Friesland
Well-known member
Dan krijg je dat er tegelijkertijd gespeeld wordt.
Ja, maar daar gaat de discussie juist over.
Dan krijg je dat er tegelijkertijd gespeeld wordt.
Nu mag dat niet inderdaad (als de wedstrijden live op TV zijn), maar zoals Friesland zegt willen de competities dat akkoord met de UEFA opzeggen. En dan kunnen er wel weer nationale wedstrijden tegelijk met CL en EL gespeeld worden.Dan krijg je dat er tegelijkertijd gespeeld wordt.
Thuisblijven voor Real Madrid-Juventus of naar Heracles-NEC? De keuze is snel gemaakt.
Thuisblijven voor Real Madrid-Juventus of naar Heracles-NEC? De keuze is snel gemaakt.
Bijv. AZ op vrijdagavond laten spelen als ze de dag daarvoor Europees moeten spelen, dan maak je er wel een lekker zootje van.
Dat mag nu ook van de UEFA. Dus daar zou je alleen maar de clubs mee pakken en niet de UEFA.Bijv. AZ op vrijdagavond laten spelen als ze de dag daarvoor Europees moeten spelen, dan maak je er wel een lekker zootje van.
Thuisblijven voor Real Madrid-Juventus of naar Mamio-Lycurgus? De keuze is snel gemaakt.
Dat laatste is dan ook meteen mijn grootste bezwaar tegen die competities. Op voorhand spreekt het mij niet aan, maar als het financieel echt iets wezenlijks oplevert, snap ik echt wel waarom het wordt georganiseerd. Sluit sowieso niet uit dat ik naar die wedstrijden ga kijken als Ajax meedoet. Echter als je er als club zo'n 2 a 3 miljoen aan verdient, dan is dat de moeite niet en moet je eigenlijk niet aan zo'n competitie beginnen. Het spreekt niet aan en het brengt je financieel ook amper verder.Ik heb net het stuk van VI over de Atlantic League gelezen. Het gaat niet zo zeer over die specifieke competitie maar meer over de ontwikkelingen. Het was eigenlijk best een goed artikel.
Conclusies uit het artikel waren dat er een kleine elite is ontstaan waarmee de andere clubs nooit meer kunnen concurreren. De mogelijke verdiensten qua mediagelden en prijzengelden die uit een grensoverschrijdende competitie te behalen zijn komen nog niet in te buurt van wat nodig is om echt een woordje mee te kunnen spreken in de Champions League.
Dat laatste is dan ook meteen mijn grootste bezwaar tegen die competities. Op voorhand spreekt het mij niet aan, maar als het financieel echt iets wezenlijks oplevert, snap ik echt wel waarom het wordt georganiseerd. Sluit sowieso niet uit dat ik naar die wedstrijden ga kijken als Ajax meedoet. Echter als je er als club zo'n 2 a 3 miljoen aan verdient, dan is dat de moeite niet en moet je eigenlijk niet aan zo'n competitie beginnen. Het spreekt niet aan en het brengt je financieel ook amper verder.