UEFA Nations League

JMD

Well-known member
Kwam net nog een leuke regel tegen bij die Nations League. In divisie C is 1 groep van 3 en 3 van 4. (simpelweg omdat er 55 landen bij de UEFA aangesloten zijn ligt ergens de grens tussen 3 en 4 ploegen in 1 groep)
Nu zou je denken dat ook in die groepen de slechtste degradeert naar de lagere divisie. (net zoals dat ook in A en B is) Nee hoor, de UEFA maakt het weer lastig: de nummer laatst uit de groepen van 4 degraderen plus de zwakste nummer 3.... Lekker onhandig. Je kan dus groepen krijgen waar er 2 degradeert en uit andere geen.

Volgens de UEFA is dit nu dus toch de laatste van alle groepen die degraderen...
http://www.uefa.com/uefanationsleague/news/newsid=2522564.html#/

Morgen gaan we loten om 12.00... :)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hier in Schotland wordt die Nations League zeer serieus genomen. Maar dat komt natuurlijk ook omdat 1 ploeg uit de C divisie gegarandeerd het EK haalt. Met Schotland als groepshoofd zijn daar natuurlijk kansen om eindelijk een groot toernooi te halen. De loting wordt flink over gesproken hier!
 

Forza AZ

Well-known member
Volgens de UEFA is dit nu dus toch de laatste van alle groepen die degraderen...
http://www.uefa.com/uefanationsleague/news/newsid=2522564.html#/
Waar lees je dat. Ik zie alleen staan:

"The four group winners are promoted to League B, with the four sides that finish bottom relegated to League D for the 2020 edition."

De 4 laatste hoeven niet per se de laatsten uit iedere groep te zijn, maar kan nog steeds slaan op de 4 laatste in de ranking (m.a.w. de 3 nummers 4 + de slechtste nummer 3).
 

JMD

Well-known member
Waar lees je dat. Ik zie alleen staan:

"The four group winners are promoted to League B, with the four sides that finish bottom relegated to League D for the 2020 edition."

De 4 laatste hoeven niet per se de laatsten uit iedere groep te zijn, maar kan nog steeds slaan op de 4 laatste in de ranking (m.a.w. de 3 nummers 4 + de slechtste nummer 3).

Letterlijk heb je idd een punt, maar 'that finish bottom' zou ook op elke groep kunnen slaan.
Het is in ieder geval niet helemaal duidelijk...
 

Forza AZ

Well-known member
Letterlijk heb je idd een punt, maar 'that finish bottom' zou ook op elke groep kunnen slaan.
Het is in ieder geval niet helemaal duidelijk...

Klopt, maar in de reglementen (artikel 18.05) staat het in ieder geval wel duidelijk vermeld:

18.05 Promotion and relegation between the four leagues takes effect for the next edition of the competition as follows:
a. The four group winners in Leagues B, C and D are promoted to the next league up.
b. The four third-placed teams in Leagues A and B are relegated to the next league down.
c. The three fourth-placed teams and the lowest-ranking third-placed team in League C are relegated to League D.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik snap er eigenlijk nog altijd geen kut van. Maar goed, we zien wel hoe het draait zeker. Laten we duimen voor Belgi?-Nederland!
 

JMD

Well-known member
Ik snap er eigenlijk nog altijd geen kut van.
Die Nations League op zichzelf is doodsimpel, het wordt pas lastig op het moment dat je gaat kijken welke landen zich (door een resultaat in de Nations League) zich plaatsen voor de PO van EURO2020. (temeer dat pas eind 2019 bekend is, terwijl de Nations League eind dit jaar al klaar is)

Voor de Nations League zelf geldt:
Divisie A (4 groepen van 3): de groepswinnaars spelen in juni 2019 een Final Four in 1 land. De nummers laatst degraderen naar divisie B.
Divisie B (4 groepen van 3): de groepswinnaars promoveren naar divisie A, de nummers laatst degraderen naar C.
Divisie C (3 groepen van 3, 1 van 4): de groepswinnaars promoveren naar divisie B, de nummers 4 uit de groepen van 4 plus de slechtste nummer 3 degradeert
Divisie D (4 groepen van 4): de groepswinnaars promoveren naar divisie C
Dit alles wordt gespeeld in de interlandweekends van september, oktober en november 2018.
 

JMD

Well-known member
Die Nations League komt overigens elke 2 jaar terug. Vraag me alleen wel af wat er 'te winnen' gaat zijn in de najaren na een EK. Op een WK zijn immers veel minder posities beschikbaar.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Die Nations League op zichzelf is doodsimpel, het wordt pas lastig op het moment dat je gaat kijken welke landen zich (door een resultaat in de Nations League) zich plaatsen voor de PO van EURO2020. (temeer dat pas eind 2019 bekend is, terwijl de Nations League eind dit jaar al klaar is)

Voor de Nations League zelf geldt:
Divisie A (4 groepen van 3): de groepswinnaars spelen in juni 2019 een Final Four in 1 land. De nummers laatst degraderen naar divisie B.
Divisie B (4 groepen van 3): de groepswinnaars promoveren naar divisie A, de nummers laatst degraderen naar C.
Divisie C (3 groepen van 3, 1 van 4): de groepswinnaars promoveren naar divisie B, de nummers 4 uit de groepen van 4 plus de slechtste nummer 3 degradeert
Divisie D (4 groepen van 4): de groepswinnaars promoveren naar divisie C
Dit alles wordt gespeeld in de interlandweekends van september, oktober en november 2018.

Er zijn 3 groepen van 3 en 1 van 4 in divisie C. ;)

Ik snap nu ook het PO systeem. Was gisteren in een voetbalprogramma op de Schotse TV goed uitgelegd (vooral met het oog op divisie C uiteraard, waarin Schotland zit).
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat zeg ik toch ook?


Was sinds de uitleg van de UEFA in november ook al duidelijk bij mij... :p

Het ging mij vooral om de details. Wie in welke PO terecht komt als A en/of B meer PO plaatsen hebben dan teams die zich niet voor het EK geplaatst hebben.
 

Forza AZ

Well-known member
Het ging mij vooral om de details. Wie in welke PO terecht komt als A en/of B meer PO plaatsen hebben dan teams die zich niet voor het EK geplaatst hebben.

Dat is inderdaad nog niet zo heel simpel. In bepaalde gevallen wordt er anders geloot dan in andere gevallen. Hangt af of er uit een Divisie groepswinnaars meedoen of niet bijvoorbeeld. Omdat groepswinnaars niet bij landen uit een hogere divisie mogen zitten in dezelfde play-offs.
 
Bovenaan