Vitesse Nieuws topic

Mario

Well-known member
Sinds 1989 en direct in het eerste seizoen na de promotie Europees voetbal gehaald.
En de bekerfinale.

De allereerste wedstrijd van Vitesse was in Noord Ierland tegen Derry City. Op de dag van de wedstrijd was er een bomaanslag van de IRA, maar de wedstrijd ging gewoon door en gewonnen door Vitesse.
 

delmaestro

Well-known member
Sowieso die hele jaren 90 van Vitesse was smullen. Sinds de promotie achtereenvolgens 4e, 5e, 3x4e, 6e, 2x5e, 3e en weer 2x4e eindigen. Zeven seizoenen (8 zelfs als je 2000/2001 meetelt) meegedaan aan de UEFA Cup. Ze waren in dat hele decennium eigenlijk de 4e club van Nederland...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik dacht dat Heerenveen na Utrecht en de top-3 het langste in de Eredivisie speelde, maar Vitesse dus ook nog iets langer dan ons
 

Deathprod

Active member
Dan heb je nog AZ in 1998, en dan zit er een gat van 20 jaar tussen naar de rest.


ere.png
 

Bernardo

Well-known member
Wel leuk om te zien hoeveel wisselingen er zijn geweest met name de laatste 10 jaar qua verschillende clubs promotie/degradatie.
 

delmaestro

Well-known member
In de KKD spelen momenteel veel clubs met toch een groot Eredivisie verleden.
Dat vind ik in dit geval dan weer een geluk bij een ongeluk. Als Vitesse straks is gedegradeerd en ze hebben volgend seizoen een licentie in de KKD, spelen ze tegen o.a. NAC, Roda JC, De Graafschap en ADO Den Haag. Daarnaast zijn uiteraard ook Willem II en Groningen echte eredivisie clubs, maar die gaan vermoedelijk promoveren...
 

erka

Well-known member
In de KKD spelen momenteel veel clubs met toch een groot Eredivisie verleden.

Helaas wel ja. Groningen zou anders in dit rijtje op 2000 hebben gestaan, vlak na AZ.

Overigens FC Twente heeft maar twee jaar KKD gespeeld in de hele clubhistorie, maar onderbrak daarmee wel hele lange reeksen.

Ik vind t wel mooi, die doorstroming. Nu de Jong teams er nog uit en volledige p/d naar de Tweede Divisie en verder en we hebben een heuse pyramide.
 

Joost

Well-known member
Dat vind ik in dit geval dan weer een geluk bij een ongeluk. Als Vitesse straks is gedegradeerd en ze hebben volgend seizoen een licentie in de KKD, spelen ze tegen o.a. NAC, Roda JC, De Graafschap en ADO Den Haag. Daarnaast zijn uiteraard ook Willem II en Groningen echte eredivisie clubs, maar die gaan vermoedelijk promoveren...
Volgens mij staat Groningen nog steeds derde!
 

JMD

Well-known member
Ik vind t wel mooi, die doorstroming.
Inderdaad. Echt bizar hoeveel clubs er minder dan 6 jaar in de eredivisie spelen.

Heracles is in de 20e eeuw overigens ook een reguliere bespeler op het hoogste niveau: sinds 2005 maar 1 seizoen gemist (door een bizar einde)
 

Fregge

Well-known member
18 strafpunten voor Vitesse. Komen op -1 en kunnen RKC niet meer inhalen. De Arnhemmers gaan dus naar de KKD
 

Joost

Well-known member
Degraderen is al k*t maar officieel degraderen op vrijdagmiddag om 16:46 door een persbericht van de KNVB is helemaal verschrikkelijk.
 

Mommiej

Well-known member
Komt Vitesse goed weg als het blijft bestaan, een echte straf was pas geweest als ze volgend seizoen met -18 hadden moeten beginnen bij overleven.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ze gaan ook niet in beroep lees ik, dus dan is de straf wel terecht. Lijkt mij.

Ik heb niks met Vitesse, maar dit is wel heel sneu hoor.
 

erka

Well-known member
Komt Vitesse goed weg als het blijft bestaan, een echte straf was pas geweest als ze volgend seizoen met -18 hadden moeten beginnen bij overleven.

Dat zou juist een totaal irrelevante straf zijn. Al begin je met -100. Maakt geen reet uit.
 

Forza AZ

Well-known member
Ze gaan ook niet in beroep lees ik, dus dan is de straf wel terecht. Lijkt mij.

Ik heb niks met Vitesse, maar dit is wel heel sneu hoor.
Tja, waarom zou je ook in beroep gaan. Degraderen gingen ze toch wel, dus die -18 is in feite geen straf. Dat was pas een straf geweest als die voor volgend seizoen zou gelden.
 
Bovenaan