Tweede Divisie

de waan

Well-known member
Dat is inderdaad heel knap. Omdat ik dit soort feitjes interessant vind, heb ik eens uitgezocht welke clubs nog meer. Er zijn er maar twee langer onafgebroken erbij. AFC vanaf 2001/02 en De Treffers vanaf 1973/74 (!). De Treffers speelt dus al 53 seizoenen achter elkaar op het hoogste amateurniveau.
Sinds 1972-1973 zelfs. 1 seizoen langer nog dus.

Joost

Well-known member
Andersom; zijn er clubs die sinds het afschaffen van de onderbonden in 1996 onafgebroken in de 5e klasse hebben gespeeld?

SC Heerenveen

Well-known member
Handhaving bij zowel het vlaggen als fluiten.

8e geworden in een groep van 19 in groep A, volgend seizoen dus weer actief in de 2e en 3e Divisie.

2e geworden in een groep van 8 in jeugdgroep B, landelijk 12 van 59. Volgend seizoen alweer actief in de hoogst BV divisies.

In week 27 het heerlijke toetje, samen met 25 scheidsrechters verspreid door het land fluiten op een internationaal jeugdtoernooi in Zweden.

noordooster

Well-known member
Wordt Quick Boys komend seizoen voor de 3e achtereenvolgende keer kampioen van de 2e Divisie?
Plaatsgenoot vv Katwijk was daar eerder al 3 keer kampioen. (niet achter elkaar).

Baggio

Active member
Vreemd dat de fiscale recherche of zo daar dan nog geen inval heeft gedaan.
Bij bv WKE wachtten ze daar niet zi lang mee.
Ik denk dat die top-sprookjesboekclubs het allemaal netjes geregeld hebben met contracten en betalingen. Of dat vroeger ook zo was laat zich raden.

Baggio

Active member
Ik heb gehoord dat ze beter betalen dan de gemiddelde KKD club.
De topclubs in de 2e divisie zeker ja. Daarom moeten we ook ophouden met ze Amateurclubs te noemen. Ook zou een makkelijkere, betere doorstroming vanuit de 2e divisie naar de KKD en viceversa moeten komen.

de waan

Well-known member
Vreemd dat de fiscale recherche of zo daar dan nog geen inval heeft gedaan.
Bij bv WKE wachtten ze daar niet zi lang mee.
In dezelfde tijd dat WKE de fiscus op bezoek kreeg, heeft ook Quick Boys een grote naheffing gekregen. De club werd kwam er pas weer bovenop nadat Dirk Kuyt een paar jaar later een internationale transfer maakte, die ze een hoop geld opleverde.

Overigens ben ik er van overtuigd dat zwart geld in het divisievoetbal tegenwoordig minimaal is. Het risico voor bestuurders is veel te groot en door de invoering van spelerscontracten is het ook niet meer nodig.

noordooster

Well-known member
gaat het om een historische kwestie uit de periode 2008-2009, waarbij de club na een boekenonderzoek een fiscale naheffing kreeg. Er is destijds uitdrukkelijk vastgesteld dat er geen sprake was van opzettelijke fraude of malversaties.
"Volgens voorzitter Huug van Duijn gaat het daarbij niet om fraude. In totaal hebben 76 van de 84 clubs in de hoofdklasse van het Nederlandse amateurvoetbalruim voor 6,5 miljoen euro aan belasting ontdoken. Slechts acht clubs hadden hun financiële administratie op orde."
Wel veel als toen 76 van de 84 hun fin. administratie niet op orde hadden.
Over of dat bij die 76 zondag- en zaterdaghoofdklassers allemaal opzettelijke fraude was, verschillen kennelijk de meningen.

Bovenaan