JMD
Well-known member
Je maakt de fout die veel Europa-adepten maken, dat iedereen die kritiek heeft op de EU direct tegen de hele EU is.Dat wordt dan SP of PVV voor jou dus 15 maart.
Ik neig voorlopig naar de Christen Unie op de 15e. De lijsttrekker van die partij (Segers) gaf in het debat op Radio1 feilloos aan tegen Pechtold waarom het fout dreigt te gaan met de EU, namelijk dat ze 'te veel' EU willen en dat het merendeel van de bevolking dat gewoon niet wil en dat het daardoor compleet fout gaat met de EU.
D66 blijft een partij voor de hoger opgeleiden, die mensen hebben voordeel van een stevige EU, dat is zo. Alleen heeft het 'gewone' volk er meer last van dan profijt (complete werkvloeren zijn al overgenomen door Oosteuropeanen). Dat vindt D66 moeilijk te snappen, simpelweg omdat zij een partij zijn voor de hoger opgeleiden. Dat mag hoor, je zou (chargerend) de SP de partij voor de lager opgeleiden kunnen noemen. Er is alleen ook nog een middenweg qua Europa tussen de SP/PVV en D66, en daar ben ik groot voorstander van. Wel EU, wel de euro, maar geen Europees leger en een Europees parlement dat de wetten voorschrijft aan de landen, wel samenwerking op basis van integratie en veiligheid, maar geen geheime overleggen over TTIP/CETA en wat ik allemaal nog meer.