Tweede Kamerverkiezingen 2025 (29 oktober)

Op welke partij ga jij stemmen?

• PVV

Stemmen: 0 0,0%
  • GL-PvdA

Stemmen: 4 19,0%
  • VVD

Stemmen: 1 4,8%
  • NSC

• D66

Stemmen: 2 9,5%
  • BBB

• CDA

Stemmen: 4 19,0%
  • SP

• Denk

• PvdD

• FvD

• SGP

• CU

• Volt

• JA21

• BVNL

• Bij1

• 50+

• FNP

• andere partij (VD / LP / PP / VV / Linie / NLP / ELLECT / PvdR)

• Totaal aantal stemmers
    21
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
Het valt mij alleszins mee:
De partij waar ik op heb gestemd lijkt de grootste geworden.
Radicaal rechts verliest best wel wat zetels.
De VVD blijft onder de 25 zetels ondanks dat ze de wind mee hebben bij radicaal rechtse partijen.
Meest waarschijnlijke kabinet lijkt mij nu D66-CDA-GL/Pvda-VVD. Een andere mogelijkheid is er niet. Op links kom je er niet. Op rechts kom je er zonder PVV niet. Dus zul je rechtdoor moeten.
Met JA21 ipv GL/PvdA. VVD en CDA staan nu heel sterk ten om D66 te dwingen met JA21 te gaan en niet met GL/PvdA...

SP daalt dus opnieuw idd, alleen in 1994 haalden ze minder zetels, daarna groei van 2 naar 5, 9, 9 en 25. En toen 15, 15, 14, 9, 5 en 3(?)

Bernardo

Well-known member
Wat ben ik blij dat de PvdA en die radicaal linkse Gl terugvalt. Gevaarlijke partij, opflikkeren. Laat Jetten het maar bewijzen. Wel even normaal doen met je achterlijke energie en klimaatdoelen. Prioriteiten.
Helemaal mee eens, daarom heb ik vandaag alsnog VVD gestemd ipv JA21.

JMD

Well-known member
Deel van links heeft wel weer een fantastische verkiezingen. GL/PVDA, Volt, SP allemaal verlies.
VOLT is iig nog te begrijpen, die zijn richting D66 gegaan, want VOLT is gewoon net D66 (oke, nog meer pro-Europa).

Ja en dan Ja21 die nog even wat te zeggen wil hebben, dan haakt d66 snel af, ik zie het niet gebeuren
Maar die zijn klein en willen graag meedoen, die zullen echt wel zich koest houden.

JMD

Well-known member
Die man heeft nu al 538x het woord foutmarge genoemd.
En de vorige keer was de exitpoll zelfs 3 zetels te weinig qua PVV...

Alles dus precies hetzelfde.

Even op volgorde:
D66 27
PVV 25
VVD 23
PvdA/GL 20
CDA 19
JA21 9
FVD 6
BBB 4
SGP 3
SP 3
PvdD 3
DENK 3
CU 2
50+ 2
VOLT 1

Mario

Well-known member
Forumleiding
Met JA21 ipv GL/PvdA. VVD en CDA staan nu heel sterk ten om D66 te dwingen met JA21 te gaan en niet met GL/PvdA...

SP daalt dus opnieuw idd, alleen in 1994 haalden ze minder zetels, daarna groei van 2 naar 5, 9, 9 en 25. En toen 15, 15, 14, 9, 5 en 3(?)
GL/PvdA gaat niet gebeuren met de VVD.

Jef400

Well-known member

JA21 en D66 gaat niet werken samen. En als D66 zegt we doen het niet. Dan kunnen CDA en VVD nog zo hard willen. Maar die kunnen op rechts zelf helemaal niets.

JMD

Well-known member
JA21 en D66 gaat niet werken samen. En als D66 zegt we doen het niet. Dan kunnen CDA en VVD nog zo hard willen. Maar die kunnen op rechts zelf helemaal niets.
VVD en PvdA/GL gaat ook niet werken samen, en dan gaat het CDA mee met de VVD.

JMD

Well-known member
Ben benieuwd wie zo meteen van Timmermans de schuld krijgt van deze nederlaag en of iedereen 'elkaar weer moet vasthouden'... :)

Bernardo

Well-known member
Een andere optie dan JA21 is er ook niet en Jetten zal toch premier willen worden. Want VVD gaat nooit met GL.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Heb wel medelijden met die Michiel Breedveld. De andere verslaggevers staan in een zaal, kunnen met mensen spreken enz. Hij staat daar maar tussen een stuk of 10 journalisten...

JMD

Well-known member
Als we de laatste peilingen van gisteren vergelijken met de exitpoll van 21.30 dan is dit de afwijking:
1Vandaag: 26
Ipsos: 24
DeHond: 16

Bovenaan