Tweede Divisie 2018/19

de Kok

Member
Een ronduit belachelijke regeling, dat clubs die kunnen beschikken over veel jeugd en daardoor gemakkelijk aan die jeugdeisen kunnen voldoen, mede omdat ze veel inkomsten uit contributies hebben ( kijk bv eens hoeveel contributie die jeugd bij AFC moet betalen ) , ook nog eens extra beloond worden.

Clubs die niet over veel jeugd kunnen beschikken worden gestraft.

Mogen er geen clubs uit kleinere dorpen hoog spelen ?
Of moeten die clubs ook al jeugdspelers aantrekken ?

NO denkt dat je een gecertificeerde opleiding kunt betalen uit contributies. Nou vergeet het maar, daar is ook nog heel veel sponsoring voor nodig.
Maar ik vind die licentie eisen op deze manier volstrekt belachelijk en wat is nog het verschil met bet BV?
Transfers in de winter, verhuur van spelers en ik denk ook transitievergoeding in het geval spelerscontracten niet worden verlengd.

Die dorpsclubs zijn dus ook de dupe, naast clubs die hun centen in opleiding steken ipv het eerste.
Maar die ambitieuze dorpsclubs trekken toch al altijd aan en hebben vaak geld om de gewenste contracten te betalen.

Eigenlijk is het al jaren een zootje.
 

de Kok

Member
Het meeste geld bij de jeugd, zeker als men wil voldoen aan die jeugdeisen, is men tegenwoordig kwijt aan betaalde begeleiding voor de hoogst spelende jeugdteams.
Bij grote clubs wordt dat grotendeels opgebracht door de contributies van C5, E6 enz, want die draaien zelf grotendeels met vrijwilligers.
Naast het voordeel dat clubs met veel jeugd al hebben, dat ze goed kunnen selecteren, kunnen ze ook gemakkelijker aan geld komen om te betalen wat er nodig is voor zo'n gediplomeerde jeugdopleiding.
Kleine clubs met weinig jeugd zouden juist extra beloond moeten worden als ze desondanks een gecertificeerde jeugdopleiding voor elkaar kunnen boxen.

Als die penningmeester bij jouw favoriete club zo werkt is hij geen knip voor de neus waard.
Maar wat denk dat clubs in steden als Amsterdam en pak hem beet Groningen aan veldhuur kwijt zijn? Logisch dat er sprake is van doorwerking in contributie.
Vaak is dat beduidend meer in de regio weet ik uit ervaring.
 

de Kok

Member
Heer de Kok, ik weet inderdaad uit ervaring, dat een aardig deel van de contributieopbrengsten van de lagere jeugdteams niet besteed worden aan die lagere jeugdteams.
Je kan dan zeggen, dat dat geld opgaat aan veld huur, maar ik weet ook, dat de standaard jeugdteams meer kosten hebben, dan de lagere, zoveel vaak dat uit de contributies van die jongens dat niet opgebracht kan worden.
Omdat er lang niet altijd 1 op 1 een relatie wordt gelegd tussen bron van inkomsten en doel van uitgaven , trek ik mijn conclusies.
En overigens is per gemeente de hoogte van de veldhuur verschillend, dat geldt ook in "de regio "

Een goede penningmeester kan op de alv duidelijk maken hoe de kosten van selectieteams en breedteteams worden verdeeld.
en als dat bij de jou bekende clubs niet zo is, zou ik daar maar eens een vraag over stellen.
 

de Kok

Member
Ik weet, dat men vaak niet verder komt dan, dit zijn de inkomsten en dat zijn de uitgaven ( wat men dan ook nogal eens verwart met baten en lasten ) en dat de penningmeester zijn best doet om aan te geven dat bepaalde inkomsten via uitgaven besteed worden aan bepaalde specifieke doelen , maar dat is natuurlijk niet precies controleerbaar als dat niet specifiek wordt uitgesplitst in zo'n liquiditeitsoverzicht ( of in een exploitatieoverzicht als men dat presenteert ).
Overigens zijn ook vaak allerlei ontvangsten en uitgaven niet altijd uitgesplitst om het niet te onoverzichtelijk te maken en heb ik bv nog nooit meegemaakt dat uitgaven aan trainers per trainer uitgesplitst worden, of dat bv vergoede reiskosten exact uitgesplitst worden.
Verder wordt er vaak een overzicht gemaakt van bezittingen en schulden ( en eigen vermogen ) , maar ook meestal gecomprimeerd. Bij navraag kun je uitleg krijgen, maar....
Ik wil maar zeggen, dat het bij een jaarrekening niet helemaal duidelijk wordt in hoeverre via lagere jeugdteams binnenkomende gelden ook echt worden besteed aan die teams en zo nee, hoe die dan wel worden ingezet.
Wellicht dat men bij enkele eliteclubs alles piekfijn voor elkaar heeft, maar dan raad ik je aan ook eens een kijkje te nemen op een ledenvergadering van een gewone doorsneenclub.

Ik weet dat veel clubs problemen hebben een goede penningmeester te vinden, maar dan zijn er nog wel andere wegen om het goed te regelen.
Ik nog wel eens zo'm doorsnee dorpsclub van advies voorzien, dus maak je daar niet ongerust over. De club draait prima.Maar het heeft niets met eliteclubs te maken om dit goed inzichtelijk te hebben.
Je bent het als penningmeester zelfs verplicht.
Maar als je geldstromen nodig hebt om een betaalde selectie in de lucht te houden dan heb je er misschien belang bij om wat schemerig te presenteren.
Maar blijft onverlet dat leden hierover altijd duidelijkheid kunnen eisen. moeten ze wel naar de alv's komen.
 

Unregistere

Well-known member
Kozakken Boys krijgt een luxe assistent-trainer. Michel Langerak, de huidige interim-trainer, blijft na dit seizoen in Werkendam en zal dan de nieuwe man Rick Adjei assisteren. Toch wel opvallend.
 

de Kok

Member
Op dit moment lijken alle wedstrijden in de Tweede Divisie door te gaan, behalve HHC - Jong Sparta.
En volgens mij was die afgelasting, zo vroeg al, ook een fout.
De sneeuw is intussen, ook in deze contreien grotendeels weg.
Waarschijnlijk waren ze bij HHC bang voor eenzelfde scenario als vorige week, toen Barendrecht al op het veld aan het intrappen was en er al veel publiek aanwezig was, toen de scheidsrechter het veld alsnog afkeurde.

Waarschijnlijk niet klaar voor de wedstrijd wegens de gebrekkige trainingsmogelijkheden? natuurlijk had men gewoon kunnen spelen. Beetje lullig eigenlijk.
 

SanMark.

Well-known member
Ik zag op de meeste sites staan dat er minimaal is getraind de afgelopen week.

Maar het is een dikke blunder natuurlijk dat je de wedstrijd er zo vroeg uitgooit.
 

de waan

Well-known member
Toch wel opmerkelijk hoe ontzettend zwak VVSB blijft presteren. Zelfs Eric Meijers lijkt de boel niet aan de praat te krijgen.
 

Unnekuukse

Active member
Zeker. Goed voor de portemonnee ook. Anderzijds vestig je wel weer opnieuw de aandacht op het hele gebeuren.

Dat laatste gebeurt toch wel. Kijk maar eens hoe vaak gifje van Eric Meijers (‘kutkeeper’) is gebruikt na de wedstrijd van Ajax tegen Heerenveen.
Als je het toch niet kunt wegstoppen kun je het beter maar gebruiken.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt, maar benadrukt wel dat je van zoiets nooit meer afkomt, waar we hier eerder wel eens een discussie over hebben gehad volgens mij.
 

Unregistere

Well-known member
Het nieuwe FC Lienden lijkt uiteindelijk toch niet echt beter te zijn dan het oude Lienden. Vandaag dik verloren van Koninklijke HFC, dat goed blijft draaien.

Alles op een rijtje:

Speelronde 20

AFC - Kozakken Boys 1-1 (0-0)
47. 1-0 Johan Kulhan 85. 1-1 Charlton Vicento

Barendrecht - Spakenburg 0-3 (0-1)
12. 0-1 Jordi Bitter 50. 0-2 Olaf van der Sande 90 (+4). 0-3 Mike Vreekamp

GVVV - Excelsior Maassluis 0-1 (0-1)
42. 0-1 Daan Blij (strafschop)

Jong Vitesse - VVSB 4-0 (2-0)
19. 1-0 Hicham Acheffay 29. 2-0 Thomas Buitink 68. 3-0 Thomas Buitink 89. 4-0 Martijn Berden

Katwijk - De Treffers 3-0 (0-0)
68. 1-0 Steven Sanchez Angulo 73. 2-0 Norair Aslanyan 75. 3-0 Rick van der Meer

FC Lienden - Koninklijke HFC 1-5 (
5. 0-1 Dani?l van Son 19. 1-1 Guytho Mijland 29. 1-2 Robin Eindhoven 45. 1-3 Wessel Boer 45 (+1). 1-4 Khalid Tadmine 61. 1-5 Robin Eindhoven

Rijsburgse Boys - Jong Almere City FC 3-2 (1-2)
22. 1-0 Jeffrey Jongeneelen 23. 1-1 Jelle Goselink 39. 1-2 Mitchel Bergkamp 90 (+1). 2-2 Jeroen Spruijt 90 (+2). 3-2 Edo Knol

IJsselmeervogels - Scheveningen 2-0 (1-0)
15. 1-0 Mike van de Laar 86. 2-0 Jeffrey Buitenhuis

HHC Hardenberg - Jong Sparta Rotterdam werd afgelast

STAND

1. AFC 19-42
2. IJsselmeervogels 19-40
3. Katwijk 19-35
4. Koninklijke HFC 18-34
5. Excelsior Maassluis 19-34
6. Spakenburg 19-33
7. Jong Sparta Rotterdam 18-31
8. Rijnsburgse Boys 19-28
9. HHC Hardenberg 17-27
10. Jong Vitesse 19-26
11. Kozakken Boys 19-24 (0)
12. GVVV 19-24 (-2)
13. De Treffers 18-21
14. Barendrecht 18-17
15. Scheveningen 19-17 (-12)
16. Jong Almere City FC 19-17 (-17)
17. FC Lienden 19-11
18. VVSB 19-7

Topscorers:

1. Raily Ignacio (AFC) 16
2. Daan Blij (Excelsior Maassluis) 11
=. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 11
4. Ahmed El Azzouti (Kozakken Boys) 10
=. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 10
=. Marciano Mengerink (Katwijk) 10
=. Kenny Teijsse (AFC) 10

thomas-buitink-vitesse-debuut-1.jpg

Vitesse-talent Thomas Buitink leverde met twee goals een fijne bijdrage aan de ruime zege van zijn team op hekkensluiter VVSB
 

Unregistere

Well-known member
FC Lienden heeft nog iemand gevonden die gelooft in het project. Ex-prof Serginho Greene (36) sluit per direct aan. Die geruchten gingen al langer, nu is het volgens De Gelderlander officieel en kan hij komend weekeinde al spelen.
 

Unregistere

Well-known member
De titelkandidaten wonnen gisteren allebei. Koploper AFC met 1-2 bij Spakenburg, achtervolger IJsselmeervogels met dezelfde cijfers bij VVSB. Opmerkelijk was dat AFC-spits Yordi Teijsse voor de camera's van FOX kennelijk heeft gereageerd op tweets van de beroemdste 'Blauwe' van het land. Die kwam hier op Twitter uiteraard op terug: https://twitter.com/keesduijst/status/1091986703122944000

Eerste doelpunt was naar verluidt behoorlijk omstreden. Al dan niet over de lijn, op advies van de grens werd een doelpunt toegekend. Dit leverde de Grote Boze Wolf de rode kaart op, want die protesteerde te heftig.

Ook opvallend: VVSB - IJsselmeervogels is tien minuten gestaakt, naar verluidt wegens oerwoudgeluiden. Een soortgelijk incident deed zich vorige week in de derde divisie zaterdag voor bij Hoek - DOVO. Hier het verhaal uit Noordwijkerhout: https://www.voetbal247.nl/vvsb-ijsselmeervogels-gestaakt-na-oerwoudgeluiden/

Katwijk verloor bij Kozakken Boys, dat daarmee revanche nam voor de verloren titelwedstrijd in de zomer. Koninklijke HFC won wel van Barendrecht en schoof daardoor stiekem door naar plek drie. Erg knap.

Onderin pakte Scheveningen een lekker puntje tegen HHC Hardenberg en ook Jong Almere City FC sprokkelde een puntje tegen Jong Vitesse. Daardoor zakte Barendrecht naar de plek onder de streep. Werk aan de winkel voor Jack dus!

De Treffers en FC Lienden zijn vandaag nog aan het ballen. Bijna rust, stand nog 0-0.

Later vandaag het totaaloverzicht, als de zondagpot klaar is.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
De Treffers dus gewonnen, dus dit is het nieuwe overzicht:

Speelronde 21

Excelsior Maassluis - Rijnsburgse Boys 1-1 (0-0)
71. 1-0 Daan Smith 80. 1-1 Jo?l Tillema

Jong Almere City FC - Jong Vitesse 1-1 (0-0)
58. 0-1 Thomas Beekman 62. 1-1 Kelt Jager

Jong Sparta Rotterdam - GVVV 2-3 (0-1)
22. 0-1 Soufiane Laghmouchi 49. 1-1 Youssef El Kachati 57. 1-2 Jeremy de Graaf 68. 1-3 Sherwin Grot 90 (+1). 2-3 Gianni dos Santos
Rood: Jan Diepeveen (assistent-trainer GVVV)

Koninklijke HFC - Barendrecht 3-1 (2-0)
17. 1-0 Wessel Boer 45. 2-0 Peet van der Slot (strafschop) 69. 3-0 Peet van der Slot (strafschop) 90 (+1). 3-1 Yarick Dorst (strafschop)

Kozakken Boys - Katwijk 2-1 (0-1)
14. 0-1 Robbert Susan 65. 1-1 Sanny Monteiro 74. 2-1 Charlton Vicento

Scheveningen - HHC Hardenberg 3-3 (2-1)
5. 1-0 Brandon Robinson 9. 2-0 Brandon Robinson 40. 2-1 Rob van der Leij 53. 2-2 Rick Hemmink 54. 2-3 Rob van der Leij 55. 3-3 Mitchell de Vlugt

Spakenburg - AFC 1-2 (1-2)
14. 0-1 Yordi Teijsse 19. 1-1 Jordi Bitter 44. 1-2 Yordi Teijsse
Rood: John de Wolf (trainer Spakenburg)

De Treffers - FC Lienden 2-0 (0-0)
56. 1-0 Pim Balkestein 59. 2-0 Lowie van Zundert

VVSB - IJsselmeervogels 1-2 (1-0)
13. 1-0 Frank Tervoert 54. 1-1 Eef van Riel 56. 1-2 Danny van den Meiracker
Bijz.: Duel tien minuten gestaakt wegens wanordelijkheden buiten het veld

STAND

1. AFC 20-45
2. IJsselmeervogels 20-43
3. Koninklijke HFC 19-37
4. Excelsior Maassluis 20-35 (+13)
5. Katwijk 20-35 (+11)
6. Spakenburg 20-33
7. Jong Sparta Rotterdam 19-31
8. Rijnsburgse Boys 20-29
9. HHC Hardenberg 18-28
10. Jong Vitesse 20-27 (+3)
11. Kozakken Boys 20-27 (+1)
12. GVVV 20-27 (-1)
13. De Treffers 19-24
14. Scheveningen 20-18 (-12)
15. Jong Almere City FC 20-18 (-17)
16. Barendrecht 19-17
17. FC Lienden 20-11
18. VVSB 20-7

Topscorers:

1. Raily Ignacio (AFC) 16
2. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 12
=. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 12
4. Daan Blij (Excelsior Maassluis) 11
=. Yordi Teijsse (AFC) 11
6. Ahmed El Azzouti (Kozakken Boys) 10
=. Jeremy de Graaf (GVVV) 10
=. Marciano Mengerink (Katwijk) 10
=. Kenny Teijsse (AFC) 10

AFC_YordiTeijsse.jpg

Yordi Teijsse leidde AFC met twee goals langs Spakenburg, waardoor de Amsterdammers lijstaanvoerder bleven
 
Bovenaan