Tweede divisie 2020/21

Unregistere

Well-known member
Een nieuw topic voor een nieuw seizoen. Het belooft weer geweldig te worden! In het seizoen 2020/21 actief in de opnieuw ijzersterk bezette Tweede Divisie:

1 AFC
2 ASWH
3 Excelsior Maassluis
4 GVVV
5 HHC Hardenberg
6 Jong Sparta Rotterdam
7 Jong FC Volendam
8 Katwijk
9 Koninklijke HFC
10 Kozakken Boys
11 Noordwijk
12 Quick Boys
13 Rijnsburgse Boys
14 Scheveningen
15 Spakenburg
16 TEC
17 De Treffers
18 IJsselmeervogels
 

Unregistere

Well-known member
Nadat Wim Helmink onlangs bekend maakte per 1 juli te stoppen als bestuurslid technische zaken bij ASWH (na bijna 34 jaar!!), is de zoektocht naar een opvolger gestart. Inmiddels is het vrijwel zeker dat Mels van Driel deze functie gaat invullen. De 37-jarige ex-prof stopt daarom per direct als voetballer bij ASWH. Hij zou aan zijn tiende seizoen beginnen als speler, maar start dus - als de puntjes op de i zijn gezet - aan zijn eerste jaar als technische man. In de commissie zal hij ondersteund worden door twee of drie scouts.

VoetbalRotterdam-columnist Jan Schoonen was dinsdagmiddag op bezoek voor een interview en had dus direct een primeurtje te pakken. Hij schreef uiteindelijk dit verhaal: https://www.voetbalrotterdam.nl/202...ke-ingang-met-voetballen-ik-word-td-bij-aswh/
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hij heeft nog eens goed in de spiegel gekeken en dacht; ik stop ermee.


Man ik word oud trouwens. Kan me nog herinneren dat Mels van Driel jeugdspeler van Feyenoord was en dat was al snel wel een bekende naam bij de lichting direct boven de mijne.
 

Unregistere

Well-known member
Hij had op zich door kunnen gaan hoor. Misschien niet als basisspeler, maar in bepaalde (delen van) wedstrijden had hij zeker een rol kunnen spelen. En op de trainingen ook natuurlijk.

Alleen dan was er nu iemand anders aangesteld in deze functie, daarom nu de keuze om te stoppen.

Zat jij dan in de lichting Mark van den Boogaart?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Die spiegel was een grapje over het artikel (zie foto)


Zat inderdaad in dezelfde lichting als Vd Boogaart, maar ik zat niet in een lichting Feyenoord, maar in een lichting Heerenveen. Maar dan kijk je vaak ook bij andere jeugdteams en toen was Van Driel altijd wel een bepalende speler in die teams van Feyenoord.
 

Unregistere

Well-known member
Gelijk uit naar Kozakken Boys, wat een bijzonder toeval.

En @PES5, helder. Had niet echt op die spiegel gelet, ben al gewend aan de inrichting daar, haha. Sowieso was die Feyenoord-lichting erg sterk, veel spelers in de nationale jeugdselecties.

Heerenveen was toen ook niet verkeerd toch, met o.a. Mike in de spits? Al was dat dan ook niet jouw team waarschijnlijk.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Gelijk uit naar Kozakken Boys, wat een bijzonder toeval.

En @PES5, helder. Had niet echt op die spiegel gelet, ben al gewend aan de inrichting daar, haha. Sowieso was die Feyenoord-lichting erg sterk, veel spelers in de nationale jeugdselecties.

Heerenveen was toen ook niet verkeerd toch, met o.a. Mike in de spits? Al was dat dan ook niet jouw team waarschijnlijk.


Die waren zeker niet slecht nee. Werden ook kampioen van Nederland. A1 later ook en de beloften idem. Maar toch weinig daarvan doorgebroken. En zo talloze 'toptalenten' die het niet haalden. In die tijd zag iedereen alleen bij Samaras meteen 'dit is 'm!' Paar duels in de B1, daarna wereldgoal in A1 tegen PSV, week daarop op de bank bij beloften en de rest is geschiedenis.

Wij keken altijd op tegen Orlando Smeekes. Superaardige gast, groot talent, maar heftig leven gehad daarna. Komt straks ook naar voren in het boek over Gertjan Verbeek.
 

Unregistere

Well-known member
Zo gaat het vaak. Ajax had ook ooit die gouden lichting 79/80 die iedereen overhoop speelden, met o.a. Hosé. Alleen Van der Meyde brak uiteindelijk echt door op topniveau.

En in dat Feyenoord-team was Donna Nkunku een toptalent, ook nooit écht doorgebroken. In Oranje onder 19 zaten Huntelaar en Van Persie op de bank achter Jhon van Beukering en Diego Jongen. Ik bedoel maar....

Wel vaak goed voor mooie en soms ook treurige verhalen, zoals Smeekes. Heb ik van Leon van Dalen ook wel wat absurde dingen over gehoord uit zijn tijd in Oss.
 

Unregistere

Well-known member
Overigens wil Fox komend seizoen graag de live wedstrijd in de tweede divisie om 14.00 uur laten spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Het schema zou bij diverse clubs tot onvrede hebben geleid, aldus Voetbal247:

Meerdere topclubs in de Tweede Divisie zijn ‘not amused’ met het speelschema van de KNVB. De voetbalbond gaf geen gehoor aan het verzoek van de clubs om derby’s en wedstrijden waar doorgaans veel publiek op af komt in de tweede seizoenshelft te programmeren.
Dat maken verschillende clubs kenbaar in de Gooi en Eemlander. ,,Toen ik het programma zag, schoten de tranen in mijn ogen’’, zegt Katwijk-voorzitter Mart Vergouwen. ,,De twee wedstrijden waar we het voor doen, staan al voor de winterstop ingepland, ook die tegen Rijnsburgse Boys.’’

Grote clubs verzochten de KNVB de belangrijkste wedstrijd laat te plannen, omdat dan mogelijk meer toeschouwers toegelaten kunnen worden. Met de huidige 1,5 meter regel is de capaciteit voor veel clubs maximaal 250 a 600 toeschouwers, met alle financiële gevolgen van dien.

IJsselmeervogels-voorzitter Frank van den Bos: ,,We hadden samen met Spakenburg en de gemeente dat verzoek ingediend, maar daar is dus niks mee gebeurd. In de eredivisie hebben ze de topwedstrijden, de grote publiekstrekkers, wél zo ver mogelijk naar achter geschoven in het schema. We kunnen slecht gissen naar de beweegredenen van de KNVB.’’

Namens de KNVB stelt woordvoerder Daan Schippers: ,,In de tweede divisie wordt in periodes gespeeld. Clubs die een periodetitel pakken, stromen rechtstreeks in in het hoofdtoernooi van de KNVB Beker. Om een eerlijk competitieverloop te kunnen garanderen, kun je clubs niet in dezelfde periode twee keer tegen elkaar laten spelen.’’
 

JMD

Well-known member
Overigens wil Fox komend seizoen graag de live wedstrijd in de tweede divisie om 14.00 uur laten spelen.
Dat zat er wel in natuurlijk...

Wat mij opviel is dat (op Noordwijk na) alle zaterdagclubs in de 2e divisie 15.00 of 15.30 als favoriete aanvangstijd hebben.
Bij De Treffers staat zelfs zondag 18.00 als favoriete tijd, dat lijkt me niet te kloppen...
 

Unregistere

Well-known member
Dat zal wel zondag 14.30 uur zijn of zaterdag 18.00 uur.

Ik zit nu even te denken waar er vorig seizoen op zaterdag om 14.30 uur werd afgetrapt, maar volgens mij waren dat er toen ook al niet zo heel veel.
 

JMD

Well-known member
Ik zit nu even te denken waar er vorig seizoen op zaterdag om 14.30 uur werd afgetrapt, maar volgens mij waren dat er toen ook al niet zo heel veel.
Nee klopt, maar meer dan nu. Volgens mij een stuk of 3-4 clubs. Want kan me nog wel herinneren dat er 3/4 duels om 14.30 aftrapten.
 
Bovenaan