Vierde divisie A zondag 2022-2023

JMD

Well-known member
En bij SJC is het kaarsje helemaal uit. Had een paar weken terug de koppositie kunnen pakken, maar speelden toen slechts gelijk. Daarna gaat het bergafwaarts met de Noordwijkers en is de nacompetitie nu een eind weg en eigenlijk niet meer haalbaar.
 

bqandy

Well-known member
Wat had je dan moeten doen. Naar de zwanenzang van FC Groningen kijken? :)

Ik ben bang voor een scenario van vorig jaar. Tot aan de laatste wedstrijd mee doen en dan naast alles grijpen.

 

SC Heerenveen

Well-known member
6457b7fe5bfc6-7280DD3F-F5F3-4716-9200-6FDB90618722.jpeg

Als ik naar BQ1887 ga kun je de uitslag wel haast van tevoren invullen, 0-1. RKAVV staat tweede, BQ1887 moest winnen om de periodetitel kansen in eigen hand te houden. Nu 5 punten achter op Heino waar ze volgende week tegen moeten en ook RKAVV is BQ1887 in de periode nu voorbij.

Matige wedstrijd, weinig kansen en over de gehele wedstrijd gezien een verdiende zege voor RKAVV.
Hoe was de arbitrage?
 

bqandy

Well-known member
Weinig op aan te merken. Ik vond die rode kaart voor Schieving wel erg "streng". Maar ja, aan de andere kant. Dan moet je iemand ook maar niet van achteren neer tikken. Het was geen onbesuisde schop of zo.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Weinig op aan te merken. Ik vond die rode kaart voor Schieving wel erg "streng". Maar ja, aan de andere kant. Dan moet je iemand ook maar niet van achteren neer tikken. Het was geen onbesuisde schop of zo.
Leuk om te horen! Heb het doorgegeven aan Mitchel en Jens, haha. Zij zijn één van mijn beste collega scheidsrechters, waarmee we meerdere keren per seizoen wel wat mee afspreken. Beide zijn na de wedstrijd ook nog blijven hangen tijdens het live optreden.

De rode kaart vond de scheidsrechter een hele makkelijke beslissing in ieder geval. Denk dat dat wel voldoende zegt over de (domme) overtreding.
 

bqandy

Well-known member
Beide zijn na de wedstrijd ook nog blijven hangen tijdens het live optreden.
Was Nederlandstalig, dus ik ben gevlucht.
Was niet hard maar wel natrappen, daar zal die hem wel voor gegeven hebben. Geen heel rare beslissing.
Als het natrappen was, was het helemaal terecht. Ik dacht dat het een onderbreking van de aanval was op het middenveld. Het was in ieder geval een overtreding waarbij elke intentie om de bal te raken ontbrak. Er was ook verder geen enkel protest tegen de rode kaart. Maar als Schieving gebracht wordt, dan gebeurt er vaak wat, qua beuk er in. Volgend seizoen te bewonderen bij de buren van Helpman.
 

JMD

Well-known member
Purmersteijn verliest bij SJC, Hoogeveen verliest bij RKAVV, maar omdat Purmersteijn niet wint wordt Hoogeveen kampioen. RKAVV gaat ipv Purmersteijn de nacompetitie in...
Dus zo kan je nog kampioen worden, zo pies je overal naast
 

de waan

Well-known member
Toch mooi, zo’n krankzinnige slotronde.

En fijn dat Hoogeveen erbij komt in plaats van de tien miljoenste club uit het westen.
 

Abubakari

Well-known member
Heeft dus toch geloond dat ik niet naar BQ1887 gegaan ben, 3-1 gewonnen en nacompetitie ipv 0-1 verloren. En ze treffen het, donderdag ga ik naar een concert, al zouden ze ook om 19.00 kunnen beginnen, dan kom ik wel.
 

bqandy

Well-known member
haha, laat Gerjo ook eens lekker uit zijn dak gaan. Eerst zijn cluppie PEC weer naar de eredivisie en dan Hoogeveen kampioen. :)
Alle nacompetitieclubs zijn zowat klaar. RKAVV, HBS en Be Quick blijven in de vierde divisie. Velsen degradeert na strafschoppen tegen RKHVV. De Zouaven won wel en mag blijven hopen op klassebehoud.
 

bqandy

Well-known member
RKHVV knikkert na De Zouaven ook Velsen uit de 4e divisie A. RKHVV speelt de finale tegen AFC'34.
 
Bovenaan