Voetbal op de schop/Super League

ElSimao

Active member
Omdat 'mooi' subjectief is. Ik vind winnend voetbal mooi. 900x overspelen, 98% pass accuratie en 65% balbezit is nooit een garantie op winst. De tegenstander kan niet scoren als jij de bal hebt, maar je scoort zelf ook niet als je eindeloos en vooral relatief traag die bal maar rondspeelt. Ja, dat is leuk tegen die domme ganzen uit de Eredivisie, maar een Rosenborg, Leipzig of Kopenhagen doen daar niet in mee.

Oh wat grappig, de FCK en Leipzip hebben vorig jaar een pak slaag opgehaald tegen Ajax.

Op het EK 2012 had Mario Gomez tegen Nederland exact 13 seconden (!) de bal in bezit. Kijk even wat hij er mee deed... ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_kampioenschap_voetbal_2012_(Groep_B)_Nederland_-_Duitsland ) Het gaat om snelheid en fysiek tegenwoordig. Hebben we niet in Nederland. We hebben onze beste spelers bij Europese subtoppers.

We zijn respectievelijk 3,5 en 7,5 jaar geleden bij de 2/3 beste teams ter wereld geeindigd. Dragende spelers waren toen de big 4 (Sneijder, VDV (in mindere mate), Robben en v. Persie) die allemaal bij Europese topclubs speelden. Geen van allen zijn fysiek sterk en alleen Robben was snel.

Nogmaals, de feiten zijn niet in overeenstemming met hetgeen jij beweert.
 

zwammy

Well-known member
Goed, laten we het plan eens een beetje serieus proberen te analyseren. Duitsland gaat hem niet worden want er zijn in de 2e bundesliga nog clubs die al veel interessanter zijn dan Ajax. Frankrijk gaat hem niet worden want die zijn te chauvinistisch om Ajax toe te laten. Hebben we 4 clubs in Belgie die qua achterban en grootte meekunnen en 2 in Schotland. Dan mis je er nog 9.
 

ElSimao

Active member
Goed, laten we het plan eens een beetje serieus proberen te analyseren. Duitsland gaat hem niet worden want er zijn in de 2e bundesliga nog clubs die al veel interessanter zijn dan Ajax. Frankrijk gaat hem niet worden want die zijn te chauvinistisch om Ajax toe te laten. Hebben we 4 clubs in Belgie die qua achterban en grootte meekunnen en 2 in Schotland. Dan mis je er nog 9.

Clubs in de 2e Bundesliga die interessanter zijn dan Ajax. Haha.

Verder heb je het nieuws niet gevolgd. De Atlantic League heeft ook teams uit Denemarken, Noorwegen etc.
 

zwammy

Well-known member
Jij denkt dat Duitsers liever een Ajax zien als een Nurnberg, Kaiserslauteren of een Dresden? Blijft bizar de gedachtegang van je.

En Nederlandse bedrijven gaan investeren in een league met Brondby, Rosenborg en AIK? Dat is interessanter dan een Ajax-Utrecht, Vitesse of desnoods een NAC. Want hoe klein we ook zijn, we zijn voor de Nederlandse bedrijven belangrijker dan al die clubs die jij in je league wil plaatsen.
 

ElSimao

Active member
Jij denkt dat Duitsers liever een Ajax zien als een Nurnberg, Kaiserslauteren of een Dresden? Blijft bizar de gedachtegang van je.

Kaiserslautern.

Maar, ja, dat denk ik. Net zoals ik zelf liever Standard Liege zie dan de Graafschap.

En Nederlandse bedrijven gaan investeren in een league met Brondby, Rosenborg en AIK? Dat is interessanter dan een Ajax-Utrecht, Vitesse of desnoods een NAC. Want hoe klein we ook zijn, we zijn voor de Nederlandse bedrijven belangrijker dan al die clubs die jij in je league wil plaatsen.

Ik denk dat deze liga een kijkcijferkanon gaat worden en dat adverteerders in de rij zullen staan. Iedere wedstrijd is dan min of meer een kraker in plaats van die 4 wedstrijden per jaar die we nu hebben (2x tegen Fey, 2x tegen PSV).
 

Pascallovic

Well-known member
.

Ik denk dat deze liga een kijkcijferkanon gaat worden en dat adverteerders in de rij zullen staan. Iedere wedstrijd is dan min of meer een kraker in plaats van die 4 wedstrijden per jaar die we nu hebben (2x tegen Fey, 2x tegen PSV).
En hoeveel moet dat extra opleveren voor de clubs? Moet ik dan denken aan 5 miljoen extra TV-gelden per club of zelfs 10 miljoen? Belangrijkste is welk gat je wilt dichten, want het is nog al naief om te denken dat je met wedstrijden tegen Brugge, FC Kopenhagen en Celtic het gat met de Europese subtop qua spel en financien kunt dichten.
 

ElSimao

Active member
En hoeveel moet dat extra opleveren voor de clubs? Moet ik dan denken aan 5 miljoen extra TV-gelden per club of zelfs 10 miljoen? Belangrijkste is welk gat je wilt dichten, want het is nog al naief om te denken dat je met wedstrijden tegen Brugge, FC Kopenhagen en Celtic het gat met de Europese subtop qua spel en financien kunt dichten.

Het is een stap in de goede richting.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is een stap in de goede richting.
Ik ben niet op voorhand tegen het idee, maar het hangt er bij mij wel om hoe groot de stap is. Voor een paar miljoen extra per jaar hoeft het van mij niet. Stel dat je er als club minimaal 10 miljoen op vooruit gaat met de mogelijkheid op meer. Dan wordt het interessant.
 

ElSimao

Active member
Ik ben niet op voorhand tegen het idee, maar het hangt er bij mij wel om hoe groot de stap is. Voor een paar miljoen extra per jaar hoeft het van mij niet. Stel dat je er als club minimaal 10 miljoen op vooruit gaat met de mogelijkheid op meer. Dan wordt het interessant.

Naast het extra geld is het een interessantere competitie. Er is meer weerstand waardoor het spelers minder snel uitgeleerd zijn en de affiches zijn allemaal leuker dan in de ED. NEC-Ajax doet me toch een stuk minder dan FCK - Ajax of Ajax-Anderlecht.

Overall gewoon een vooruitgang, alhoewel ik natuurlijk de Bundesliga zou prefereren.
 

zwammy

Well-known member
Kaiserslautern.

Maar, ja, dat denk ik. Net zoals ik zelf liever Standard Liege zie dan de Graafschap.



Ik denk dat deze liga een kijkcijferkanon gaat worden en dat adverteerders in de rij zullen staan. Iedere wedstrijd is dan min of meer een kraker in plaats van die 4 wedstrijden per jaar die we nu hebben (2x tegen Fey, 2x tegen PSV).

Jij vergelijkt grote clubs in Duitsland met een stadion net zo groot als Ajax en waarschijnlijk een zelfde begroting met de Graafschap? Dat is eigenlijk wel een beetje vreemd.

Want dat is nu ook in de Europa League? Het enige wat ik zie zijn lege stadions en op televisie staan ze ook niet in de top 5 best bekeken programma's. Vond jij Ajax-Rosenborg een echte kraker? Of was het gewoon een Ajax-Vitesse met een ander shirt?
 

zwammy

Well-known member
Naast het extra geld is het een interessantere competitie. Er is meer weerstand waardoor het spelers minder snel uitgeleerd zijn en de affiches zijn allemaal leuker dan in de ED. NEC-Ajax doet me toch een stuk minder dan FCK - Ajax of Ajax-Anderlecht.

Overall gewoon een vooruitgang, alhoewel ik natuurlijk de Bundesliga zou prefereren.

Jou misschien wel. Adverteerders en supporters met een seizoenkaart waarschijnlijk niet. Of het is dan iig voorbij met de uitwedstrijden.
 

ElSimao

Active member
Jij vergelijkt grote clubs in Duitsland met een stadion net zo groot als Ajax en waarschijnlijk een zelfde begroting met de Graafschap? Dat is eigenlijk wel een beetje vreemd.

Ik zie liever een betere buitenlandse club dan een slechtere club uit eigen land.

Die Duitse clubs hebben wellicht een groot stadion, maar die zijn vaak nog niet eens voor de helft gevuld. Dus zoveel heb je er niet aan. Zelfde begroting als Ajax? Haha. En dan hebben we het niet eens over zaken zoals de historie, het achterland waarop Ajax veel beter scoort.

Jou misschien wel. Adverteerders en supporters met een seizoenkaart waarschijnlijk niet. Of het is dan iig voorbij met de uitwedstrijden.

Iedere vooruitgang kent verliezers.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Jij denkt dat Duitsers liever een Ajax zien als een Nurnberg, Kaiserslauteren of een Dresden? Blijft bizar de gedachtegang van je

Je moet niet vergeten dat Els als Ajacied zijnde geen flauw benul heeft van grootte van clubs buiten de eigen stadsgrenzen. Fortuna Dusseldorf is 3x Ajax qua geld, maar dat weet hij niet.
 

ElSimao

Active member
Je moet niet vergeten dat Els als Ajacied zijnde geen flauw benul heeft van grootte van clubs buiten de eigen stadsgrenzen. Fortuna Dusseldorf is 3x Ajax qua geld, maar dat weet hij niet.

Haha, die club bungelt tussen de 2e en de 3e Bundesliga in. Als ze 3x Ajax zijn qua geld, gaan ze er echt heul slecht mee om.

Ander feit, Dusseldorf is ongeveer de helft van Ajax qua attendance.
 
Bovenaan