Ik vind dat de Eredivisie best wat kleiner mag, om het gemiddelde niveau wat op te krikken. 14 clubs, eerst een hele competitie, daarna de bovenste 8 en de onderste 6 verder voor kampioenschap, Europees en degradatie. Totaal 40 of 36 wedstrijden. Lijkt veel, maar ploegen die de finales van de Play-offs halen spelen nu ook 38 wedstrijden.
Zowel in Belgi? als Denemarken heeft Hypercube de zaak uitgedacht.
Ik zag die naam nog nergens in het bericht van de KNVB staan maar houd mijn hart vast. Het is er duidelijk weer eentje waarbij de belangen van de grote clubs voorop gaan en dat zij zoveel mogelijk geld verdienen. De wensen van supporters worden vakkundig genegeerd.
Of zoals in Schotland gewoon alle resultaten laten staan.Dus op het moment dat bijvoorbeeld de kampioenscompetitie met 6 clubs start, tellen de 10 wedstrijden die ze onderling al hebben gespeeld gewoon mee voor de eindstand.
De clubs die nu spelen voor plekken van ongeveer 11-18 zullen zeker tegen zijn, omdat de kans dat ze degraderen groter wordt, en daarmee ook financi?el een stuk terug moeten.Verkleining van de eredivisie gaat niet iedereen leuk vinden.
Maak dan een Eredivisie van 16 clubs en voeg een groepsfase van 6 wedstrijden toe van een BeNe-Cup. Dan speelt iedereen minimaal 36 wedstrijden. De huidige play-off kun je dan nog handhaven, eventueel over steeds 1 wedstrijd.In het voetbalplan "Winnaars van Morgen" staat ook nog dat de KNVB een Beker toernooi wil organiseren tussen Belgische en Nederlandse clubs. Als je dat een beetje uitgebreid doet met 1 of meerdere groepsfases, dan kan je al aan een flink aantal wedstrijden komen en dan hoef je zelfs met een Eredivisie van 14 clubs ook al die ongein met play-offs en kampioenscompetitie's na de standaard competitie niet meer te houden.
Ik zal wel hopeloos ouderwets De nummer 16 mag play-offs spelen met de nummer 3 van de eerste divisie. !
Tja, de nieuwe plannen zijn vooral om de grote clubs te pleasen. Ik zie ook niet veel in een competitie waarin je vaker speelt tegen een aantal tegenstanders. Maar ja, de voorstanders zullen wel zeggen dat het goed is voor het Nederlands voetbal en dat we straks weer internationaal kunnen meedoen.
Volgens mij is dat nog nooit zo geweest. Ouwe lul.
Mag jij zeggen. Zie je nou wel dat ik progressief ben?
Maak dan een Eredivisie van 16 clubs en voeg een groepsfase van 6 wedstrijden toe van een BeNe-Cup. Dan speelt iedereen minimaal 36 wedstrijden. De huidige play-off kun je dan nog handhaven, eventueel over steeds 1 wedstrijd.