Tweede divisie 2019/20

Unregistere

Well-known member
Gek is dat. Overal waar Quick Boys langs komt blijken de reclameborden ineens los te zitten.

Maar gezien het aantal halve zolen dat ook bij TEC rond loopt, is het niet zo verbazingwekkend dat het uit de hand is gelopen.

Hmm, als de thuisspelende ploeg ook over een sfeerteam beschikt, dan is de kans op dit soort dingen inderdaad wat groter.

Voor de liefhebber nog bewegend beeld van ASWH - De Treffers:

https://eyecons.com/videos/puntende...ffers--samenvatting-2-2-4479?utm_medium=share

En de reacties van de trainers:

https://eyecons.com/videos/rogier-veenstra-aswh-deze-tweede-helft-wordt-de-norm-4485

https://eyecons.com/videos/jan-de-jonge-tre-de-tweede-helft-was-een-stuk-minder-4484
 
Leuk dat je bent geweest! Je stond toch niet toevallig achter de dugout van ASWH?

Ik bedoel het overigens positief over De Treffers, mocht dat onduidelijk zijn. Natuurlijk lees je soms wel wat over de club terug, maar in het algemeen richten de grote sites zich vooral op AFC, de Spakenburgse en Katwijkse clubs, Kozakken Boys etc. en opereren De Treffers en ook een Koninklijke HFC meer in de luwte. Terwijl ze over prima ploegen beschikken.

Rogier is trouwens altijd realistisch na afloop, bij winst en verlies. En dat het moeilijk zou worden, wisten we vooraf. We gaan nog 24 wedstrijden proberen om het voor ons maximaal haalbare eruit te halen en dan zien we wel wat dat oplevert. Mocht het niet goed genoeg zijn, dan is dat jammer, maar het belangrijkste is dat we zelf het gevoel hebben er alles aan te hebben gedaan. Dat is de insteek.

Nee, ik heb maximaal gebruik gemaakt van de gastvrijheid van ASWH en zat voor ? 8,00 lekker droog en uit de wind. De tweede divisie wordt inmiddels beheerst door het zaterdagvoetbal en vanuit de zondag door AFC, die dan weer een paar spraakmakende voetballers van de zaterdag hebben overgenomen (de broertjes Theijsse en Ignacio). In dat opzicht snap ik wel dat je vindt dat De Treffers een beetje in de luwte opereert. Wij zijn dan wel de enige amateurclub die al 45 jaar op het hoogste amateurniveau acteert, het geeft geen enkele garantie voor de toekomst. Als we dit seizoen bij de eerste twaalf eindigen hebben we het goed gedaan en zijn we verzekerd van nog een jaartje tweede divisie.
 

Unregistere

Well-known member
Kijk, een lekker plekkie op de tribune dus. Niks mis mee! Mijn inschatting is dat De Treffers die plek bij de eerste twaalf wel moet gaan behalen hoor. Voor ons zie ik vooral TEC, Noordwijk, Scheveningen, Quick Boys en toch ook wel Spakenburg als concurrenten. Zegt ook wel iets, als dat de teams zijn die waarschijnlijk onderin zullen eindigen.

Hoe dan ook, Koninklijke HFC rukte door een zege op Jong Sparta op naar de tweede plaats en dus ziet alles er nu zo uit:


Speelronde 10

AFC - Excelsior Maassluis 3-1 (2-0)
1-0 Raily Ignacio 2-0 Milan Hoek (strafschop) 3-0 Nick van der Velden 3-1 Daan Blij
Rood: Nick van der Velden (AFC)

ASWH - De Treffers 2-2 (1-2)
1-0 Lester Pires 1-1 Lowie van Zundert 1-2 Jermo Wilsterman 2-2 Sam van de Kreeke

HHC Hardenberg - GVVV 4-0 (2-0)
1-0 Jurjan Mannes 2-0 Rob van der Leij 3-0 Danny Bouws 4-0 Stephen Warmolts
Rood: Wilco den Hartog (GVVV)

Katwijk - Noordwijk 3-2 (2-2)
1-0 Robbert Susan (strafschop) 1-1 Tjeerd Westdijk 1-2 Sabir Achefay 2-2 Robbert Susan 3-2 Rick van der Meer

Koninklijke HFC - Jong Sparta Rotterdam 3-2 (3-0)
1-0 Vincent Volkert 2-0 Sam van Huffel 3-0 Floris van der Linden 3-1 Bradly van Hoeven 3-2 Ayoub Boukhari (strafschop)

Rijnsburgse Boys - Kozakken Boys 1-2 (0-1)
0-1 Kay Tejan (strafschop) 1-1 Dani van der Moot 1-2 Yassin Ouja

Scheveningen - Spakenburg 5-0 (1-0)
1-0 Mehmet Aldogan 2-0 Samir El Moussaoui 3-0 Ruben Koorndijk 4-0 Mehmet Aldogan 5-0 Mehmet Aldogan

TEC - Quick Boys 0-2 (0-0)
0-1 Dennis Kaars 0-2 Tommy Bekooij

IJsselmeervogels - Jong FC Volendam 3-3 (2-2)
0-1 Roy Tol 1-1 Danny van den Meiracker 1-2 Victor van Montfort 2-2 Gwaeron Stout 2-3 Victor van Montfort 3-3 Danny van den Meiracker (strafschop)

STAND

1. IJsselmeervogels 10-22
2. Koninklijke HFC 10-20
3. AFC 11-20
4. HHC Hardenberg 10-18 (+10)
5. Rijnsburgse Boys 10-18 (+7)
6. Katwijk 10-17
7. De Treffers 10-16 (+4)
8. Kozakken Boys 10-16 (+3)
9. Jong Sparta Rotterdam 10-14
10. Excelsior Maassluis 10-13
11. Noordwijk 10-12 (+1)
12. TEC 10-12 (-5)
13. GVVV 11-12
14. Spakenburg 10-10
15. Scheveningen 10-8 (-4)
16. Quick Boys 10-8 (-5)
17. ASWH 10-8 (-12)
18. Jong FC Volendam 10-6

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 11
2. Yordi Teijsse (AFC) 10
3. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 9
4. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 8
=. Raily Ignacio (AFC) 8

Mehmet-Aldogan-1200x800.jpg

Mehmet Aldogan schoot drie keer raak voor Scheveningen, dat keihard uithaalde tegen Spakenburg
 

Unregistere

Well-known member
De goede prestaties van Gertjan Tamerus met Koninklijke HFC zijn niet onopgemerkt gebleven in het betaalde voetbal. Dit bericht staat op de clubsite:

Onze hoofdtrainer Gertjan Tamerus zal naast het hoofdtrainerschap van onze club per direct assistent trainer worden bij Telstar. Het is voor Gertjan een baan die prima valt te combineren met zijn werkzaamheden voor HFC. Het zal dan ook geen gevolgen hebben voor het huidige en volgende seizoen. Uiteraard is de beslissing om voor Telstar te gaan werken in goed overleg gegaan met zowel Gertjan als Telstar en wij zien dit met Gertjan als een goede stap in zijn ontwikkeling als trainer.

Sander Vink
Commissaris Selectievoetbal
Koninklijk HFC

Mooie stap voor hem. De plek kwam natuurlijk vrij omdat DEM-trainer Arvid Smit naar de Leeuwinnen is gegaan.
 

Unregistere

Well-known member
Heb niet echt helder voor de geest wat ik me precies moet voorstellen onder 'snoeverig'. Maar ik kan in elk geval melden dat het een superaardige kerel is!
 

Unregistere

Well-known member
Snoeverig is jezelf wel aardig goed vinden.

Okee. Niet van toepassing dan dus. Zo'n stempel wordt natuurlijk ook al snel op jongere trainers gedrukt, zeker als ze een duidelijk verhaal kunnen vertellen. Maar Rogier heeft dat helemaal niet, die probeert dat beeld ook juist te voorkomen. Alleen als hij over voetbal gaat praten, is hij zo enthousiast, dat hij vaak lang blijft praten. Zie ook de interviews op Fox, zijn stukjes lijken gemiddeld wat langer dan die van sommige collega's. Dat merkte hij zelf ook al en dus wil hij daar ook wat gas in terugnemen, juist om te voorkomen dat er reacties komen als 'daar heb je hem weer' enzovoort.

Hij vond het in elk geval leuk bij Voetbal247 in de studio!
 

de waan

Well-known member
Wie zat er nog meer bij, Henk of Jelmer?

Ik vind dat Veenstra altijd heel goed overkomt. Zelfverzekerd, maar dat lijkt me geen verkeerde eigenschap voor een trainer.
 

Unregistere

Well-known member
Wie zat er nog meer bij, Henk of Jelmer?

Ik vind dat Veenstra altijd heel goed overkomt. Zelfverzekerd, maar dat lijkt me geen verkeerde eigenschap voor een trainer.

Volgens mij waren ze er zelfs allebei, want Rogier had het over aardige gasten. Maar dat zou ik nog ff moeten checken. En ja, als je als prille dertiger al voor een groep moet staan waarin sommige spelers ouder zijn dan jij of al een redelijke staat van dienst hebben, moet je inderdaad niet te onzeker zijn.

Duidelijkheid en niet schipperen zijn voor een trainer geen een verkeerde eigenschappen.
Zelfverzekerdheid ook niet per se, maar ik heb dat nogal eens zien overgaan in hautain gedrag , duurdoenerij en opschepperij.
En daar moet je ver van blijven. Daarvan zijn er teveel, ook trainers in het betaald voetbal.
Ik weet te weinig van Veenstra om goed te kunnen oordelen.
En wat ik al zei, wanneer hij een goede trainer is, en de spelers nemen hem serieus dan is het uiteraard prima.
Ik ging af op dat uur podcast en daarin kwam hij in mijn ogen wel wat snoeverig over.

Het beste is denk ik als je tijdens HHC Hardenberg - ASWH later dit seizoen een kijkje komt nemen, dan krijg je vanzelf een wat duidelijker beeld. :duim:

Over trainers gesproken: Dogan Corneille heeft zijn contract bij Excelsior Maassluis met ??n seizoen verlengd.
 

De Groene Scout

Well-known member
Spanning volledig terug. Nadat IJsselmeervogels vorige week al gelijk speelde ging het vandaag tegen Quick Boys nog slechter; 2-1 nederlaag.
HHC won wel en komt op 1 puntje. Kon HFC kan zelfs koploper worden als ze morgen bij De Treffers winnen.

Unregistere moet zich toch serieus zorgen gaan maken na opnieuw een nederlaag van ASWH.
 

Unregistere

Well-known member
Tja, dat is jammer, maar niet zo vreemd. Heb ik destijds aan het begin van het seizoen al eens uitgelegd en toen ook gemeld dat ik dat niet steeds zou herhalen, dus dat doe ik niet meer.

Wel is het zo dat het nog een stukje moeilijker wordt als we wedstrijden tegen ploegen als GVVV ook verliezen. Beetje vergelijkbaar met Excelsior Maassluis uit, twee weken geleden. De Veenendalers waren namelijk echt niet zo gek veel beter, maar wel veel effectiever. Ons probleem is toch wel dat we zelf moeilijk scoren en ze ook makkelijk tegen krijgen. Dan wordt het lastig winnen. Nu was dat ook zo. Geef ons Berry Powel en wij winnen deze pot waarschijnlijk, maar Powel zit bij GVVV. Hij opende binnen het kwartier de score na een fout in onze opbouw. Daarna ging het min of meer gelijk op, waarbij wij aanvoerder Jesper van den Bosch al voor rust verloren met een blessure aan de elleboog.

Vroeg in de tweede helft schoten zij uit de eerste uitbraak meteen de 2-0 binnen via Jeremy de Graaf. Hoewel we het daarna echt nog wel probeerden, lukte het niet om in serieus de buurt te komen van de aansluitingstreffer. Zij maakten vervolgens ook nog eens de derde, waarmee de wedstrijd gespeeld was. Erg jammer, weer geen punt op vreemde bodem dus. Dan maar volgende week thuis tegen Quick Boys. Zal ook wel moeten, want die liepen vandaag uit door de verrassende zege op IJsselmeervogels. Nu snel omkleden en dan naar een verrassingsparty voor de verzorger!

GVVV - ASWH 3-0 (1-0)
12. 1-0 Berry Powel 47. 2-0 Jeremy de Graaf 65. 3-0 Berry Powel
Scheidsrechter: Jannick van der Laan

GVVV: Johan Jansen; Corn? Davelaar, Wesley Goeman, Laurens van der Voort, Taoufik Adnane; Damiano Schet (73. Patrick Prosper Fini), Mart de Jong, Robin Mulder, Danny de Leeuw; Berry Powel (74. Soufiane Laghmouchi), Jeremy de Graaf (67. Jesse van Nieuwkerk)

ASWH: Michel Franken; Clarence Bijl, Josimar Lima, Gilmaro van de Werp, Lorenzo Braaf; Fabian Korporaal, Nick Slotboom (46. Koen Wesdorp), Lars Bosscha (79. Kenny Anderson); Lester Pires, Jesper van den Bosch (37. Abderrahim Loukili), Sam van de Kreeke

gvvvuit_500x500.jpg

Lars Bosscha duelleert met zijn voormalig ploeggenoot Robin Mulder, tegenwoordig aanvoerder bij GVVV (foto: PRO SHOTS / Stefan Koops)
 

JMD

Well-known member
De scheidsrechter bij HHC was Stef Veekamp uit Enschede.
De jongeman is 26 jaar en hij heeft foutloos gefloten.
Verder viel mij op hoe ontspannen deze jongen was voor de wedstrijd.
Ik zag, dat hij ook al Spakenburg - IJsselmeervogels heeft gefloten.
Prima scheidsrechter en het zou mij verbazen als hij niet de top haalt.
Maar doet hij dat niet al? Sommige scheidsrechters vinden fluiten op dit niveau mooi genoeg, die vinden het een mooie 'hobby' naast hun werk. Ook Roque de Brito heb ik al eens dat soort opmerkingen horen maken. Gewoon dolblij om de top 2e divisie te fluiten, ze zouden meer kunnen maar willen dat niet.
 

JMD

Well-known member
De Treffers staat 3-0 voor tegen de Koninklijke en sluit aan bij de top 6, die op 3 punten van elkaar staat.
 
Bovenaan