UEFA Nations League

Mario

Well-known member
Die zijn boven zichzelf uitgestegen afgelopen zomer, maar ook in de Finale kregen ze er 4 om de oren.
 

JMD

Well-known member
Gaat de Nations League van 2020 deel uitmaken van de WK-kwalificatie? Want voor de WK zijn minder tickets beschikbaar dan voor de EK, als je dan een aantal tickets via de Nations League gaat verdelen, dan blijft er erg weinig over via de reguliere kwalificatie. En zou er dan ook 1 land uit de D-poules naar het WK mogen?
 

Tobcoach

New member
Dat is nog niet bekend. Feit dat de FIFA de Nations League apart heeft benoemd in de criteria voor de FIFA-werledranglijst suggereert dat de Nations League wel een bepaalde rol zal hebben, maar dan vooral voor de play-offs.

De potindeling voor de kwalificatiegroepen voor het Wk zullen op zeker worden bepaald aan de hand van de FIFA-wereldranglijst. De FIFA wil de groepsindeling in juli 2019 maken. Vermoedelijk zullen er 10 groepen worden gevormd, net zoals voor de kwalificatie van de EK 2020.

Het zal dan vermoedelijk zo zijn dat de nrs. 1 rechtstreeks naar het WK gaan en vervolgens zal worden gekeken naar de eindstanden van de Nations League 2020/2021. Hoe dan de play-offs tot stand gaan komen voor de resterende 3 plaatsen die Europa heeft en welke criteria daarbij een rol spelen, is nog niet bepaald. Ik denk overigens niet dat de FIFA zit te wachten op een land uit de C- of D-divisie op het WK.
 

Kielse Rat

Well-known member
Die zijn boven zichzelf uitgestegen afgelopen zomer, maar ook in de Finale kregen ze er 4 om de oren.

Plus na zo'n uitzonderlijk is decompressie niet ongewoon voor een team als Kroati?. Spanje heeft na het mislukte WK (en het EK en WK daarvoor) en met een nieuwe bondscoahc meer nood om een statement te maken.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 3e en 4e speelronde:

11 oktober
2045 Polen-Portugal
2045 Isra?l-Schotland
2045 Montenegro-Servi?
2045 Litouwen-Roemeni?
2045 F?r?r Eilanden-Azerbeidzjan
2045 Kosovo-Malta
2145 Rusland-Zweden
12 oktober
2045 Belgi?-Zwitserland
2045 Kroati?-Engeland
2045 Oostenrijk-Noord Ierland
2045 Griekenland-Hongarije
2045 Estland-Finland
2045 Wit Rusland-Luxemburg
2045 Moldavi?-San Marino
13 oktober
1500 Slowakije-Tsjechi?
1800 Noorwegen-Sloveni?
1800 Georgi?-Andorra
1800 Letland-Kazachstan
1800 Armeni?-Gibraltar
2045 Nederland-Duitsland
2045 Ierland-Denemarken
2045 Bulgarije-Cyprus
2045 Macedoni?-Liechtenstein

14 oktober
1500 Roemeni?-Servi?
1800 Rusland-Turkije
1800 Azerbeidzjan-Malta
1800 F?r?r Eilanden-Kosovo
2045 Polen-Itali?
2045 Isra?l-Albani?
2045 Litouwen-Montenegro
15 oktober
2045 IJsland-Zwitserland
2045 Spanje-Engeland
2045 Bosni? Hercegovina-Noord Ierland
2045 Finland-Griekenland
2045 Estland-Hongarije
2045 Wit Rusland-Moldavi?
2045 Luxemburg-San Marino
16 oktober
1600 Kazachstan-Andorra
1800 Armeni?-Macedoni?
2045 Frankrijk-Duitsland
2045 Oekra?ne-Tsjechi?
2045 Ierland-Wales
2045 Sloveni?-Cyprus
2045 Noorwegen-Bulgarije
2045 Letland-Georgi?
2045 Gibraltar-Liechtenstein
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Portugal heeft zich als eerste land verzekerd van Divisie A in de volgende editie. Itali? en Polen kunnen Portugal alleen nog voorbij als ze hun beide wedstrijden winnen. Als de wedstrijd van zondag in een gelijkspel eindigt, is Portugal dus zeker van een plaats in de Nations League Finals, de ze dan zelf mogen organiseren.

EDIT: als het duel tussen Polen en Itali? een winnaar oplevert, dan handhaaft de winnaar zich in Divisie A en degradeert de verliezer naar Divisie B.
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Isra?l - Schotland was weer een ouderwets drama voor Schotland. Echt heel slecht... En dan te bedenken dat ik zat te overwegen er naartoe te gaan (al is het land natuurlijk wel een bezoek waard).
 

U.G.

Well-known member
EDIT: als het duel tussen Polen en Itali? een winnaar oplevert, dan handhaaft de winnaar zich in Divisie A en degradeert de verliezer naar Divisie B.

Wow..ok. Nou Itali? :oops:

Mogen ze trouwens niet allebei degraderen, want geloof me dat kunnen ze beiden wel even goed gebruiken op het moment, mijn god wat zijn deze gasten sl?cht. Portugal is goed, d?t weet ik, en het wordt alleen maar beter. Maar de enige echte tegenstander gisteren was de scheids :duim: Nu zondag een beetje voor de lol gaan klieren in Schotland, ook wel leuk.
 
Laatst bewerkt:

Kielse Rat

Well-known member
Zo dat was stevig zwoegen voor de Belgen vanavond. Uiteindelijk met een zege wel een grote stap richting groepswinst gezet. De tweede goal was er overigens ??n van zeer ?ooie makelij.
 

Kielse Rat

Well-known member
Wow..ok. Nou Itali? :oops:

Mogen ze trouwens niet allebei degraderen, want geloof me dat kunnen ze beiden wel even goed gebruiken op het moment, mijn god wat zijn deze gasten sl?cht. Portugal is goed, d?t weet ik, en het wordt alleen maar beter. Maar de enige echte tegenstander gisteren was de scheids :duim: Nu zondag een beetje voor de lol gaan klieren in Schotland, ook wel leuk.

Ronaldo wordt niet gemist zoals bij Real Madrid?
 

Friesland

Well-known member
Als Spanje maandag van Engeland wint, dan plaatsen zich voor de Nations League Finals.
Degradatie is dichtbij voor IJsland. Alleen een overwinning maandag, tegen Zwitserland kan dat voorlopig nog uitstellen.
 

U.G.

Well-known member
Ronaldo wordt niet gemist zoals bij Real Madrid?

Nee, gek genoeg niet zoals bij Madrid. Met hem erbij was het wel een beatdown geworden tegen de Polen want de afronding moet wel beter. Gewoon goed om te zien dat drie jongens waar de coach omheen liep tijdens het WK nu zo bepalend zijn : Neves, A.Silva en Cancelo. Ik verbaasde me al over de afwezigheid van de eerste twee voor het WK, maar de ontwikkeling van Cancelo neemt ineens een spoedgang, zie Juve.

Anywho, het is fijn om te weten dat Ronaldo, Guedes en Guerreiro er nog bij gaan komen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan