UEFA Nations League

gevegt

Well-known member
Duitsland wint dus met 7-0.
Even voor de duidelijkheid, als het eerste doelpunt van Duitsland niet was gevallen had H-B minimaal gelijk gespeeld.

JMD

Well-known member
Dit zouden de gevolgen zijn als de stand na 5 van de 6 groepsduels de eindstand zou zijn (onderstreept betekent dat dit al zeker is):

Divisie A:
Naar de Nations League Finals: Portugal, Kroatië, Italië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Spanje, Denemarken. In de NL Finals gaan in de kwartfinale een groepswinnaar en een nummer 2 tegen elkaar spelen (uit en thuis, de winnaar heeft thuisrecht in het 2e duel) om de 4 plaatsen in de 1/2 finale. Portugal, Duitsland en Spanje zijn al zeker van groepswinst. Italië is alleen geen groepswinnaar als Frankrijk met 2 goals of meer verschil wint in Italië.
Naar de playoffs P/D divisie A/B: Polen, België, Hongarije, Servië (zij komen dan een nummer 2 uit divisie B tegen)
Gedegradeerd naar divisie B: Schotland, Israël, Bosnië Herzegovina, Zwitserland

Divisie B:
Gepromoveerd naar divisie A: Tsjechië, Engeland, Oostenrijk, Turkije
Naar de playoffs P/D divisie A/B: Georgië, Griekenland, Noorwegen, Wales (zij komen dan een nummer 3 uit divisie A tegen)
Naar de playoffs P/D divisie B/C: Albanië, Ierland, Slovenië, IJsland (zij komen dan een nummer 2 uit divisie C tegen)
Gedegradeerd naar divisie C: Oekraïne, Finland, Kazachstan, Montenegro

Divisie C:
Gepromoveerd naar divisie B: Zweden, Roemenië, Noord Ierland, Noord Macedonië
Naar de playoffs P/D divisie B/C: Slowakije, Kosovo, Bulgarije, Faröer (zij komen dan een nummer 3 uit divisie B tegen)
Naar de playoffs P/D divisie C/D: Letland, Luxemburg (zij komen dan een nummer 2 uit divisie D tegen)
Gedegradeerd naar divisie D: Azerbeidzjan, Litouwen

Divisie D:
Gepromoveerd naar divisie C: Gibraltar, Moldavië
Naar de playoffs P/D divisie C/D: San Marino, Malta (zij komen dan een van de twee beste nummers 4 uit divisie C tegen)

JMD

Well-known member
Niet voor het eerst bij dit affiche trouwens. Roemenië erkent Kosovo ook niet als land. Dat is een achterliggende reden.

Bij een 0-0 tussenstand waar ze een overwinning nodig hadden.
Een 3-0 overwinning om precies te zijn, laten ze die nou net krijgen als Roemenië schuld krijgt van de UEFA...

Batigoal

Well-known member
Portugal wel met een uitstekende tweede helft tegen de Polen. Ronaldo was weer ouderwets op dreef met een gele kaart voor protesteren, een penalty die gevierd die een beetje overdreven gevierd werd en een uitstekende halve omhaal! Blijft toch een amusante speler.

JMD

Well-known member
Engeland loopt in 12 minuten na rust uit naar 3-0... Na de penalty (en de bijbehorende rode (2x geel) kaart) loopt Engeland snel weg

JMD

Well-known member
Oostenrijk veel beter dan Slovenië, maar scoortd e 2-0 niet. Dan is het een voetbalwet dat het 1-1 wordt. En met deze stand wordt Noorwegen groepswinnaar en Oostenrijk 2e, bij winst Oostenrijk is dat andersom...

JMD

Well-known member
1-1 blijft het, Noorwegen promoveert dus, net als Engeland. Griekenland en Oostenrijk spelen PO tegen een nummer 3 uit groep A om een plek in groep A volgende editie.

Als het bv België - Oostenrijk wordt dan zijn de Belgen echt in de problemen denk ik

Mario

Well-known member
Frankrijk wint met 2 doelpunten verschil van Italië en wint de groep. Het zal dus wel weer Nederland-Frankrijk gaan worden in maart.

U.G.

Well-known member
Portugal wel met een uitstekende tweede helft tegen de Polen. Ronaldo was weer ouderwets op dreef met een gele kaart voor protesteren, een penalty die gevierd die een beetje overdreven gevierd werd en een uitstekende halve omhaal! Blijft toch een amusante speler.

Dit Portugees elftal wordt een steeds grotere enigma. De nonchalance waarmee alles gedaan wordt, zowel in balbezit als zonder, totaal geen druk op de bal, afvallende ballen zijn vaker voor de tegenstander…en het maakt niet uit tegen welke tegenstander. Ik was laatst nog vol lof over die eerste helft in Warschau, ik dacht dat het een tactische oplossing betrof. Maar nee, dit heeft niks met tactiek te maken. Dit is gedrag.

Want ik kan me best voorstellen dat de oudste jongens post-Ronaldo era ( Bernardo en Bruno m.n. ) het stiekem eigenlijk helemaal gehad hebben met al die persoonlijke doelen van monsieur CR7. Kijk vroeger was deze man zó goed dat ie wat mij betreft dictatortje mocht spelen, echt gewoon naar hartelust. Vorige keer werd ergens zijn seizoenen 2010-‘11 en 2015-‘16 uit belicht en mijn god wat was ie goed, ik heb het allemaal nog wedstrijd per wedstrijd meegemaakt maar als ik het nu terug bekijk sta ik er toch echt van te kijken.

Maar nu kan je ‘m niet eens de diepte in sturen, je weet dat ie het toch niet redt. Verprutst best veel kansen ook, en dat is misschien ook een mentaal dingetje. Maar hij is met z’n spelinzicht nog wel heel nuttig in de omschakeling, de man heeft een goeie ( steek ) pass. Aan de andere kant is het ook niet bepaald zo dat we een Gyokeres voor hem op de bank hebben zitten.

Om terug te komen, de mentale houding van dit sterren-ensemble, want dat is wel wat het is verdomme met Rafael Leão, Bruno, Bernardo, CR dus, Vitinha, Nuno Mendes, en new kids João Neves, Quenda en Conceição, en laatbloeier Trincão niet te vergeten…die mentale houding kan onderliggend dus worden gedreven door een weerstand in het bijdragen aan de persoonlijke doelen van een 40 jarige. Of, ..misschien vinden we onszelf wel te goed, we hoeven niet te werken tegen Polen want het voetbal wint vanzelf wel.

Aan onze Spaanse vriend de taak om zich hier eens in te gaan verdiepen, want het ziet er soms werkelijk niet uit mi hermano.

Edit : Wow dit is pas tekst.

Bovenaan