoorlijk dicht op een Frankrijk of Itali? kunnen zitten en qua afstanden is het eigenlijk ook prima te doen.
Ik denk niet overigens dat je ook maar ??n van de grote vijf qua sterkte daadwerkelijk in gaat halen, maar een goede nummer zes moet haalbaar zijn.
Bovendien verheug ik me nu al over de discussies in het piramide topic.
In alle realiteit denk ik dat zelfs dit idee al een stap te ver zaak zijn. Al waren er geloof ik opiniepeilingen die niet eens zo heel negatief waren.

Batigoal

Well-known member
Lol we kunnen zaterdag en zondag al niet eens mengen, laat staan dat er een gedeelde competitie met een ander land komt.

vakx2.0

Banned
Marktwaarde Ajax: ca. 120 Miljoen
Marktwaarde Fortuna Dusseldorf (3x Ajax qua financien): ca 17,5 miljoen.

Haha.

Lachen. Ik zie het gewoon voor me. ElSimao die met een rood hoofd de wereld van google induikt, om al die beweringen over z'n clubje met harde feiten te logenstraffen. Buiten regent het. Binnen horen we het driftig getik op het toetsenbord. "Begroting Dusseldorf" >>> SEARCH "Toeschouwersaantallen Ajax" >>> SEARCH. IJverig en met het tongetje van inspanning uit z'n mond, noteert El Simao alle feitjes en cijfertjes zorgvuldig op een notitieblokje. Na een half uurtje driftig browsen is het pleit beslecht: Ajax is cijfermatig natuurlijk veel sterker dan Dusseldorf. "Zie je nou wel... ik wist het toch", zegt ElSimao - stiekem toch een beetje opgelucht - tegen niemand in het bijzonder. Snel logt hij weer in op DVK... en slaat 'zij die twijfelden aan Ajax' met 2 welgemikte zinnen om de oren. "120 miljoen versus 17,5 miljoen... dat zal ze leren!". Even twijfelt hij nog of hij met een smiley gaat afsluiten. Uiteindelijk kiest hij voor een sardonisch 'haha'... Zelfvoldaan laat ElSimao zich in zijn stoel vallen. Het scherm staat nog open. Hij kan nu rustig afwachten wat de reacties op zijn onweerlegbare argumentatie zullen zijn. Het leven is soms bijzonder mooi, voor een ElSimao.

Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Ik dacht dat ze bij Ajax vooral van landstitels houden. Die kans wordt nihil wanneer je tegen Bayern en Dortmund moet opboksen.

Pascallovic

Well-known member
Dat lijkt me eerlijk gezegd een uitstekende eigenschap en een teken dat je bezig bent met je vak.

Volgens mij is het ook eerder andersom. Nederlandse voetballers zijn vaak niet in staat om zelf oplossingen te bedenken.
Dat hebben we bij Oranje gezien. Van Gaal droeg op het WK 2014 alles aan en het ging goed. Daarna met Hiddink en Blind kregen de spelers meer vrijheid en moesten ze zelf meer in het veld oplossen en dat ging totaal mis. Bij Ajax ook zo'n probleem tegen Roda JC thuis laatst. Het stond niet, het liep niet en men kon niet zelf voor rust bedenken dat een verdediger moest doorschuiven naar het middenveld. Dat moest Keizer in de rust repareren met een wissel.

JMD

Well-known member
Ajax bereikt de finale, met mooi voetbal. Als mooi voetbal het probleem is, waarom presteert PSV dan niet wat Ajax laat zien in Europees opzicht?
1/8 finale CL vergeten? Het zag er niet wat PSV dat seizoen in de CL liet zien, maar resultaat had het wel. :p

Overigens vind ik een andere opmerking van Nijland in datzelfde interview veel belangrijker: dat over het plan van FOX om op zondag 20.00 te gaan spelen. Daar zit echt niemand op te wachten.
Vanmiddag twitterde een bestuurslid van FC Oss ook het verschil tussen een vrijdag- en maandagduel: oorspronkelijk stond Oss - NEC op een vrijdag gepland, toen hadden ze veel dinergasten in de sponsorloges, bij 175 man moesten ze een stop er op zetten. Het duel ging niet door, vanavond werd ie ingehaald, er waren welgeteld 14 dinergasten. Voor wie doe je het voetbal? Voor FOX of voor de fans? Daar heeft Nijland natuurlijk echt een punt. Idem met de AJax - PSV van december. Omdat FOX wil dat het doorgaat moeten 50.000 man door code rood heen om een voetbalduel te zien. Roda moet naar Feyenoord op 24 december. Oke, dat kan, maar dan plan je dat duel om 16.45, waardoor juist de supporters uit het meest katholieke deel van NL (die kerstavond veel naar de kerk gaan) het hardst getroffen worden.

Als 2 van de ploegen uit PSV/Ajax/Feyenoord op 1 dag spelen kan ik me voorstellen dat je die uit elkaar haalt, maar de overige duels kan je echt wel tegelijk laten spelen. Gewoon iedereen om 14.30 en dan alleen een duel met PSV/Ajax/Feyenoord om 16.45 of 12.30 als die op zondag spelen. Idem op zaterdag. Gewoon alles om 19.45. Spelen 2 van de 3 topploegen dan 1 om 18.30 en 1 om 20.45 als je ze zo nodig uit elkaar wilt halen. Maar als het bv Willem II - Vitesse is en Heracles - FC Groningen kan dat echt wel beide tegelijk.
Verder als er op zondag om 17.00 een Engelse topper op het affiche staat of Barcelona speelt, dan denk ik dat die sowieso al meer kijkers trekken dan de meeste eredivisieclubs (op de top 3 na).

SanMark.

Well-known member
We kijken en vergelijken in alles met het buitenland. Alleen met onze voetbaltijden moet alles bij het oude blijven.

Bovenaan