Varkenoord

Batigoal

Well-known member
Gaat dat de volgende Janssen of Idrissi worden waar bij de volgende club blijkt dat hij toch wel kan voetballen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gaat dat de volgende Janssen of Idrissi worden waar bij de volgende club blijkt dat hij toch wel kan voetballen?

Ik weet het niet. Ik heb hem een aantal keren zien spelen, maar altijd als buitenspeler. Vrijwel iedere wedstrijd niet heel best. Maar buitenspeler is zijn positie niet. Wellicht dat hij bij elders op tien een kans krijgt en dat het er dan wel uit komt.
 

Batigoal

Well-known member
Ik weet het niet. Ik heb hem een aantal keren zien spelen, maar altijd als buitenspeler. Vrijwel iedere wedstrijd niet heel best. Maar buitenspeler is zijn positie niet. Wellicht dat hij bij elders op tien een kans krijgt en dat het er dan wel uit komt.

Ok, ik ben benieuwd bij welke club hij opduikt. Lijkt me dat een middenmoter in de Eredivisie het gokje wel zou willen wagen.

Hoe staat het ervoor met Schuurman trouwens? Dat was toch wel de jongeling waarvan het moest gaan komen. Jammer als hij in zo'n matig (sorry) jaar zijn kansen niet kan of mag pakken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ok, ik ben benieuwd bij welke club hij opduikt. Lijkt me dat een middenmoter in de Eredivisie het gokje wel zou willen wagen.

Hoe staat het ervoor met Schuurman trouwens? Dat was toch wel de jongeling waarvan het moest gaan komen. Jammer als hij in zo'n matig (sorry) jaar zijn kansen niet kan of mag pakken.

Schuurman wordt denk ik een kansloos verhaal. Net zoals veel andere jeugdspelers. Feyenoord heeft veel talentvolle middenvelders, maar koopt in twee transferzomers en afgelopen winter El Ahmadi, Toornstra, Vejinovic, Gustafson en Tapia. Daar tegenover staat een vertrek van Clasie en inmiddels Immers. Nieuwkoop is inmiddels ook tot rechtsback omgeturnd. Die gaat echt geen kansen meer op het middenveld meer krijgen. Wat je inderdaad al aangeeft is dat als je je in dit matig Feyenoord al geen speelminuten krijgt het ook niet snel meer gaat gebeuren. Schuurman speelt bij Jong Feyenoord ook steeds minder vaak op het middenveld, maar in toenemende mate als buitenspeler. Je kan als talent nooit heel ver vooruit kijken, maar op dit moment lijkt het mij verstandiger elders je heil te zoeken.
 

Unregistere

Well-known member
Ok, ik ben benieuwd bij welke club hij opduikt. Lijkt me dat een middenmoter in de Eredivisie het gokje wel zou willen wagen.

Denk ik niet, zie hem eerder bij een club in de JL komen. Of, als het helemaal verkeerd loopt, bij pakweg Barendrecht of Excelsior Maassluis. Maar misschien dat een eredivisieclub het nog durft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Denk ik niet, zie hem eerder bij een club in de JL komen. Of, als het helemaal verkeerd loopt, bij pakweg Barendrecht of Excelsior Maassluis. Maar misschien dat een eredivisieclub het nog durft.

Heeft de naam een supertalent te zijn. Afgelopen zomer zijn er ook behoorlijk wat spelers geweest die toch nog een eredivisieclub zover hebben gekregen die minder zijn dan Slabbekoorn. Nu krijgt daarvan lang niet iedere speler ook speeltijd en hangen er een aantal gewoon bij het tweede elftal rond, maar toch. Eerste divisie lijkt mij overigens ook een logischer instapniveau.
 

Unregistere

Well-known member
Zou mij niets verbazen als Marco Boogers een poging waagt namens FC Dordrecht. Past ook qua profiel prima bij die club.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou mij niets verbazen als Marco Boogers een poging waagt namens FC Dordrecht. Past ook qua profiel prima bij die club.

Zou mij ook weinig verbazen. Een Almere City zou ook zomaar interesse kunnen hebben.

Ondertussen heeft Chong nog steeds geen handtekening onder een contract gezet. Teamgenoten met een contract Malacia en Vente mochten ondertussen afgelopen week met de selectie meetrainen. Lijkt mij dat Chong binnenkort bekend maakt een transfer te maken. Ik kan hem niet eens volledig ongelijk geven. Feyenoord A1 is de afgelopen jaren voor velen talenten een moeras gebleken en sinds Feyenoord 1 weer geld heeft lijken de kansen daar ook een stuk minder te zijn. Een hoog aangeschreven Schuurman heeft nog geen minuut in Feyenoord 1 gespeeld terwijl het middenveld van Feyenoord dit seizoen niet best is en die heeft sinds hij is aangesloten bij de selectie Feyenoord velen miljoenen zien steken in drie middenvelders. Een hoog aangeschreven Fernandes die is nog ver van Feyenoord 1 verwijderd ondanks Feyenoord nog maar twee buitenspelers heeft die beide vrijwel niets hebben laten zien dit seizoen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Chong naar United. Ik kan hem absoluut geen ongelijk geven. De realiteit leert ons dat er weinig meer over is van het beleid 'eigen jeugd eerst'. De voorbeelden van talenten die geen kans krijgen worden er met het seizoen meer. Aankopen krijgen de voorkeur. Ik durf zelfs te stellen dat de grootste talenten nog meer kans hebben om bij United het eerste te halen dan bij Feyenoord. Zie Rashford, Lindgard, Mensah, etc.

Er is veel kritiek op de leiding bij Feyenoord, maar gek genoeg hoor je hier niets over. Terwijl ik dit de meest zorgwekkende ontwikkeling van allemaal vind.
 

Hankie

Well-known member
Chong naar United. Ik kan hem absoluut geen ongelijk geven. De realiteit leert ons dat er weinig meer over is van het beleid 'eigen jeugd eerst'. De voorbeelden van talenten die geen kans krijgen worden er met het seizoen meer. Aankopen krijgen de voorkeur. Ik durf zelfs te stellen dat de grootste talenten nog meer kans hebben om bij United het eerste te halen dan bij Feyenoord. Zie Rashford, Lindgard, Mensah, etc.

Er is veel kritiek op de leiding bij Feyenoord, maar gek genoeg hoor je hier niets over. Terwijl ik dit de meest zorgwekkende ontwikkeling van allemaal vind.

Als je goed genoeg bent krijg je wel een kans. Maar de relatie met de Stellar Group is al niet zo best.
 

Miramar

Well-known member
De meeste koopclubs worden kampioen. De eigen jeugd van Feyenoord is qua mentaliteit al niet veel soeps. De meeste jeugdteams worden niet eens kampioen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je goed genoeg bent krijg je wel een kans. Maar de relatie met de Stellar Group is al niet zo best.

Blijft de vraag waarom Ajax wel standaard miljoenen beurt voor haar talenten en Feyenoord zelden enorme bedragen voor haar talenten krijgt. We hebben de afgelopen jaren vooral gezien dat er veel middenvelders en aanvallers zijn gehaald wat ten koste ging van eigen talenten zonder dat de aankopen nou echt beter waren.
 

Hankie

Well-known member
Blijft de vraag waarom Ajax wel standaard miljoenen beurt voor haar talenten en Feyenoord zelden enorme bedragen voor haar talenten krijgt. We hebben de afgelopen jaren vooral gezien dat er veel middenvelders en aanvallers zijn gehaald wat ten koste ging van eigen talenten zonder dat de aankopen nou echt beter waren.
Hoeveel zijn er daar niet vertrokken in de jeugd? Het bedrag heeft met naam en niveau te maken.

Nu wordt er trouwens beweerd dat hij vanaf deze zomer al mee kon trainen met het eerste en binnen afzienbare tijd kans op speeltijd. Dus tsja wat voor toekomst wil je nog meer? It's all about the cash!
 

Maasveld

Well-known member
Blijft de vraag waarom Ajax wel standaard miljoenen beurt voor haar talenten en Feyenoord zelden enorme bedragen voor haar talenten krijgt. We hebben de afgelopen jaren vooral gezien dat er veel middenvelders en aanvallers zijn gehaald wat ten koste ging van eigen talenten zonder dat de aankopen nou echt beter waren.
Sjempiuns-Liek ervaring, de naam Ajax en de kwaliteit van de spelers.
 

SanMark.

Well-known member
Bij jeugdteams is het van 0,0 belang of ze kampioen worden.

Ligt eraan. Bij de BVO's e.d. niet. Maar bij de amateur jeugd is het toch wel leuk voor de kids als ze zo nu en dan kampioen worden. Of wil je zeggen dat het van enorm belang is dat elk kind opgeleid word voor het eerste team van de plaatselijke verenging ook al voetbalt die 5 klasse ?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nu wordt er trouwens beweerd dat hij vanaf deze zomer al mee kon trainen met het eerste en binnen afzienbare tijd kans op speeltijd. Dus tsja wat voor toekomst wil je nog meer? It's all about the cash!

We weten nu toch wel wat het perspectief is onder Van Bronckhorst/Van Geel op dit moment? Het middenveld is al het hele seizoen kut en sinds Schuurman bij het eerste zit heeft hij nog geen minuut gespeeld en zijn er voor velen miljoenen drie middenvelders aangetrokken. Hoe kut Elia en Bilal ook presteren, het zal bij Van Bronckhorst niet opkomen om een jeugdspeler ala Bo?tius de kans te gunnen. Dan hebben we het nog niet eens over de financi?le ongelijkheid tussen jeugdspelers en spelers van buiten. De overbetaalde middelmaat die gehaald wordt en mag banken en jeugdspelers die basisspelers worden.
 

Hankie

Well-known member
We weten nu toch wel wat het perspectief is onder Van Bronckhorst/Van Geel op dit moment? Het middenveld is al het hele seizoen kut en sinds Schuurman bij het eerste zit heeft hij nog geen minuut gespeeld en zijn er voor velen miljoenen drie middenvelders aangetrokken. Hoe kut Elia en Bilal ook presteren, het zal bij Van Bronckhorst niet opkomen om een jeugdspeler ala Bo?tius de kans te gunnen. Dan hebben we het nog niet eens over de financi?le ongelijkheid tussen jeugdspelers en spelers van buiten. De overbetaalde middelmaat die gehaald wordt en mag banken en jeugdspelers die basisspelers worden.
Of die zijn blijkbaar nog slechter...
 
Bovenaan