De Wolf
Well-known member
Ik neem aan van wel.De Conference League winnen en je zit in pot 1 Europa League?
Ik neem aan van wel.De Conference League winnen en je zit in pot 1 Europa League?
Goede vraag. Ik weet alleen dat je als winnaar ECL zeker bent van groepsfase EL, maar geen idee of je dan in pot 1 zit.De Conference League winnen en je zit in pot 1 Europa League?
CL zou nog pot 4 zijn. EL pot 2
Ik weet niet zeker of dat in de reglementen staat, maar als je de Conference League hebt gewonnen, dan heb je sowieso wel genoeg punten verzameld om in Pot 1 van de Europa League te zitten waarschijnlijk.De Conference League winnen en je zit in pot 1 Europa League?
Schotland profiteert enorm. Ervan uitgaande dat Celtic de titel niet meer verspeelt, gaan ze dus direct de CL in. Rangers gaat de derde kwalificatieronde in, waarmee minstens groepsfase Europa League zeker is. Beiden zouden eerst een ronde eerder moeten instromen (Rangers kan nog direct de groepsfase CL in als ze de EL winnen).De Russische clubs zijn uitgesloten voor het seizoen 2022/23. De opengevallen gaten in de access-list worden opgevuld door clubs door te schuiven uit eerdere voorrondes: https://editorial.uefa.com/resource..._league_and_uefa_europa_conference_league.pdf
Opvallend genoeg echter zal het coefficient van Rusland voor 2022/23 niet 0 zijn, maar is dat door de UEFA bepaald op hun laagste score uit de laatste 5 seizoenen (4,333).
Dat laatste vind ik wel een goed punt.De Russische clubs zijn uitgesloten voor het seizoen 2022/23. De opengevallen gaten in de access-list worden opgevuld door clubs door te schuiven uit eerdere voorrondes: https://editorial.uefa.com/resource..._league_and_uefa_europa_conference_league.pdf
Opvallend genoeg echter zal het coefficient van Rusland voor 2022/23 niet 0 zijn, maar is dat door de UEFA bepaald op hun laagste score uit de laatste 5 seizoenen (4,333).
Volgens mij is het bevestigd tm 2024, daarna begint de nieuwe cyclus en zou het weleens aangepast kunnen worden ja. Aan de andere kant is vanaf dat jaar de groepsfase CL 10 duels en die van de el en confl 6 of 8, dus heeft de cl sowieso al meer voordeelHet zou mij niet verbazen als de UEFA de puntentelling van de Conference League volgend seizoen gaat aanpassen.
Volgens mij is het bevestigd tm 2024, daarna begint de nieuwe cyclus en zou het weleens aangepast kunnen worden ja. Aan de andere kant is vanaf dat jaar de groepsfase CL 10 duels en die van de el en confl 6 of 8, dus heeft de cl sowieso al meer voordeel
Die 10 duels van de CL is al achterhaald. Twee weken geleden was in het nieuws dat de CL-groepsfase in 8 speelrondes zal worden gespeeld.Volgens mij is het bevestigd tm 2024, daarna begint de nieuwe cyclus en zou het weleens aangepast kunnen worden ja. Aan de andere kant is vanaf dat jaar de groepsfase CL 10 duels en die van de el en confl 6 of 8, dus heeft de cl sowieso al meer voordeel
O ja...Die 10 duels van de CL is al achterhaald. Twee weken geleden was in het nieuws dat de CL-groepsfase in 8 speelrondes zal worden gespeeld.
Dat is nog onduidelijk. In de meeste media-updates gaat het alleen over de CL.O ja...
Maar el en ecl toch wel maar 6?
Inderdaad rechtstreeks EL en geen extra ticket.Mocht Feyenoord nou de finale winnen, wat levert dit dan direct voor volgend seizoen op? Doen ze dan automatisch mee aan de groepsfase van de EL? Schuiven er nog plekken op? Hebben we een extra ticket? Iemand die dit weet?
Inderdaad rechtstreeks EL en geen extra ticket.