Ajax bereikt de finale, met mooi voetbal. Als mooi voetbal het probleem is, waarom presteert PSV dan niet wat Ajax laat zien in Europees opzicht?
1/8 finale CL vergeten? Het zag er niet wat PSV dat seizoen in de CL liet zien, maar resultaat had het wel.
Overigens vind ik een andere opmerking van Nijland in datzelfde interview veel belangrijker: dat over het plan van FOX om op zondag 20.00 te gaan spelen. Daar zit echt niemand op te wachten.
Vanmiddag twitterde een bestuurslid van FC Oss ook het verschil tussen een vrijdag- en maandagduel: oorspronkelijk stond Oss - NEC op een vrijdag gepland, toen hadden ze veel dinergasten in de sponsorloges, bij 175 man moesten ze een stop er op zetten. Het duel ging niet door, vanavond werd ie ingehaald, er waren welgeteld 14 dinergasten. Voor wie doe je het voetbal? Voor FOX of voor de fans? Daar heeft Nijland natuurlijk echt een punt. Idem met de AJax - PSV van december. Omdat FOX wil dat het doorgaat moeten 50.000 man door code rood heen om een voetbalduel te zien. Roda moet naar Feyenoord op 24 december. Oke, dat kan, maar dan plan je dat duel om 16.45, waardoor juist de supporters uit het meest katholieke deel van NL (die kerstavond veel naar de kerk gaan) het hardst getroffen worden.
Als 2 van de ploegen uit PSV/Ajax/Feyenoord op 1 dag spelen kan ik me voorstellen dat je die uit elkaar haalt, maar de overige duels kan je echt wel tegelijk laten spelen. Gewoon iedereen om 14.30 en dan alleen een duel met PSV/Ajax/Feyenoord om 16.45 of 12.30 als die op zondag spelen. Idem op zaterdag. Gewoon alles om 19.45. Spelen 2 van de 3 topploegen dan 1 om 18.30 en 1 om 20.45 als je ze zo nodig uit elkaar wilt halen. Maar als het bv Willem II - Vitesse is en Heracles - FC Groningen kan dat echt wel beide tegelijk.
Verder als er op zondag om 17.00 een Engelse topper op het affiche staat of Barcelona speelt, dan denk ik dat die sowieso al meer kijkers trekken dan de meeste eredivisieclubs (op de top 3 na).