Tweede divisie 2019/20

Unregistere

Well-known member
Juist. Knappe zege van De Treffers hoor!

Alles op een rijtje dan maar:

Speelronde 11

Excelsior Maassluis - Rijnsburgse Boys 3-3 (2-3)
1-0 Daan Blij 1-1 Dani van der Moot 2-1 Jeremy Moreno 2-2 Sekou Sylla (eigen doelpunt) 2-3 Bram Ros 3-3 Redouan Omar Ouali

GVVV - ASWH 3-0 (1-0)
1-0 Berry Powel 2-0 Jeremy de Graaf 3-0 Berry Powel

HHC Hardenberg - TEC 2-1 (1-1)
1-0 Serge Fatima 1-1 Matthieu van den Assem 2-1 Rutger Etten

Jong Sparta Rotterdam - Scheveningen 0-0 (0-0)
Rood: Samir El Moussaoui (Scheveningen)

Jong FC Volendam - Kozakken Boys 1-2 (1-1)
0-1 Tyrone Conraad 1-1 Kevin van Gasteren 1-2 Yassin Ouja

Noordwijk - AFC 2-2 (1-1)
0-1 Raily Ignacio 1-1 Nick van Staveren 2-1 Emiel Wendt 2-2 Fouad Belarbi

Quick Boys - IJsselmeervogels 2-1 (0-0)
1-0 Tommy Bekooij 1-1 Robbert Olijfveld 2-1 Jan-Willem Kamp

Spakenburg - Katwijk 4-2 (2-2)
0-1 Mike van den Ban 1-1 Koos Werkman 2-1 Jordi Bitter 2-2 Joey Jongman 3-2 Majid Ghaddari 4-2 Jordi Bitter

De Treffers - Koninklijke HFC 4-1 (3-0)
1-0 Lowie van Zundert (strafschop) 2-0 Coen Maertzdorf 3-0 Dilivio Hoffman 3-1 Khalid Tadmine 4-1 Tjeu Langeveld

STAND

1. IJsselmeervogels 11-22
2. HHC Hardenberg 11-21
3. AFC 12-21
4. Koninklijke HFC 11-20
5. Rijnsburgse Boys 11-19 (+7, 25 goals voor)
6. De Treffers 11-19 (+7, 21 goals voor)
7. Kozakken Boys 11-19 (+4)
8. Katwijk 11-17
9. Jong Sparta Rotterdam 11-15
10. GVVV 12-15
11. Excelsior Maassluis 11-14
12. Noordwijk 11-13 (+1)
13. Spakenburg 11-13 (-10)
14. TEC 11-12
15. Quick Boys 11-11
16. Scheveningen 11-9
17. ASWH 11-8
18. Jong FC Volendam 11-6

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 11
2. Yordi Teijsse (AFC) 10
3. Raily Ignacio (AFC) 9
=. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 9
5. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 8

Jordi-Bitter-1200x800.jpg

Jordi Bitter hielp Spakenburg met twee goals langs Katwijk
 

Sjorro

Active member
Vandaag de eerste helft helaas niet gezien, vanwege mijn werk. Tweede helft een open wedstrijd gezien waar Kon. HFC nadrukkelijk op zoek ging naar de aansluiting. Wonder boven wonder bleef de 3-1 uit tot aan de 89e minuut.
Daarna wordt het uiteindelijk 4-1. De stand in de 2e Divisie schuift aardig in elkaar en hierdoor blijft het iedere week weer onvoorspelbaar.......
 

de waan

Well-known member
Tot de eerste wedstrijd die ze niet met sprankelend combinatievoetbal met minimaal 3-0 winnen denk ik.
 

Unregistere

Well-known member
We staan niet hoog, maar wel veel in de krant en op websites.

Stukje met trainer Rogier Veenstra op de site van de Tweede Divisie:

De pas 32-jarige Rogier Veenstra is de jongste trainer in de Tweede Divisie. Afgelopen zomer maakte hij de overstap van VV GOES naar ASWH, dat momenteel de voorlaatste plaats bekleedt. Daardoor neemt de passie voor het trainerschap allerminst af, want de ex-prof is idolaat van ‘het spelletje’. Een monoloog.

,,Het trainerschap is mijn passie. Naast mijn werk voor ASWH doe ik alleen aan voetbal gerelateerde zaken. Ik ben freelance-journalist voor Trainersmagazine, nadat ik voorheen dingen deed voor de regionale krant van Zeeland, PZC en NAC Breda. Verder ben ik actief bij jeugdvoetbalopleiding JVOZ. Ik ben elke dag bezig met ASWH. Op zondag ben ik vrij, maar dan ben ik toch snel weer even bezig met het appen van spelers of leden van de staf. Mijn werkweek bestaat grotendeels uit mijn werkzaamheden voor ASWH. Wat ik zoal doe? Elke week weeg- en meetgegevens invoeren, aanwezigheidslijsten invoeren, spreken met spelers en voornamelijk trainingsvormen analyseren.”

,,Ik ben redelijk vroeg gestopt met voetbal. Het zag er op jonge leeftijd allemaal goed uit. Ik mocht meedoen bij Oranje Onder 20, viel regelmatig in bij NAC Breda dat in die tijd nog goed draaide. Maar… Na een jaar op huurbasis bij Haarlem raakte ik zwaar geblesseerd aan mijn rug. Ik heb twee jaar gerevalideerd en ging me toen me afvragen: wat ik anders zou willen doen? Ik had altijd mijn mening over trainingen en trainers, maar viel daar vooral de mensen thuis mee lastig. Daar zeiden ze na verloop van tijd: “als je het zo goed weet; waarom doe je dan de cursus zelf niet”?”

,,Dat ben ik dus gaan doen. Ik deed de cursus in eerste instantie om te kijken hoe ik het zou vinden, maar toen ik trainingen begon te geven, was ik verkocht. In mijn actieve loopbaan heb ik onder anderen Robert Maaskant, Ton Lokhoff en Ruud Brood als trainers gehad, maar van de huidige trainer van Katwijk, Jan Zoutman, staat me nog het meest mij. Vooral dat hij een bijzonder prettig mens is en als trainer heeft hij me duidelijk gemaakt dat iedere speler anders moet worden benaderd. Al was ik op dat moment nog niet echt bezig met de trainingsvormen die de trainers gebruikten. Ik was nog te veel gefocust op mijn eigen loopbaan.”

Fanatiek

,,E?n ding is zeker hetzelfde als tijdens mijn actieve loopbaan: ik ben nog even fanatiek. Dat fanatisme zie ik terug bij ASWH, dus dat bevalt me uitstekend aan de club. Iedereen is bereid om keihard te werken. Mijn leeftijd is voor mezelf geen issue, want dat speelt al een jaar of zes. Het enige wat ze zich bij de club misschien afvroegen, was of ik de scherpte kon oproepen als het minder zou gaan. Maar daar ben ik te fanatiek voor. Als er bij jeugdspelers niet goed wordt getraind, dan zeg ik dat ook. Als je snel laat zien dat je kundig bent en bovendien de baas kunt zijn, speelt leeftijd al snel geen rol meer.”

,,Het is zonder twijfel mijn doel om het profvoetbal te halen. Als actief speler is dat door blessureleed niet echt gelukt. Ik heb de Eredivisie gehaald, maar er had meer ingezeten. Ik hoop dat het als trainer wel lukt. Verder vind ik het van weinig ambitie getuigen dat ik als 32-jarige trainer in de Tweede Divisie zou zeggen dat ik niet wil doorgroeien. In Zeeland wordt al snel gevraagd: waar en wanneer wil je naar de profs? Dat kun je niet plannen in de voetballerij, want ik zal ook een beetje geluk moeten hebben. Waarop ik zelf invloed heb, probeer ik in eigen handen te nemen. Dat betekent dus minstens zes dagen in de week keihard werken voor een amateurclub.”

Tekst: Tim Beck

https://tweededivisie.nl/nieuws/asw...ra-het-profvoetbal-is-het-uiteindelijke-doel/
 

De Groene Scout

Well-known member
De Vogels en Kon HFC winnen beide wel, terwijl HHC het even liet liggen bij Noordwijk.
Onderin een belangrijke 3-punter voor Scheveningen en wist ASWH opnieuw niet te winnen.
 

André

Well-known member
Heb alleen de eerste helft van HFC RBB gezien
Had niet verwacht dat RBB punten zou verspelen na het zien van de 1e helft
 

Forza AZ

Well-known member
De Vogels en Kon HFC winnen beide wel, terwijl HHC het even liet liggen bij Noordwijk.
Onderin een belangrijke 3-punter voor Scheveningen en wist ASWH opnieuw niet te winnen.

Hiermee heeft IJsselmeervogels de 1e periode gewonnen en zich daarmee geplaatst voor de 1e ronde van de KNVB-beker 2020/21.
 

Unregistere

Well-known member
Onderin een belangrijke 3-punter voor Scheveningen en wist ASWH opnieuw niet te winnen.

Klopt. En dat was deze keer wel erg pijnlijk. Je kunt wedstrijden verliezen waarin je weinig uitzicht hebt op een beter resultaat. Dat is vervelend, maar ik vind het erger om zoals vanmiddag te verliezen. We waren echt minimaal 80 van de 90 minuten de bovenliggende ploeg tegen Quick Boys, dat vrijwel niets liet zien. Sterker nog, ze speelden een beetje luizerig. Maar moet ook gezegd dat ASWH gewoon goed voetbalde vanmiddag. Veel energie, maar ook zeer aardig veldspel. Natuurlijk ging er ook genoeg mis, maar over het algemeen was het zeer behoorlijk om te zien. Alleen h?t probleem is en blijft het maken van doelpunten. Ook vandaag weer genoeg momenten waarop er gescoord had kunnen worden, maar dat lukte niet. Heel jammer, want bij rust had het 2-0 moeten zijn en dan had niemand dat vreemd gevonden.

In de tweede helft veranderde dat beeld niet echt, al kwam Quick Boys iets meer naar voren. Bij ons vloeiden de krachten wel wat weg, dus leek het uit te draaien op 0-0. Tot de slotminuut. Een hoekschop voor de bezoekers, die werd afgeslagen, maar nogmaals ingebracht. En ja hoor, daar stond er dus toch ??n vrij en die tikt hem binnen. Killing natuurlijk. Paar minuutjes extra tijd nog, maar dat gaf Quick Boys niet meer uit handen en bij ons was iedereen wel gebroken toen. Klote dus, meer kan ik er niet van maken.

Enige lichtpuntje is dat TEC wel verloor, zodat het gaatje naar die ploeg en Scheveningen nog te overbruggen blijft. Maar ja, ook dat zal lastig zat worden. Het is echt te hopen dat we een beetje bij kunnen blijven in de komende duels en dan in de winterstop maar eens het adressenboek met spitsen doorlopen, want we hebben echt iemand nodig die gaat scoren. Ja en een iets minder gevulde ziekenboeg zou ook lekker zijn, al willen we ons daar zeker niet achter verschuilen.

ASWH - Quick Boys 0-1 (0-0)
90. 0-1 Ivailo Staal
Scheidsrechter: Daan Schaper

ASWH: Michel Franken; Clarence Bijl, Gilmaro van de Werp, Josimar Lima, David Almeida; Kenny Anderson (90+1. Menno Vooges), Fabian Korporaal, Lars Bosscha, Koen Wesdorp, Nick Slotboom (69. Abderrahim Loukili); Sam van de Kreeke (76. Lester Pires)

Quick Boys: Paul van der Helm; Chima Bosman, Jeffrey Ket, Jeroen Tesselaar, Ivailo Staal, Joey Ravensbergen; Kevin Gomez Nieto (73. Tim Bloemendaal), Ricardo Kuyvenhoven (86. Marc de Kruijs), Jan Willem Kamp; Dennis Kaars (58. Jesper de Vr?), Tommy Bekooij

qbthuis_500x333.jpg

Kenny Anderson probeert namens ASWH door de defensie van zijn oude club Quick Boys te breken (foto: PRO SHOTS / Erich Snijder)

Samenvatting (als die al is vrijgegeven voor kijkers): https://eyecons.com/videos/quick-boys-in-slotfase-langs-aswh--samenvatting-0-1-4597

Reactie van een teleurgestelde, maar nog wel optimistische Rogier: https://eyecons.com/videos/rogier-veenstra-aswh-ik-kan-mijn-ploeg-niks-verwijten-4603

En de reactie van QB-trainer Gr?nholz, die zo eerlijk was om te stellen dat wij te weinig kregen (al is dat makkelijk na een gestolen zege): https://eyecons.com/videos/edwin-gr...gd-dat-we-vijf-keer-op-rij-gingen-winnen-4604
 

Unregistere

Well-known member
AFC won vanmiddag van Jong Sparta en dus ziet het er nu zo uit:

Speelronde 12

AFC - Jong Sparta Rotterdam 2-1 (0-0)
1-0 Raily Ignacio 1-1 Bradly van Hoeven 2-1 Levi Bouwense (eigen doelpunt)

ASWH - Quick Boys 0-1 (0-0)
0-1 Ivailo Staal

Katwijk - De Treffers 2-0 (0-0)
1-0 Mike van den Ban 2-0 Jordy Hilterman

Koninklijke HFC - Rijnsburgse Boys 2-1 (0-1)
0-1 Jo?l Tillema 1-1 Vincent Volkert 2-1 Floris van der Linden (strafschop)
Rood: Jo?l Tillema (Rijnsburgse Boys), Jan Blankespoor (assistent-trainer Rijnsburgse Boys)

Kozakken Boys - IJsselmeervogels 1-3 (1-2)
0-1 Robbert Olijfveld 1-1 Kay Tejan 1-2 Robbert Olijfveld 1-3 Danny van den Meiracker

Noordwijk - HHC Hardenberg 2-0 (0-0)
1-0 Nick van Staveren 2-0 Denzel James

Scheveningen - Jong FC Volendam 2-1 (0-0)
1-0 Jari de Jong (strafschop) 2-0 Nabil Haddadi 2-1 Samir Ben Sallam

Spakenburg - Excelsior Maassluis 1-0 (1-0)
1-0 Vince Gino Dekker

TEC - GVVV 1-2 (0-0)
1-0 Migiel Zeller 1-1 Berry Powel (strafschop) 1-2 Jesse van Nieuwkerk

STAND

1. IJsselmeervogels 12-25
2. AFC 13-24
3. Koninklijke HFC 12-23
4. HHC Hardenberg 12-21
5. Katwijk 12-20
6. Rijnsburgse Boys 12-19 (+6)
7. De Treffers 12-19 (+5)
8. Kozakken Boys 12-19 (+2)
9. GVVV 13-18
10. Noordwijk 12-16 (+3)
11. Spakenburg 12-16 (-9)
12. Jong Sparta Rotterdam 12-15
13. Quick Boys 12-14 (-3)
14. Excelsior Maassluis 12-14 (-7)
15. Scheveningen 12-12 (-3)
16. TEC 12-12 (-7)
17. ASWH 12-8
18. Jong FC Volendam 12-6

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 12
2. Raily Ignacio (AFC) 10
=. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 10
=. Yordi Teijsse (AFC) 10
5. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 8
=. Berry Powel (GVVV) 8

Robbert-Olijfveld-IJsselmeervogels-1000-600.jpg

Robbert Olijfveld maakte er twee voor lijstaanvoerder en kersvers periodekampioen IJsselmeervogels in de gewonnen uitwedstrijd bij Kozakken Boys
 

André

Well-known member
Maar wat een.kansen voor aswh en het afronden is wel slecht
Als dat beter gaat zal het wel goed komen
 

Unregistere

Well-known member
Ja, daar valt wel wat winst te behalen, al ontbraken er nu ook wel vooral voorhoedespelers door blessures. Maar toch.
 

Unregistere

Well-known member
Trainersnieuws uit de afdeling.

Ted Verdonkschot en IJsselmeervogels be?indigen na dit seizoen de samenwerking.

ASWH en Rogier Veenstra gaan juist wel langer met elkaar verder. De 32-jarige trainer verlengde zijn contract met ??n seizoen. :duim:
 
Bovenaan