UEFA Nations League

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hoe zit dat nu precies met dat ticket voor het EK? Dat we gaan degraderen geloof ik wel, ongeacht de loting was dat toch wel het geval geweest.

Even als voorbeeld ga ik ervan uit dat de poules allemaal eindigen op de manier waarop landen geplaatst zijn (dus Duitsland wint de groep van Nederland met Frankrijk als 2e en NL 3e) en ik ga ervan uit dat de nummers 1 & 2 van de WK kwalificatie zich plaatsen voor het EK samen met Rusland (gastland) en Schotland (beste nummer 3 met NL niet meegerekend, ik reken NL niet mee om te laten zien tegen wie we in de PO zouden kunnen komen).

Dan krijg je de volgende eindstanden (landen in vet zijn in mijn voorbeeld al voor het EK geplaatst):

Divisie A:
1. Duitsland, Belgi?, Portugal, Spanje
2. Frankrijk, Zwitserland, Itali?, Engeland
3. Nederland, IJsland, Polen, Kroati?

Divisie B:
1. Slowakij?, Rusland, Oostenrijk, Wales
2. Oekra?ne, Zweden, Bosni?, Ierland
3. Tsjechi?, Turkij?, Noord-Ierland, Denemarken

Divisie C:
1. Schotland, Hongarij?, Sloveni?, Roemeni?
2. Albani?, Griekenland, Noorwegen, Servi?
3. Isra?l, Finland, Bulgarij?, Montenegro
4. Estland, Cyprus, Litouwen

Divisie D:
1. Georgi?, Wit-Rusland, Azerbaijan, Macedoni?
2. Letland, Luxemburg, Faro?r, Armeni?
3. Kazakhstan, Moldavi?, Malta, Liechtenstein
4. Andorra, San Marino, Kosovo, Gibraltar

Dan gaan ze de PO indelen, ze beginnen bij divisie D.

D: groepswinnaars Georgi?, Wit-Rusland, Azerbaijan, Macedoni?

C: groepswinnaars Hongarij?, Sloveni?, Roemeni? (Schotland al geplaatst) en de beste nummer 2 die nog niet naar het EK is (Albani? of Noorwegen)

B: groepswinnaars Oostenrijk, Wales (Slowakij? en Rusland al geplaatst) en de 2 nummers 2 die nog niet naar het EK zijn (Bosni? en Oekra?ne)

A: Nederland als enige land wat nog niet naar het EK is, Tsjechi? & Turkij? als enige nummers 3 in B die nog niet naar het EK zijn, aangevuld met de overige nummer 2 van C (de slechtste van Albani?/Noorwegen)

In die PO spelen de 2 beste op basis van de eindstand thuis tegen de andere 2. Die 2 winnaars nemen het dan in de finale tegen elkaar op (beste weer thuis).
 

JMD

Well-known member
Even als voorbeeld ga ik ervan uit dat de poules allemaal eindigen op de manier waarop landen geplaatst zijn (dus Duitsland wint de groep van Nederland met Frankrijk als 2e en NL 3e) en ik ga ervan uit dat de nummers 1 & 2 van de WK kwalificatie zich plaatsen voor het EK samen met Rusland (gastland) en Schotland (beste nummer 3 met NL niet meegerekend, ik reken NL niet mee om te laten zien tegen wie we in de PO zouden kunnen komen).

Dan krijg je de volgende eindstanden (landen in vet zijn in mijn voorbeeld al voor het EK geplaatst):

Divisie A:
1. Duitsland, Belgi?, Portugal, Spanje
2. Frankrijk, Zwitserland, Itali?, Engeland
3. Nederland, IJsland, Polen, Kroati?

Divisie B:
1. Slowakij?, Rusland, Oostenrijk, Wales
2. Oekra?ne, Zweden, Bosni?, Ierland
3. Tsjechi?, Turkij?, Noord-Ierland, Denemarken

Divisie C:
1. Schotland, Hongarij?, Sloveni?, Roemeni?
2. Albani?, Griekenland, Noorwegen, Servi?
3. Isra?l, Finland, Bulgarij?, Montenegro
4. Estland, Cyprus, Litouwen

Divisie D:
1. Georgi?, Wit-Rusland, Azerbaijan, Macedoni?
2. Letland, Luxemburg, Faro?r, Armeni?
3. Kazakhstan, Moldavi?, Malta, Liechtenstein
4. Andorra, San Marino, Kosovo, Gibraltar

Dan gaan ze de PO indelen, ze beginnen bij divisie D.

D: groepswinnaars Georgi?, Wit-Rusland, Azerbaijan, Macedoni?

C: groepswinnaars Hongarij?, Sloveni?, Roemeni? (Schotland al geplaatst) en de beste nummer 2 die nog niet naar het EK is (Albani? of Noorwegen)

B: groepswinnaars Oostenrijk, Wales (Slowakij? en Rusland al geplaatst) en de 2 nummers 2 die nog niet naar het EK zijn (Bosni? en Oekra?ne)

A: Nederland als enige land wat nog niet naar het EK is, Tsjechi? & Turkij? als enige nummers 3 in B die nog niet naar het EK zijn, aangevuld met de overige nummer 2 van C (de slechtste van Albani?/Noorwegen)

In die PO spelen de 2 beste op basis van de eindstand thuis tegen de andere 2. Die 2 winnaars nemen het dan in de finale tegen elkaar op (beste weer thuis).
Alleen het laatste stukje klopt niet: bij de finale van de PO wordt het thuisland door het lot bepaald. (dat zag ik althans van de week in een filmpje op de UEFA -site)
Vraag me alleen af hoe de halve finale 'gepaard' wordt? De beste tegen de slechtste?

Anyway, zoals het er naar uit ziet is NL dus gewoon wel zeker van de PO voor het EK 2020. Dat is het enige voordeel van het zitten in divisie A. Als je in B had gezeten had je een groep met Zweden en Turkije kunnen loten en dan had je ook zomaar 2e of 3e kunnen worden en dan ben je niet zeker van de PO.
 

Forza AZ

Well-known member
Even als voorbeeld ga ik ervan uit dat de poules allemaal eindigen op de manier waarop landen geplaatst zijn (dus Duitsland wint de groep van Nederland met Frankrijk als 2e en NL 3e) en ik ga ervan uit dat de nummers 1 & 2 van de WK kwalificatie zich plaatsen voor het EK samen met Rusland (gastland) en Schotland (beste nummer 3 met NL niet meegerekend, ik reken NL niet mee om te laten zien tegen wie we in de PO zouden kunnen komen).

Dan krijg je de volgende eindstanden (landen in vet zijn in mijn voorbeeld al voor het EK geplaatst):

Divisie A:
1. Duitsland, Belgi?, Portugal, Spanje
2. Frankrijk, Zwitserland, Itali?, Engeland
3. Nederland, IJsland, Polen, Kroati?

Divisie B:
1. Slowakij?, Rusland, Oostenrijk, Wales
2. Oekra?ne, Zweden, Bosni?, Ierland
3. Tsjechi?, Turkij?, Noord-Ierland, Denemarken

Divisie C:
1. Schotland, Hongarij?, Sloveni?, Roemeni?
2. Albani?, Griekenland, Noorwegen, Servi?
3. Isra?l, Finland, Bulgarij?, Montenegro
4. Estland, Cyprus, Litouwen

Divisie D:
1. Georgi?, Wit-Rusland, Azerbaijan, Macedoni?
2. Letland, Luxemburg, Faro?r, Armeni?
3. Kazakhstan, Moldavi?, Malta, Liechtenstein
4. Andorra, San Marino, Kosovo, Gibraltar

Dan gaan ze de PO indelen, ze beginnen bij divisie D.

D: groepswinnaars Georgi?, Wit-Rusland, Azerbaijan, Macedoni?

C: groepswinnaars Hongarij?, Sloveni?, Roemeni? (Schotland al geplaatst) en de beste nummer 2 die nog niet naar het EK is (Albani? of Noorwegen)

B: groepswinnaars Oostenrijk, Wales (Slowakij? en Rusland al geplaatst) en de 2 nummers 2 die nog niet naar het EK zijn (Bosni? en Oekra?ne)

A: Nederland als enige land wat nog niet naar het EK is, Tsjechi? & Turkij? als enige nummers 3 in B die nog niet naar het EK zijn, aangevuld met de overige nummer 2 van C (de slechtste van Albani?/Noorwegen)

In die PO spelen de 2 beste op basis van de eindstand thuis tegen de andere 2. Die 2 winnaars nemen het dan in de finale tegen elkaar op (beste weer thuis).

Zo worden inderdaad wel de deelnemers aan de play-offs bepaald, maar voor de indeling wordt er vervolgens nog geloot wie in welke play-off terecht komen:

D: groepswinnaars D: Georgi?, Wit Rusland, Azerbeidzjan, Macedoni?
C: groepswinnaars C: Hongarije, Sloveni?, Roemeni?. Loting voor 4e deelnemer tussen overige uit C: Albani? of Noorwegen
B: groepswinnaars B: Oostenrijk, Wales. Loting voor 3e en 4e deelnemer tussen overigen uit B: 2 van Oekra?ne, Bosni?, Tsjechi?, Turkije
A: Nederland en afvallers van loting van C en B
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zo worden inderdaad wel de deelnemers aan de play-offs bepaald, maar voor de indeling wordt er vervolgens nog geloot wie in welke play-off terecht komen:

D: groepswinnaars D: Georgi?, Wit Rusland, Azerbeidzjan, Macedoni?
C: groepswinnaars C: Hongarije, Sloveni?, Roemeni?. Loting voor 4e deelnemer tussen overige uit C: Albani? of Noorwegen
B: groepswinnaars B: Oostenrijk, Wales. Loting voor 3e en 4e deelnemer tussen overigen uit B: 2 van Oekra?ne, Bosni?, Tsjechi?, Turkije
A: Nederland en afvallers van loting van C en B

Waar haal je dat vandaan? Van wat ik lees en wat op de Schotse TV is uitgelegd, gaat het op de manier die ik uitgelegd heb. Er is geen loting, maar ze kijken steeds naar de beste nummers 2 enz.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat kwam naar voren uit voorbeelden die ik eerder op de site van de UEFA heb gezien: https://uefa.app.box.com/v/UNL/file/226762295443

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/competitions/General/02/08/20/36/2082036_DOWNLOAD.pdf

Hieruit maak ik op dat het over de ranglijst per divisie gaat en er dus geen loting plaatsvindt.

https://www.uefa.com/MultimediaFile.../Regulations/02/50/54/37/2505437_DOWNLOAD.pdf

Onderaan pagina 15 is te zien dat er een volledige ranglijst per divisie opgemaakt wordt.
 

Forza AZ

Well-known member
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/competitions/General/02/08/20/36/2082036_DOWNLOAD.pdf

Hieruit maak ik op dat het over de ranglijst per divisie gaat en er dus geen loting plaatsvindt.

https://www.uefa.com/MultimediaFile.../Regulations/02/50/54/37/2505437_DOWNLOAD.pdf

Onderaan pagina 15 is te zien dat er een volledige ranglijst per divisie opgemaakt wordt.

Op basis van die ranglijst worden inderdaad de deelnemers aan de play-offs bepaald.

Maar als er uit een divisie meer dan 4 deelnemers zijn, dan staat er nergens hoe die verdeeld worden over de verschillende play-offs.


Ik kan nog nergens reglementen van de Euro 2020 kwalificatie vinden. Daar vallen de play-offs onder en niet onder de Nations League. De voorbeelden die ik zie in het document van de UEFA van afgelopen september zeggen wel duidelijk dat er geloot wordt, maar hoe dat precies in de reglementen wordt verwerkt is dus nog niet duidelijk.
 
Bovenaan