UEFA Nations League

De Wolf

Well-known member
Groep A1:
Nederland, Italië, Bosnië-Herzegovina, Polen.
Groep A2:
Engeland, België, Denemarken, IJsland.
Groep A3:
Portugal, Frankrijk, Zweden, Kroatië.
Groep A4:
Zwitserland, Spanje, Oekraïne, Duitsland.
 

JMD

Well-known member
De op papier zwakste ploeg van pot1, Zwitserland komt bij de sterkste van pot 4, Duitsland. 4 mooie evenwichtige poules zijn er ontstaan.
1: NED, ITA, BOS, POL
2: ENG, BEL, DEN, IJS
3: POR, FRA, ZWE, KRO
4: ZWI, SPA, OEK, DUI
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De mooiste poule is natuurlijk D2: Liechtenstein, Gibraltar & San Marino. Dat wordt smullen.
 

JMD

Well-known member
4 sept: NL - POL
7 sept: NL - ITA
8 okt: BOS - NL
11 okt: ITA - NL
14 nov: NL - BOS
17 nov: POL - NL
 

Friesland

Well-known member
De Nations League gaat gewoon door zoals gepland. Voor de teams in play-offs voor het EK betekent het dat ze in oktober drie interlands spelen en voor de finalisten in november ook. Het is nog niet bekend wanneer het eindtoernooi gespeeld gaat worden. Het meest logische zou 2022 zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
De Nations League gaat gewoon door zoals gepland. Voor de teams in play-offs voor het EK betekent het dat ze in oktober drie interlands spelen en voor de finalisten in november ook. Het is nog niet bekend wanneer het eindtoernooi gespeeld gaat worden. Het meest logische zou 2022 zijn.
Alle overige landen spelen waarschijnlijk ook 3 wedstrijden in oktober en november met een oefenwedstrijd voorafgaand aan de 2 Nations League wedstrijden.
 

JMD

Well-known member
Vraag me wel af hoe ze dat gaan plannen in zo'n interlandbreak. Die loopt meestal van maandag t/m dinsdag de week erna. Als je 3 duels wilt spelen dan zit je dus vast aan woe - zat - din lijkt me. Kan me niet voorstellen dat je maandag samenkomt en dinsdag dan al moet spelen....
 

Friesland

Well-known member
Vraag me wel af hoe ze dat gaan plannen in zo'n interlandbreak. Die loopt meestal van maandag t/m dinsdag de week erna. Als je 3 duels wilt spelen dan zit je dus vast aan woe - zat - din lijkt me. Kan me niet voorstellen dat je maandag samenkomt en dinsdag dan al moet spelen....

De UEFA heeft de interlandperiodes van oktober en november als volgt ingedeeld:
woensdag - oefenduels
donderdag - EK play-offs / oefenduels
vrijdag - rustdag
zaterdag - speelronde 3/5 NL
zondag - speelronde 3/5 NL
maandag - rustdag
dinsdag - speelronde 4/6 NL
woensdag - speelronde 4/6 NL
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Schotland speelt hierdoor in alledrie de interlandperiodes in het najaar tegen Israël: in september thuis in de Nations League, in oktober thuis in de play-offs en in november uit in de Nations League. Leker afwisselend!
 

Forza AZ

Well-known member
Schotland speelt hierdoor in alledrie de interlandperiodes in het najaar tegen Israël: in september thuis in de Nations League, in oktober thuis in de play-offs en in november uit in de Nations League. Leker afwisselend!
Qua weer wel de goede verdeling. In november is het niet zo heet meer in Israël.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Qua weer wel de goede verdeling. In november is het niet zo heet meer in Israël.
Klopt ja, je wil daar niet in de zomer spelen. Ik was er een paar jaar geleden op vakantie in de eerste helft van mei en toen was het al behoorlijk heet, en de Israëliers met wie ik sprak vonden het grappig dat ik dat al heet vond want zij vonden het frisjes... 😂
 
Bovenaan