Vakantie en uitstapjes in eigen land!

Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Well-known member
Maar bij goed kijken is dat toch een stuk verder uit de slinger. Vooral met het OV. Heb ook geen airmiles meer haha. Iemand die nog van zijn airmiles af wil? :D

Nou, als je dat al ver vindt...kom op zeg. Station Nijverdal is niet het eind van de wereld.

Hellendoorn gingen we vroeger wel vaak heen, veel leuker dan Slagharen.
 
?

?uti

Guest
Nou, als je dat al ver vindt...kom op zeg. Station Nijverdal is niet het eind van de wereld.

Hellendoorn gingen we vroeger wel vaak heen, veel leuker dan Slagharen.

Wat een oerdom gelul. Vanaf waar die jongen woont tot aan dat park is 3 uur en 40 minuten reistijd met het OV.......... als je dat al ver vindt......en dan hebben we het nog niet eens over de terugreis.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met de auto zou je ook al twee uur onderweg zijn. Dan kun je met een beetje inlevingsvermogen bedenken dat je met OV dan rustig minimaal drie uur onderweg bent. Voor een dagje heen en weren is dat best een pokken eind.
 

De Wolf

Well-known member
Met de auto zou je ook al twee uur onderweg zijn. Dan kun je met een beetje inlevingsvermogen bedenken dat je met OV dan rustig minimaal drie uur onderweg bent. Voor een dagje heen en weren is dat best een pokken eind.

Voor een enkele keer valt dat nog mee. Dagje Kuip is voor mij ook minimaal twee uur. Probeer toch ieder jaar wel een keer te gaan.
 

fr-keff

Active member
Nou, als je dat al ver vindt...kom op zeg. Station Nijverdal is niet het eind van de wereld.

Hellendoorn gingen we vroeger wel vaak heen, veel leuker dan Slagharen.

Voor mij persoonlijk is het geen probleem. Maar ik heb een kind van 5 of 7 mee. Het stuk naar Apeldoorn (2 uur vanaf Alphen) was al heel lastig om te blijven stil zitten.
 

fr-keff

Active member
Žuti;42649 zei:
Wat een oerdom gelul. Vanaf waar die jongen woont tot aan dat park is 3 uur en 40 minuten reistijd met het OV.......... als je dat al ver vindt......en dan hebben we het nog niet eens over de terugreis.

Volgens de reisplanner al meer dan 4 uur reizen vanaf mijn huis. Dan zitten daar zeker de wachttijden bij.
 

fr-keff

Active member
Žuti;42679 zei:
Zou kunnen. Ik heb Google Maps gebruikt.

Ok?! zoals vermeld voor mij geen probleem... alhoewel 4 uur reizen voor een pretpark/dierentuin... Het was een mooie aanbieding maar erg ver reizen is ook niet echt een optie. Zal dus nog verder moeten kijken.
 

erka

Well-known member
Het is maar net wat je gewend bent. Dit jaar kom ik niet maar eerder bij de meeting kwam ik ook met OV. Vanaf mijn huis is het netjes 4:22 minuten met OV naar het cafe in Rotterdam. Maar voor een dagje uit graag voor over. Wij gingen vroeger ook wel ns met OV van hier naar de Efteling. 4:34 schoon aan de haak. Geen probleem. Gewoon eerste trein pakken en je bent er om 10:30 al.

Met een klein kind erbij wordt het inderdaad wel anders. Dan snap ik Keff wel.
 

erka

Well-known member
Morgen met de trein naar M?nchen. 8,5 uur schoon aan de haak en daar zit dan ook nog een ICE bij.

Ik bedoel maar te zeggen. Het is maar net wat je gewend bent. Vroeger vond ik het in Nederland altijd ook zo ver. Maar aantal keer in de VS en door Europa te zijn getrokken vind ik het echt relatief geklaag. (nogmaals: snap het wel met klein kind erbij).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja Max, je hebt gelijk. Het is een ongelofelijk pokkeneind. Nooit buiten Nederland en Belgi? geweest zeker?

Niet voor een dagtrip nee. Al ben ik sneller in Antwerpen, dan in Groningen. Moet ik zeggen dat ik met mijn bezoekjes aan Groningen en Maastricht er ook steeds een overnachting aan heb vastgeplakt. Het bliksem bezoek aan Landgraaf vorig jaar voor The Rolling Stones zal mijn langste dagtrip zijn geweest.

Morgen met de trein naar M?nchen. 8,5 uur schoon aan de haak en daar zit dan ook nog een ICE bij.

Ik bedoel maar te zeggen. Het is maar net wat je gewend bent. Vroeger vond ik het in Nederland altijd ook zo ver. Maar aantal keer in de VS en door Europa te zijn getrokken vind ik het echt relatief geklaag. (nogmaals: snap het wel met klein kind erbij).

Dan weer dezelfde dag terug 8,5 uur in de trein? Leuk dat je in je vakanties langere afstanden aflegt, dat doet iedereen. Ik vind het nooit zo interessant die vergelijkingen. Al ik van station Amsterdam CS naar huis loop (ongeveer 5 km vermoed ik), dan vind ik dat ook een pokkeneind. Dat terwijl de kinderen in Afrika 40 km lopen naar de waterput of naar school. Dat terwijl ik rustig een halve marathon hardloop. Dat terwijl ik op vakanties wel eens meer wandel dan 5 km.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Wat een oerdom gelul. Vanaf waar die jongen woont tot aan dat park is 3 uur en 40 minuten reistijd met het OV.......... als je dat al ver vindt......en dan hebben we het nog niet eens over de terugreis.

Vriendelijk ook.

Maar iedereen is wat anders gewend. Ligt maar ook net wat je ergens voor over hebt of in welke uithoek je woont.
 

Jozsef

New member
Vakantie en uitstapjes in eigen land!

In m'n 2e week vakantie met m'n zoon naar Valkenburg. 2 pers incl trein + hotel voor nog geen 130 euro.
Geen geld natuurlijk, dus ga ik sinds decennia weer eens "een pokkeneind" met de trein.
Blaak>Dordt>Eindhoven>Maastricht>Valkenburg. Ruim 3 uur. Geen probleem verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan