Vierde divisie D 2023-2024

bqandy

Well-known member
AZSV (Aalten)
Berkum (Zwolle)
Be Quick 1887 (Groningen/Haren)
Buitenpost
DETO (Vriezenveen)
Excelsior’31 (Rijssen)
Heino
Longa’30 (Lichtenvoorde)
MASV (Arnhem)
Pelikaan S (Oostwold, Westerkwartier)
Quick’20 (Oldenzaal)
Rohda Raalte
SDV Barneveld
Scherpenzeel
TVC’28 (Tubbergen)
VVOG (Harderwijk)
 

De Groene Scout

Well-known member
Dit is wel een hele fraaie hoor. Al meerder mensen van Oostelijke clubs hier positief over gehoord.
Lekker veel derby's
 

JMD

Well-known member
Dit is wel een hele fraaie hoor. Al meerder mensen van Oostelijke clubs hier positief over gehoord.
Lekker veel derby's
Sowieso zitten in bijna al die 4e divisies heel veel derby's, in A is de grootste afstand volgens mij Noordwijk - Alkmaar, dat is drie kwartier rijden met de auto. Je zou zelfs alles met de fiets af kunnen... Echt een grote vooruitgang, over een jaar vraagt iedereen zich af waarom we daar nou in hemelsnaam zo lang mee gewacht hebben.
 

erka

Well-known member
Op voorhand ben ik om diverse redenen zeer enthousiast over deze indeling.
 

bqandy

Well-known member
Het noorden komt er een beetje bekaaid van af door al de degradaties en ook een promotie natuurlijk van vorig seizoen. Er moeten nogal wat kilometers afgelegd worden, maar het is beter dan helemaal naar de regio Den Haag/Rotterdam.
Buitenpost doet nog wat moeilijk over het eventueel spelen van wedstrijden op zondag, want het is geen principiële zaterdagclub. Maar maximaal 6 van de 32 potjes op zondag lijkt me geen onoverkomelijk probleem.
Zorgenkindje is Pelikaan S, want de vraag is hoe lang het sprookje van de club uit het minieme Oostwold voort duurt.
 

erka

Well-known member
Dat er zo weinig noordelijke clubs zijn is wel jammer, maar het noorden is echt flink gezakt qua kwaliteit bij amateurclubs. Een jaar of twintig geleden zou deze klasse zeker voor de helft met noordelijke clubs zijn gevuld.
 

de Kok

Member
noordelijke clubs is district noord en dat ijn in de divisies 2 t/m 4 totaal 8
maar in het bv is het niet anders met maar 1 in de eredivisie.

geen sportklimaat onder bedrijfsleven?
minder talent onder de leden?
zeg het maar.
 

Joost

Well-known member
noordelijke clubs is district noord en dat ijn in de divisies 2 t/m 4 totaal 8
maar in het bv is het niet anders met maar 1 in de eredivisie.

geen sportklimaat onder bedrijfsleven?
minder talent onder de leden?
zeg het maar.

Divisievoetbal wordt veelal gespeeld in grote dorpen en kleine steden waar bij voorkeur maar 1 vereniging actief is.
Die zijn er simpelweg minder in het Noorden.
 

de Kok

Member
ook is er sprake van veel te veel voetbalclubs in de grote steden, bvo's en andere topsporten en veel nachtelijke horeca de hele week
 

de waan

Well-known member
Zuid Holland heeft meer dan twee keer zoveel inwoners als de drie Noordelijke provincies bij elkaar. En clubs zijn in het noorden zijn over het algemeen veel kleiner dan in de randstad.
 

de waan

Well-known member
Blijft altijd bijzonder dat mensen denken dat hun eigen club het centrum van het universum is en niet ook toevallig net op een grens kan liggen.

1688643090770.png
 

de Kok

Member
Daar heeft alleen Forward last van.:D

En ik geloof niet dat de nachtelijke horeca in Zuidhorn of Appingedam nou zo'n groot probleem is voor clubs.
ik denk dat tkb er ook last van heeft wanneer ik de verhalen lees en hoor over de kantie flophouse
2 euro voor 2 biertjes!
en op die dorpen zijn er horden die wekelijks naar de stad groningen reizen en wat denk je van de schuurfestijnen in de provincie
 

erka

Well-known member
Blijft altijd bijzonder dat mensen denken dat hun eigen club het centrum van het universum is en niet ook toevallig net op een grens kan liggen.

Bekijk bijlage 761899

Vroeger maakte ik zelf wel eens fantasieindelingen van clubs. Ik deed dat dan simpelweg op postcode. Dan begin je bij Amsterdam (1000-1099) en werk je zo toe naar Middelstum en contreien (9990). Dat kwam heel aardig uit qua indeling en is volledig objectief. Er is maar één probleem en dat is bij de 6400-6500 als je van Zuid-Limburg naar Nijmegen springt. Dan krijg je rare indelingen dus dat moet je dan handmatig corrigeren. Maar voor de rest werkt het prima.
 
Bovenaan