UEFA-ranking

Max

Administrator
Forumleiding
CL zou nog pot 4 zijn. EL pot 2

CL gaan we toch niet bereiken. EL pot 2 is al best ok. Pot 1 zou natuurlijk helemaal ideaal zijn. Voor het EL ticket moeten we dit jaar derde eindigen of de Conference League winnen. Doe mij het laatste maar.
 

Forza AZ

Well-known member
De Conference League winnen en je zit in pot 1 Europa League?
Ik weet niet zeker of dat in de reglementen staat, maar als je de Conference League hebt gewonnen, dan heb je sowieso wel genoeg punten verzameld om in Pot 1 van de Europa League te zitten waarschijnlijk.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De Russische clubs zijn uitgesloten voor het seizoen 2022/23. De opengevallen gaten in de access-list worden opgevuld door clubs door te schuiven uit eerdere voorrondes: https://editorial.uefa.com/resource..._league_and_uefa_europa_conference_league.pdf

Opvallend genoeg echter zal het coefficient van Rusland voor 2022/23 niet 0 zijn, maar is dat door de UEFA bepaald op hun laagste score uit de laatste 5 seizoenen (4,333).
Schotland profiteert enorm. Ervan uitgaande dat Celtic de titel niet meer verspeelt, gaan ze dus direct de CL in. Rangers gaat de derde kwalificatieronde in, waarmee minstens groepsfase Europa League zeker is. Beiden zouden eerst een ronde eerder moeten instromen (Rangers kan nog direct de groepsfase CL in als ze de EL winnen).
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
De Russische clubs zijn uitgesloten voor het seizoen 2022/23. De opengevallen gaten in de access-list worden opgevuld door clubs door te schuiven uit eerdere voorrondes: https://editorial.uefa.com/resource..._league_and_uefa_europa_conference_league.pdf

Opvallend genoeg echter zal het coefficient van Rusland voor 2022/23 niet 0 zijn, maar is dat door de UEFA bepaald op hun laagste score uit de laatste 5 seizoenen (4,333).
Dat laatste vind ik wel een goed punt.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Je moet ook niet willen dat Rusland bij terugkeer op 0 begint en in het CL voorrondetoernooitje van de onderste 4 landen terecht komt. De Russische kampioen zou die potten natuurlijk met grote cijfers winnen.
 

gevegt

Well-known member
Het zou mij niet verbazen als de UEFA de puntentelling van de Conference League volgend seizoen gaat aanpassen.
 

JMD

Well-known member
Het zou mij niet verbazen als de UEFA de puntentelling van de Conference League volgend seizoen gaat aanpassen.
Volgens mij is het bevestigd tm 2024, daarna begint de nieuwe cyclus en zou het weleens aangepast kunnen worden ja. Aan de andere kant is vanaf dat jaar de groepsfase CL 10 duels en die van de el en confl 6 of 8, dus heeft de cl sowieso al meer voordeel
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij is het bevestigd tm 2024, daarna begint de nieuwe cyclus en zou het weleens aangepast kunnen worden ja. Aan de andere kant is vanaf dat jaar de groepsfase CL 10 duels en die van de el en confl 6 of 8, dus heeft de cl sowieso al meer voordeel

CL heeft ook veel meer bonuspunten bij bereiken groepsfase en volgende rondes. Alleen je ziet wel dat Feyenoord na City en Liverpool de beste club is van 2021/2022 qua coëfficiënten. Vind ik terecht hoor, maar het oogt wel een beetje vreemd.
 

Forza AZ

Well-known member
Volgens mij is het bevestigd tm 2024, daarna begint de nieuwe cyclus en zou het weleens aangepast kunnen worden ja. Aan de andere kant is vanaf dat jaar de groepsfase CL 10 duels en die van de el en confl 6 of 8, dus heeft de cl sowieso al meer voordeel
Die 10 duels van de CL is al achterhaald. Twee weken geleden was in het nieuws dat de CL-groepsfase in 8 speelrondes zal worden gespeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Straks gaat het dramaseizoen 2017/18 voor Nederland eraf.
Als je kijkt naar 2019-2022 (laatste 4 jaar rating dus):
5. Frankrijk 48.581
6. Nederland 46.400 (kan nog 0.400 bijkomen)
7. Portugal 43.716
8. Schotland 32.700

Wie had dat gedacht!
 

delmaestro

Well-known member
Mocht Feyenoord nou de finale winnen, wat levert dit dan direct voor volgend seizoen op? Doen ze dan automatisch mee aan de groepsfase van de EL? Schuiven er nog plekken op? Hebben we een extra ticket? Iemand die dit weet?
 

Reinoud

Well-known member
Mocht Feyenoord nou de finale winnen, wat levert dit dan direct voor volgend seizoen op? Doen ze dan automatisch mee aan de groepsfase van de EL? Schuiven er nog plekken op? Hebben we een extra ticket? Iemand die dit weet?
Inderdaad rechtstreeks EL en geen extra ticket.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Inderdaad rechtstreeks EL en geen extra ticket.

Blijft bizar hoe slecht ESPN dan geïnformeerd is. Dacht dat ik gisteren JJ van Gangelen wat anders hoorde blaten. Die is daar sowieso wel goed in.

Dacht toch ook pot 1? Op basis van onze huidige ranking zouden we dit seizoen overigens in pot 1 zitten, maar er zullen dit seizoen wel meer clubs een sprong hebben gemaakt. Als nummer 43 op de ranking moet je maar afwachten wat er precies in de EL terecht komt.
 
Bovenaan